با غذاهای مفید برای بهبود سلامت کلیه آشنا شوید

مصرف آجیل‌ها، دانه‌ها، سیر، سیب، فلفل دلمه‌ای و ماهی‌های چرب به بهبود سلامت کلیه‌ها کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کلیه‌های ما هورمون‌های ضروری برای سلامتی را تولید می‌کنند، الکترولیت‌ها را متعادل می‌کنند و مواد زائد از خون را فیلتر می‌کنند، بیماری مزمن کلیوی می‌تواند در نتیجه انتخاب نامناسب رژیم غذایی و سبک زندگی ایجاد شود، در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای بهبود سلامت کلیه‌ها می‌پردازیم:

آجیل‌ها و دانه‌ها

مصرف آجیل‌ها و دانه‌ها به کاهش التهاب کمک می‌کند و به سرعت گرسنگی را برطرف می‌کند، این مواد غذایی سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید است و می‌تواند به‌طور مؤثری به پاک‌سازی کلیه‌ها کمک کند، زیرا سرشار از پتاسیم و فسفر است.

سیر

یکی از ترکیبات اصلی سیر آلیسین است که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است، بنابراین مصرف مکرر آن از عملکرد کلیه محافظت می‌کند، فشار خون را کاهش می‌دهد و مانع بروز بیماری‌های قلبی مرتبط با کلسترول بالا می‌شود.

سیب

پکتین که نوعی فیبر محلول موجود در سیب است، می‌تواند قند و کلسترول خون را کاهش دهد، پوست سیب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان از جمله کوئرستین است که ممکن است به محافظت از کلیه کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای قرمز به دلیل محتوای کم پتاسیم برای سلامت کلیه‌ها مفید است، همچنین حاوی مواد معدنی دیگر مانند فیبر، اسید فولیک، ویتامین‌های B۶، C و A، لیکوپن و آنتی‌اکسیدان است که از افراد در برابر بعضی از انواع سرطان محافظت می‌کند.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب با داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ با کاهش التهاب و بهبود مزایای قلب و عروق مرتبط است، این نوع ماهی‌ها کلسترول خون را کاهش می‌دهد و خطر ابتلاء به بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 740994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.