لزوم تقویت مدارس و معلمان در مناطق محروم / ضرورت اصلاح آیین‌نامه متوسطه و بازنگری رشته‌ها 

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنگری رشته‌های متوسطه دوم، ضرورت به‌شمار می‌رود و تقویت مدارس و معلمان در مناطق محروم و توسعه کیفی هنرستان‌ها از جمله برنامه‌های مهم این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در نشست شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه اظهار کرد: مدرسه باید مانند گلستان، سرسبز باشد و طرح معاونت متوسطه برای شاداب‌سازی مدارس قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه مسائل موجود در آموزش و پرورش جدید نیست و برای این مسائل کهنه راه‌حل‌های کهنه داریم که باید برای رفع آن نگاهی جدید وجود داشته باشند، افزود: دوره اول متوسطه با توجه به عوامل متعدد، بسیار بااهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رابطه بین پژوهش‌سرا، کانون‌ها و مدرسه بسیار مهم است و شأن آموزش و پرورش پاسخ به بعضی بداخلاقی‌های سیاسی نیست، بلکه رفع مسائل است و به‌طور قطع به منتشر کردن روایت‌های غلط، پاسخ محکمی خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از نگاه رئیس‌جمهور، شورای عالی آموزش و پرورش، یکی از مهم‌ترین شوراهای عالی کشور است، اضافه کرد: روح سند تحول بنیادین، مدارس هستند و باید بر ضرورت اصلاح آئین‌نامه دوره دوم متوسطه تاکید کرد.

صحرایی هم‌آموزگی دانش‌آموزان را موضوع مهمی دانست و گفت: بازنگری رشته‌های متوسطه دوم، ضرورت به‌شمار می‌رود و تقویت مدارس و معلمان در مناطق محروم و توسعه کیفی هنرستان‌ها از جمله برنامه‌های مهم این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف وسایل آموزشی در کشور، باید بررسی و دنبال شود، اضافه کرد: هیچ فردی در آموزش و پرورش، حق ندارد نگاه بالا به پایین داشته باشد و مدارس روستایی، مرکزی و شبانه‌روزی، هنرستان‌ها و مدارس دولتی در اولویت هستند.

کد خبر 729377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.