افزایش تمایل جهان به سفر با حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر

تحقیقات نشان می‌دهد شهرنشینان در سراسر جهان از جایگزینی پروازهای کوتاه‌مدت با حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر حمایت می‌کنند و در صورت بهبود اتصالات و کاهش زمان سفر، حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهند. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که دوسوم (۶۴ درصد) از مردم در سراسر جهان از ممنوعیت سفرهای هوایی در مناطقی مجهز به سیستم ریلی پرسرعت حمایت می‌کنند، همچنین مشخص شده است که در صورت بهبود اتصالات در وسایل حمل‌ونقل عمومی و کاهش زمان سفرها، استفاده از این وسایل تا ۷۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

این گزارش نتایج نظرسنجی از ۱۲ هزار نفر را در ۱۲ شهر مختلف در سراسر جهان شامل برلین، کپنهاگ، دبی، لندن، میلان، پاریس، سانفرانسیسکو، سنگاپور، سیدنی، تورنتو، ورشو و ایالت واشنگتن نشان می‌دهد.

افزایش سفرهای سبزتر طولانی‌مدت در آینده

انتخاب‌های پیش‌فرض مردم برای سفرهای طولانی (۲.۵ ساعت یا بیشتر) در سطح جهانی، شامل ۴۶ درصد انتخاب رانندگی، ۳۴ درصد سفر با قطار و ۱۶ درصد پرواز می‌شود. پاسخ‌دهندگان معتقد بودند عادات سفر آن‌ها در پنج سال آینده تغییر خواهد کرد. بیش از یک‌سوم (۳۵ درصد) آن‌ها اعلام کردند که انتظار دارند سفرهای بیشتری با قطار انجام گیرد، در حالی که ۶ درصد هواپیما را ترجیح دادند و ۱۷ درصد سفر با ماشین را انتخاب کردند. در این میان نظرسنجی‌ها درباره سفرهای سبز سهم بالاتری را به خود اختصاص داد و ۵۶ درصد از مردم از افزایش مالیات هوایی برای تأمین مالی وجوه لازم به‌منظور توسعه راه‌آهن سریع‌السیر جدید حمایت کردند.

افزایش تمایل جهان به سفر به حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر

رشد استفاده از حمل‌ونقل عمومی سبز در مسافت‌های طولانی برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار کربن و برآوردن نیازهای کربن‌صفر خالص جهانی بسیار مهم است و تحقیقات حاضر چگونگی دستیابی به این تغییر حالت را برجسته کرد. از میان پاسخ‌دهندگانی که حالت پیش‌فرض سفرهای طولانی را ماشین یا هواپیما انتخاب کردند، ۶۳ درصد اظهار کردند که تنها اگر قطارها یک ساعت زودتر آن‌ها را به مقصد می‌رساندند، انتخاب آن‌ها این شیوه حمل‌ونقل بود. ۷۵ درصد نیز گزینه ارزان‌تر بودن را دلیل خود برای روی آوردن به سفر با قطار معرفی کردند. بخش قابل‌توجهی (۶۴ درصد) از پاسخ‌دهندگان نیز اظهار کردند که از ممنوعیت پروازهای کوتاه‌مسافت در شهرهایی با راه آهن پرسرعت حمایت می‌کنند.

بهبود حمل‌ونقل عمومی شهری

هنگام سفر داخل شهرها، رانندگی محتمل‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای اکثر مردم است، اما سایر روش‌های حمل‌ونقل نیز اهمیت فزاینده‌ای دارند، به‌طوری که تعداد مسافران قطار و اتوبوس در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سال گذشته و در دوران ترس از کووید -۱۹، شلوغی بزرگ‌ترین مانع برای استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شد، با این حال در دوران پس از کووید، ۷۸ درصد احتمال بیشتری برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود دارد.

افزایش تمایل جهان به سفر به حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که در آینده تقاضا برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی افزایش داشته باشد، به‌طوری که ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند در صورت بهبود اتصالات حمل‌ونقل عمومی، احتمال بیشتری وجود دارد که از آن‌ها استفاده کنند. این حمایت از ۸۷ درصد در دبی و ۸۵ درصد در میلان و ورشو تا سطوح پایین‌تر در واشنگتن دی‌سی (۵۶ درصد) و کپنهاگ (۵۷ درصد) متغیر بود و در سطح جهانی، تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان (۴۹ درصد) حامی ایده سیستم حمل‌ونقل عمومی متصل بودند.

در تحقیقات مشخص شد که تقریباً دوسوم مردم جهان آماده‌اند که پروازهای کوتاه‌مدت را به نفع حمل‌ونقل ریلی پرسرعت تحریم کنند و ۵۶ درصد از مردم از افزایش مالیات هوایی برای تأمین بودجه راه‌آهن پرسرعت حمایت کردند. تحقیقات جدید همچنین نشان داد که تقاضای واقعی برای سفرهای سبز بیشتری در سطح جهانی وجود دارد و بیش از یک‌سوم از مردم انتظار دارند در پنج سال آینده بیشتر با قطار سفر کنند و ۷۲ درصد از حمل‌ونقل شهری بهره خواهند برد.

بنابراین چالشی که جهان اکنون به‌عنوان یک صنعت با آن مواجه شده است، تداوم رشد سفرهای ریلی بی‌وقفه و پایدار با سرعت برای پاسخگویی به این حجم از تقاضای جهانی محسوب می‌شود.

افزایش تمایل جهان به سفر به حمل‌ونقل ریلی سریع‌السیر

کد خبر 736927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.