مهم‌ترین دستاوردهای آیت‌الله رئیسی از زبان مخبر تا هدیه شهیدجمهور به دختر ۵ ساله

ایمنا از مهم‌ترین دستاوردهای آیت‌الله رئیسی از زبان معاون اول رئیس جمهور، ورود رؤسای بعضی کشورها برای اولین‌بار به ایران، هدیه رئیسی به کودک پنج ساله، صفات بارز آیت‌الله رئیسی به گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و نمونه اقدامات شهید خدمت در حوزه زنان و آموزش‌وپرورش در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آیت‌الله رئیسی از زبان معاون اول رئیس جمهور می‌رویم، در ادامه نیز ورود رؤسای برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران مطرح شده است، همچنین هدیه خاص رئیسی به دختر بچه پنج ساله، صفات بارز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و نمونه اقدامات شهید خدمت در حوزه زنان و آموزش‌وپرورش نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو از مهمترین دستاوردهای آیت الله رئیسی بود

توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو از مهم‌ترین دستاوردهای آیت‌الله رئیسی بود / ‏‬ انعقاد توافقات همکاری میان دو کشور ایران و تاجیکستان

محمد مخبر دیدار رئیس جمهور تاجیکستان در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقامات کشورهای خارجی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت تاجیکستان با دولت و ملت ایران، توسعه روابط با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از مهم‌ترین دستاوردهای شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برشمرد و گفت: ایران و تاجیکستان ظرفیت‌های قابل توجهی به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی برای تقویت همکاری دارند که به رغم این ضایعه تلخ و تأسف‌بار باید از این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط بهره برد.

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تمجید از سیاست منطقه‌ای شهید آیت الله رئیسی در حفظ و تقویت پایه‌های دوستی و همکاری میان کشورهای اسلامی و همسایه بیان کرد: طی پنج دیداری که در این مدت با ایشان داشتم، توافقات همکاری بسیار خوبی میان دو کشور منعقد شد که امیدوار هستیم با اجرای کامل آن‌ها شاهد ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

روسای برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران می‌آیند

ورود رؤسای برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: نتیجه سیاست خارجی با اقتدار و ماهیت ایران اسلامی می‌شود همین استقبالی که خودشان برای حضور در مراسم درخواست داده‌اند.

وی افزود: عرف دیپلماتیک اینگونه نیست که کشور میزبان درخواست حضور و یا دعوت ویژه‌ای از حضور داشته باشند، بلکه خودشان اعلام می‌کنند که ما علاقه داریم برای مراسم حضور پیدا کنیم و این اعلام‌ها در سطوح مختلف انجام گرفته است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: علاوه بر رئیس جمهور کشور تونس که در این سطح برای اولین بار است که به کشورمان می‌آیند، رهبران برخی کشورها را هم داریم که برای اولین بار است که به اینجا می‌آیند، از جمله رهبران کشورهایی مانند مصر که روابط ما مدت‌ها کمرنگ‌تر بوده و در فقط در سطح وزیر امور خارجه در مراسم شرکت می‌کنند و مشابه این چنین هم داریم که برای اولین بار بعد از مدت‌ها آن مقام یا آن وزیر یا نخست وزیر در مراسم شرکت می‌کند.

مقامات کدام کشورهای جهان برای مراسم تشییع حاضر شده‌اند؟

در مراسم تشیع شهدای خدمت که در تهران برگزار شد، تعدادی از مقامات کشورهای مختلف برای شرکت در این مراسم و ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کردند.

رئیس‌جمهور تاجیکستان، رئیس‌مجلس الجزایر، رئیس جمهور تونس، معاون رئیس‌جمهور هند، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، هیئتی بلند پایه از لبنان، نخست وزیر ارمنستان، نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه مصر، هیئتی بلند پایه از طالبان افغانستان به تهران آمدند.

«ملأ عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان به همراه هیئتی بلندپایه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان به تهران سفر کردند.

ابراهیم بوغالی، رئیس پارلمان الجزایر روز چهارشنبه در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهانشان مشارکت کردند.

از مهم‌ترین دستاوردهای آیت‌الله رئیسی از زبان مخبر تا هدیه شهیدجمهور به دختر ۵ ساله

هدیه خاص رئیسی به دختر بچه ۵ ساله

در سفر قبلی آقای رئیسی به آذربایجان شرقی، دختربچه‌ای پنج ساله برای ایشان نامه‌ای نوشت و درخواست چادر گل‌گل صورتی و یک سنجاق روسری کرد و رئیس‌جمهور نامه‌اش را با ارسال این هدیه پاسخ داد.

شهید جمهور معتقد بود که هلال‌احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی، نژادی و مذهبی ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم خستگی‌ناپذیر، مجاهد و مصداق بارز خدمت بی‌منت به مردم بود

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ویژگی‌های بارز رئیس جمهور فقید کشورمان گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم خستگی‌ناپذیر، مجاهد و مصداق بارز خدمت بی‌منت به مردم بود، بزرگ مردی که اصلی‌ترین سرمایه‌اش که همانا جان عزیزش بود را در راه خدمت به مردم و کشورش در طبق اخلاص نهاد و در مسیر اعتلای میهن فدا کرد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های سیدالشهدای خدمت افزود: چهره متواضع، مهربان و مردمی و خدمات ارزنده شهید آیت‌الله رئیسی در رأس و مسند ریاست دو قوه مهم قضائیه و مجریه همواره در اذهان و قلوب مردم مانا خواهد بود و خوشا به سعادت او و یاران شهیدش که گلگون کفن و حین خدمت به مردم، به لقای پروردگار خویش شتافتند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه همه مردم، دولت سیزدهم را به‌عنوان دولتی مردمی و خادم ملت می‌شناختند، گفت: خدمت بی‌منت و پاسداشت کرامت انسان‌ها که یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، همواره در رفتار و منش شهید آیت‌الله رئیسی نمود عینی داشت و در نهایت، رئیس‌جمهور در راه خدمت به مردم، شهید شد، آیت‌الله رئیسی همواره معتقد بود که مجموعه هلال‌احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی، نژادی و مذهبی ندارد و این مجموعه به گستردگی آنچه که مردم می‌نامیم، در خدمت تمام مردم است.

چند برگ از دفتر خدمت شهید جمهور در حوزه زنان

چند برگ از دفتر خدمت شهید جمهور در حوزه زنان

در دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در حوزه زنان و خانواده انجام گرفته که تمام این اقدامات به واسطه تلاش بی‌وقفه سیدالشهدای خدمت انجام شده است، زیرا شهید آیت‌الله رئیسی جایگاه والایی را برای زنان و خانواده قائل بود و در راستای این عقیده گام‌های مؤثری برای این حوزه برداشت، خادم مردم، شهید آیت‌الله رئیسی دغدغه عدالت داشت و همواره کوشید تا عدالت در تمام حوزه‌های خدمتش جاری و ساری شود که حوزه زنان و خانواده نیز از این دغدغه ارزشمند مستثنی نبود.

ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، حمایت از ورزش قهرمانی بانوان، توجه به آسیب‌های اجتماعی زنان، ارائه تسهیلات میلیاردی به زنان کارآفرین، حمایت از فناوری‌های توان‌بخشی در حوزه مادران باردار و کودکان، تصویب «شغل منعطف» در ستاد ملی زن و خانواده، توانمندسازی هزاران زن سرپرست خانوار برای ورود به بازار کار، ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدان دهه ۶۰، تحکیم بنیان خانواده در لایحه ارتقای امنیت زنان و عملیاتی شدن بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار از نمونه اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زنان بوده است.

امید است در آینده نیز فردی که به عنوان رئیس‌جمهور تکیه بر این جایگاه می‌زند، همچون شهید جمهور در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه زنان و خانواده دغدغه‌مند باشد و گام‌های مؤثری برای حمایت از زنان و تحکیم بنیان خانواده بردارد و برنامه‌ها و طرح‌های نیمه تمام دولت سیزدهم را به سرانجام برساند.

از متن تا حاشیه اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش‌وپرورش

از متن تا حاشیه اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش‌وپرورش

اجرایی کردن سند تحول آموزش‌وپرورش، تلاش در جهت تحقق هرچه بیشتر عدالت آموزشی، توجه به نقش و اهمیت مدیران در نظام آموزشی کشور، اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمان، مقدمه جایگاه و منزلت معلم، پیگیری پرداخت حق‌الزحمه معلمان، رفع مشکل مسکن معلمان، برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم جهت کشف معلم، رشد ۲۵ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، اجرایی کردن مدرک دوگانه، استخدام ۷۲ هزار معلم، سعی در جهت کاهش تنوع مدارس، همراهی ۳ نهاد برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، افزایش ۴۰ برابری تخصیص اعتبار به مدارس عشایری، افزایش ۴ میلیون متر مربع زیربنای آموزشی در دولت سیزدهم و افزودن کلاس به روستاهای حاشیه شهر، توزیع حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در هنرستان‌های کشور و تکمیل ۲۳۷ طرح ورزشی گوشه‌ای از اقدامات شهید خدمت و دولت سیزدهم در عرصه تعلیم و تربیت کشور بوده است.

کد خبر 756367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.