روز جهانی پرستار ۲۰۲۴ + شعار و پوستر International Nurses Day

روز جهانی پرستار (International Nurses Day) هر سال در دوازدهم می گرامی داشته می‌شود. شعار این روز در سال ۲۰۲۴، «پرستاران ما، آینده ما. قدرت اقتصادی مراقبت کردن» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی پرستار هر سال در دوازدهم می جشن گرفته و برای آن موضوعی توسط فدراسیون پرستاری انتخاب می‌شود که متشکل از بیش از ۱۳۰ انجمن پرستاری ملی و نماینده بیش از ۲۸ میلیون پرستار در سراسر جهان است.

تاریخ روز جهانی پرستار ۱۴۰۳

روز جهانی پرستار هر سال در دوازدهم می مصادف با بیست‌وسوم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

روز جهانی امسال با هدف تغییر شکل دادن به ادراکات پرستاری، نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاری استراتژیک در پرستاری می‌تواند مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجهی به همراه داشته باشد.

روز جهانی پرستار ۱۴۰۳ + شعار و پوستر International Nurses Day

تاریخچه روز جهانی پرستار

اولین کتابچه راهنمای پرستاری در سال ۱۸۵۹ توسط فلورانس نایتینگل منتشر شد. پیش از آن تنها دایه‌ها و ماماها وظایف پرستاری را انجام می‌دادند و قرن شانزدهم بود که پرستار معنای امروزی خود را به‌عنوان کسی پیدا کرد که از بیماران مراقبت می‌کند. فلورانس نایتینگل در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و در طول جنگ کریمه (نبردهای اکتبر ۱۸۵۳ تا فوریه ۱۸۵۶ در شبه‌جزیره کریمه واقع در شمال دریای سیاه) پرستار بود. وی هنگام بازگشت به خانه از آنچه در این دوران آموخته بود برای ایجاد یک سیستم پرستاری جامع استفاده کرد. نایتینگل نویسنده‌ای فعال بود و روش‌های پرستاری را از طریق نوشته‌هایش به اشتراک می‌گذاشت. او همچنین یک آماردان ماهر بود که یافته‌های خود را به‌کار و با استفاده از داده‌ها و نمودارها نتیجه می‌گرفت. یکی از اولین اشکال نمودار دایره‌ای توسط او ایجاد شد.

وی در سال ۱۸۷۰ با همکاری بیمارستان سنت‌توماس در لندن اولین مدرسه سکولار پرستاری را تأسیس کرد که اکنون بخشی از کالج کینگ است و چندین روش بهداشتی و سلامتی از جمله استفاده از کلاه پرستاری را معرفی کرد. فلورانس نایتینگل یک پیشگام پرستاری مدرن بود و روز تولد او به عنوان روز جهانی پرستاری گرامی داشته می‌شود. این روز در سال ۱۹۷۴ توسط شورای بین‌المللی پرستاران با هدف برجسته کردن نقش آن‌ها در مراقبت از بیماران تعیین شد.

روز جهانی پرستار ۱۴۰۳ + شعار و پوستر International Nurses Day

پرستار بیش از هر متخصص مراقبت‌های بهداشتی دیگر وقت خود را با بیماران می‌گذراند. بررسی وضعیت حیاتی بیماران، نوشتن نمودارها برای به‌روزرسانی پزشکان معالج در مورد شرایط بیماران و تجویز دارو به بیمار از جمله وظایفی است که روزانه توسط آن‌ها انجام می‌شود.

پرستاری بزرگ‌ترین حرفه بهداشت و درمان عصر معاصر است و ۵۹ درصد از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان (۳.۸ میلیون) را پرستاران تشکیل می‌دهند. هر سال نیز ۲۰۰ هزار پست پرستار جدید ایجاد می‌شود. حرفه پرستاری در چند دهه اخیر فراگیرتر شده، اما هنوز راه زیادی در پیش است.

شعار روز جهانی پرستار ۲۰۲۴

شعار روز جهانی پرستار ۲۰۲۴ «پرستاران ما، آینده ما. قدرت اقتصادی مراقبت کردن» تعیین شده است، چراکه پرستاری ستون فقرات مراقبت‌های بهداشتی، اما اغلب با محدودیت‌های مالی و کم‌ارزشی اجتماعی مواجه است و اکنون زمان تغییر است.

به‌دنبال این تغییر نقش حیاتی پرستاران در چند سال گذشته برجسته خواهد شد. ایجاد دانش مبتنی بر شواهد در مورد پرستاری و تأثیرگذاری بر سیاست‌های ملی که منجر به ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت بالا، در دسترس، عادلانه، کارآمد و حساس می‌شود نیز بخشی از اهداف برنامه‌ریزی شده برای روز جهانی پرستار ۲۰۲۴ است.

روز جهانی پرستار ۱۴۰۳ + شعار و پوستر International Nurses Day

کد خبر 752632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.