تردد بدون خودرو در انگلستان جایزه دارد

رانندگان بریتانیایی اگر ماه آینده استفاده از خودروی شخصی خود را کنار بگذارند، می‌توانند حدود ۱۵۰ یورو برای تلاش خود پس‌انداز کنند و حتی برنده جایزه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسئولان انگلیسی کمپینی موسوم به «بدون خودرو تردد داشته باش» را در ماه ژوئن راه‌اندازی کرده‌اند که به دنبال جایزه دادن به رانندگانی است که استفاده از وسایل نقلیه خود را کنار می‌گذارند. این کمپین شاید تکراری یا گام کوچکی به نظر برسد، اما حمل‌ونقل بیش از یک‌چهارم از انتشار کربن بریتانیا را تولید می‌کند که در این بین، خودروهای شخصی بیشترین سهم را دارند.

ایزی رومیلی، مدیر کمپین حمل‌ونقل پایدار انگلستان در این رابطه گفت: «این چالش با هدف نشان دادن به مردم در سراسر کشور (یا حتی جهان) است که با کمی ابتکار در مکان‌هایی که از قبل دارای حمل‌ونقل عمومی مناسب و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند، تردد بدون خودرو امکان پذیر است.»

همان‌طور که تحلیل اخیر گروه کمپین اتحادیه اروپا برای حمل‌ونقل و محیط زیست (T&E) نشان می‌دهد، خودروهایی که بنزین و گازوئیل می‌سوزانند ۴۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای بخش حمل‌ونقل را تشکیل می‌دهند که به‌طور تقریبی نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای اروپا تا سال ۲۰۳۰ می‌شود.

تردد بدون خودرو در انگلیس جایزه دارد

شهرهای اروپایی به طرق مختلف با این موضوع برخورد کرده‌اند؛ برای مثال حمل‌ونقل عمومی را در دسترس‌تر کرده‌اند و در عین حال به شهروندانی پاداش می‌دهند که در این راستا تلاش می‌کنند.

طرح بدون خودرو در بریتانیا شامل چه مواردی می‌شود؟

طرح جدید به معنای کنار گذاشتن کامل خودروها نیست، بلکه هدف داشتن سفرهای سازگار با آب‌وهوا از طریق دوچرخه، پیاده‌روی، حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده از ماشین‌های شخصی است. طرح Going Car Free از اول ژوئن شروع و در سی‌ام ژوئن به پایان می‌رسد و رانندگان با پیروی از آن به‌طور بالقوه از جوایز و مشوق‌های چشمگیری بهره‌مند می‌شوند.

در پروژه‌ای مشابه که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، افراد توانستند هر هفته تا ۳۰ پوند صرفه‌جویی کنند و در مجموع حدود ۳۷۴ کیلوگرم کربن را در طول مدت پروژه کاهش دهند.

کمپین «بدون خودرو تردد داشته باش» نیز پیش از این در بیرمنگام، بریستول و لیدز به‌عنوان بخشی از هدف انگلستان برای ایجاد شهرهایی بدون وسایل نقلیه با نتایج موفقیت‌آمیز روبه‌رو بوده است.

تردد بدون خودرو در انگلیس جایزه دارد

کد خبر 756338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.