کاهش بار بیماری‌های غیرواگیردار با تدوین برنامه جامع تغذیه 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی انجمن علمی تغذیه ایران، برنامه جامع تغذیه به‌منظور کاهش رشد بار بیماری‌های غیرواگیردار و ناامنی غذایی تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا عسگری امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در افتتاحیه کنگره اظهار کرد: این کنگره با شعار امنیت تغذیه‌ای پایدار برای رویارویی با سوءتغذیه و بیماری‌های غیرواگیر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مشارکت انجمن علمی تغذیه ایران از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم بهمن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی نقش مستقیمی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار دارد، افزود: تلاش شده است تا در این کنگره با دعوت از مدیران گروه‌ها و اساتید رشته تغذیه تمام دانشگاه‌های کشور و میهمان‌های ویژه خارجی، به راهکارهای حل این معضل برسیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۳ هزار نفر در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: این کنگره بزرگترین کنگره علمی در کشور طی پنج سال اخیر است که با مشارکت تمام گروه‌های آموزشی پزشکی و پیراپزشکی اعم از اساتید، کارشناسان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره می‌تواند زمینه تغییر فرهنگ تغذیه جامعه را فراهم سازد، گفت: فرهنگ و ذائقه غذایی مردم طی ۱۰ سال گذشته بسیار متفاوت شده است و باید به همان میزان وقت برای فرهنگ‌سازی صرف کرد تا شاهد تغییر ذائقه مردم باشیم و تنها با تغذیه مناسب می‌توان از رشد سرطان گوارش و کلون (روده بزرگ) در کشور پیشگیری کرد.

عسگری با اشاره به به باورهای غلطی که در حوزه تغذیه وجود دارد، افزود: مباحث تغذیه‌ای از سوی افراد غیرکارشناس به مردم القا و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که با طرح این مسائل در کنگره‌های علمی تغذیه و استفاده از افراد مجرب و کاردان سیستم سلامت در حوزه سیاست‌های کلان کشور می‌توان به راهکارهای علمی و عملی برای رفع شبهات دست یافت.

کد خبر 728124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.