اصفهان در تامین منابع شرکت های دانش بنیان فعال است

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در همه دنیا و به خصوص در ایران توجه به اقتصاد دانایی محور در مدیریت شهری دیگر بحثی زینتی اطلاق نمی شود تا تنها با آن تبلیغ کرد، این رویکرد یکی از تاکیدات رهبر انقلاب است و توجه به علم نیازی جدی برای فعالیت های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود شیخ زین الدین در مراسم افتتاح نمایشگاه در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری اظهارکرد: اصفهان در ۵ دوره تاریخی پایتخت کشور بوده و در این ۵ دوره نوآوری جدید داشته است، به عنوان مثال برجستگی های علمی ایران در دوره صفویه به دلیل وجود عالم بزرگ شیخ بهایی بوده است.
وی افزود: از حدود سال ۱۳۷۴ موضوع جدید در این شهر به نام ‹اقتصاد دانش بنیان محور اصفهان باشد› مطرح شد و این مهم منجر به تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان شد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در همه دنیا و به خصوص در ایران توجه به اقتصاد دانایی محور در مدیریت شهری دیگر بحثی زینتی اطلاق نمی شود تا تنها با آن تبلیغ کرد، این رویکرد یکی از تاکیدات رهبر انقلاب است و توجه به علم نیازی جدی برای فعالیت های اقتصادی است.
زین الدین با اشاره به اینکه اصفهان در تامین منابع شرکت های دانش بنیان فعال است اضافه کرد: در مولفه های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر انقلاب تبیین شد یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی توجه به کارگیری علوم در توسعه اقتصاد است.

وی با تاکید براینکه امروزه ایران ظرفیت مناسبی برای اکولوژیک و محیط زیست برای توسعه مبتنی  بر روش های گذشته ندارد، گفت: مسائل درمدیریت شهری بسیار پیچیده است که دیگر با روش های معمولی نمی توانیم پاسخگوی مشکلات باشیم.

وی با اشاره به اینکه  اکثرمشکلات می توانند با یک نوآوری محور کسب کار ایجاد کند بیان کرد: زباله و حمل و نقل عمومی به عنوان یک معضل شهری است اما این معضل می توانند به یک فرصت  اقتصادی تبدیل شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی با بیان اینکه روش های جدیدی که درحمل و نقل عمومی دراصفهان و تهران رایج است باعث شده که شرکت ها هفته

ای ۱۰ درصد رشد کند و این رشد برای هیچ کسب و کاری قابل پیش بینی نیست، تاکید کرد: در تهران تعداد سفرهای درون شهری با استفاده از حمل ونقل عمومی به بیش از ۳ برابر رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در موضوع پسماند، مدیریت علم و فناوری نیز تلاش های بسیاری انجام داده است، اظهار کرد: باید پسماند ازمبدا جداسازی  شود همچنین باید یک نگاه دانشی به تفکیک داشته باشیم چرا که دیگر سرمایه گذاری های سنگین جوابگویی این پسماند نیست.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید برای جمع آوری پسماندها از روش های علمی استفاده کنیم، عنوان کرد : خوشبختانه در این زمینه با شهرداری اصفهان نیز تعاملات بسیار مناسبی اجرا شده است.

شیخ زین الدین در بخش دیگر سخنان خود با تاکید براینکه  اصفهان بیشتر تعهدات خود را برای آرامش شهر و شهروندان انجام داده است، اظهار کرد: توافقاتی خوبی برای موتورسیکلت برقی انجام

شده است اما متاسفانه شرکتی که باید این فعالیت را انجام می داد به دلیل مشکلات داخلی نتوانست به تعهدات خود عمل کند

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم در اقتصاد شهری مبتنی بر دانش، همکاری و تعامل مناسب دستگاه های ذی ربط است، اضافه کرد:در ۲ سال گذشته به دلیل تعامل مناسبی که با بین معاونت علمی و ۱۰ دانشگاه کشور انجام شد ۱۰۰ هزارمتر مربع فضای جدید نیزبه حوزه نوآوری اختصاص داده شد.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه دربازارسازی محصولات دانش بینان فعالیت کوچکی اجرا شد، گفت:  ۴۰ درصد از هزینه تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز در دانشگاه ها توسط معاونت علمی تامین شد به طوری که طی ۳ سال گذشته نیز ۳۰۰میلیارد تومان هزینه تجهیزاتی که در ایران به صورت ساماندهی شده تولید نمی شد تامین شد.

 وی افزود: امروزه ۳۱۰۰ شرکت دانش بنیان درایران تشخیص صلاحیت شده وحدود ۳هزار دیگر شرکت نیزدر صف تشخیص صلاحیت هستند.

شیخ زین الدین تاکید کرد: دولت علی رغم مشکلات خود برای اولین باربیش از ۲هزار میلیارد تومان برای شرکت دانش بینان تخصیص داد .

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی تاکید کرد: اعضای جدید شورای اسلامی شهر نیز با مبنای اهمیت اقتصاد دانایی محور آشنا هستند و امیدواریم این فرایند را دنبال کنند تا مسائل اجتناب ناپذیر با قدرت و قوت ادامه پیدا کند.

کد خبر 313899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.