طرح نیویورک برای تبدیل شدن به تمیزترین شهر آمریکا

نیویورک از دو ابتکار مهم کامیون جمع‌آوری زباله خودکار و کانتینری‌سازی مبتنی بر داده به‌عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم شهردار برای تبدیل شدن نیویورک به تمیزترین شهر بزرگ آمریکا رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره بهداشت شهر نیویورک از دو ابتکار مهم به‌عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم برای تبدیل شهر به تمیزترین شهر بزرگ ایالات متحده رونمایی کرد که شامل یک کامیون زباله جدید خودکار با بارگیری جانبی و یک استراتژی جدید کانتینری‌سازی مبتنی بر داده می‌شود. این دو ابتکار آخرین مرحله از جنگ شهردار نیویورک با زباله‌ها محسوب می‌شود و بر تعهد وی نسبت به انتقال همه زباله‌ها به سطل‌های زباله تأکید می‌کند.

نیویورک در حال پاک شدن از زباله‌ها

نیویورک از آغاز پاییز در حال تبدیل شدن به شهری تمیزتر است و ۷۰ درصد از کیسه‌های زباله رهاشده در خیابان‌های آن از این زمان تاکنون جمع‌آوری شده و در کانتینرها قرار گرفته است. کامیون زباله جدید خودکار با بارگیری جانبی نیز موانع بزرگ انتقال سطل‌های بزرگ زباله از ساختمان‌های مسکونی با تراکم بالا به نقاط مشخص‌شده را حذف می‌کند.

طرح نیویورک برای تبدیل شدن به تمیزترین شهر آمریکا

گزارش‌ها نشان می‌دهد این نوع کامیون‌ها برای سرویس‌دهی کانتینرهای ثابت در خیابان که ساختمان‌های با تراکم بالا برای نگهداری زباله‌های خود استفاده می‌کنند، مورد نیاز است. اما کمتر از یک سال پیش کارشناسان صنعت تخمین زدند که توسعه این نمونه اولیه کامیون تا پنج سال طول خواهد کشید. با این حال کامیون تازه رونمایی‌شده در کنار جمع‌آوری حجم بالایی از زباله‌ها، امکان تسریع فرآیند جمع‌آوری را نیز فراهم می‌آورد.

توسعه سریع این نمونه اولیه که در تورینوی ایتالیا و هیکسویل و بروکلین نیویورک انجام شده است، به‌طور قطع نتایج قابل‌توجهی را به‌دنبال خواهد شد.

بررسی‌های محیطی

شهردار نیویورک اعلام کرد که منطقه ۹ منهتن اولین منطقه‌ای خواهد بود که صد درصد از سطل‌های زباله آن در سال آینده بازسازی خواهد شد. این منطقه در حال حاضر خانه طرح آزمایشی موفق کانتینری‌سازی مبتنی بر داده در ۱۰ بلوک مسکونی و ۱۴ مدرسه است. این آزمایش از بهار ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد، اما شهر از ماه آینده به تهیه کانتینرهای زباله اقدام خواهد کرد. DSNY گزارش می‌دهد که بررسی‌های زیست‌محیطی لازم نیز در سال جاری انجام خواهد گرفت و جدول زمانی و فرآیندهای لازم‌ الاجرا برای گسترش بر اساس آموخته‌های منطقه آزمایشی تعیین خواهد شد.

طرح نیویورک برای تبدیل شدن به تمیزترین شهر آمریکا

https://www.smartcitiesworld.net/smart-waste/new-york-bids-to-become-cleanest-major-city-in-the-us-9870

کد خبر 729091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.