بهره وری منابع شهرداری با رویکرد بودجه ریزی عملکردی 

مدیر برنامه و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بودجه ریزی در شهرداری اصفهان با توجه به میزان بازدهی برنامه ها و پروژه ها به صورت عملکردی تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری معاونت برنامه ریزی و پژوهش اظهار کرد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مسیر بهتری را برای ارائه خدمات به شهر ایجاد می کند که خوشبختانه شهرداری اصفهان هم از این مدل تبعیت می کند.
وی شهرداری اصفهان را لابد از حرکت از عملکرد گرایی به سمت نتیجه گرایی دانست و گفت: اگر این اتفاق در شهرداری بیفتد قطعا ماحصل برنامه ها بهتر خواهد بود.
وی افزود: البته برای تثبیت این نگاه نیاز به یک انقلاب است و رسانه ها در این راه یاری گر خوبی برای ما خواهند بود.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه آمار و اطلاعات یکی از زیرساخت های مورد نیاز حوزه معاونت برنامه ریزی و پژوهش است گفت: به منظور تدوین برنامه های شهری این زیرساخت به طور کامل در اختیار شهرداری قرار دارد، به نوعی می توان گفت بهترین اطلاعات در اختیار شهرداری اصفهان است.
فردانی با اشاره به کیفیت پروژه های برنامه ریزی شهری گفت: در 2 سال اخیر بر اساس استاندارد مدیریت زمان، کیفیت و اجرا را در مدیریت برنامه ریزی شهرداری اصفهان در پیش گرفتیم که به طور مثال برای یک پروژه از ابتدا که یک ایده است تا زمان اجرا جز به جز برنامه ریزی می شود.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تدوین، ساماندهی و به طور کلی برنامه ریزی بودجه یکی دیگر از وظایف معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: با توجه به این مهم سعی شده از بهترین روش های بودجه ریزی به منظور استفاده بهینه از منابع مالی شهرداری بهره ببریم.
فردانی یکی از مشکلات واحد برنامه ریزی شهرداری را یکسان نبودن آمار و اطلاعات عنوان کرد که باید برای یکسان سازی آن تلاش کرد.
نرم  افزار هدا ارائه کننده اطلاعات شهری
مدیر برنامه و بودجه شهرداری اصفهان نرم افزار همراه «هدا» را برنامه ای برای استفاده از اطلاعات شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: شهروندان و مدیران شهری می توانند با اتصال به این نرم افزار از تمام اطلاعات شهرداری اصفهان مطلع شوند.
وی افزود: به عنوان مثال جمعیت شهری، سرانه پارکها، سرانه خطوط حمل و نقلی شهر اصفهان از جمله مواردی است که در راستای شفافیت اطلاعاتی مردم باید به صورت درست و یکپارچه ارائه شود که اینها در این نرم افزار قرار دارند.  
فردانی الگوی سفر در اصفهان را مرکز محور دانست و گفت: وجود اماکن و مراکز مهم شهری و حتی ساختمان شهرداری اصفهان باعث شده تا سیل جمعیت شهری به این سمت روانه شود.
وی تصریح کرد: این مراکز باید جابجا شوند و این موضوع در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ آورده شده است.

کد خبر 306554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.