عرضه اولین اتوبوس کاملا برقی در استرالیا

اولین اتوبوس کاملا برقی وارد جاده‌های شهر آدلاید در استرالیا می‎شود و باعث کاهش آلودگی هوا و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولین اتوبوس کاملاً برقی استرالیایی جنوبی جدیدترین وسیله نقلیه بدون آلایندگی است که به ناوگان حمل‌ونقل شهر آدلاید به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ارائه آینده‌ای سبزتر برای حمل‌ونقل عمومی می‌پیوندد؛ در این صورت شهروندان می‌توانند از جابه‌جایی‌های ایمن‌تر، تمیزتر و آرام‌تر لذت ببرند.

اتوبوس برقی یادشده پس از یک دوره آزمایشی موفقت‌آمیز به صورت رسمی وارد جاده‌های شهر آدلاید استرالیای جنوبی خواهد شد، ساخت بدنه و تناسب اتوبوس جدید توسط شرکت Bus Tech استرالیای جنوبی انجام شده است؛ این اتوبوس به باتری‌های لیتیوم فسفات ۳۳۰ کیلووات ساعتی مجهز شده است که در عرض کمتر از ۹۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‎‌شود و با یک بار شارژ کامل قادر است ۲۶۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

اتوبوس‌های برقی مجهز به باتری علاوه بر اینکه برای محیط زیست مناسب هستند، راحتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند و آلودگی صوتی و سوختی را کاهش می‌دهند؛ ۹ اتوبوس برقی باتری‌دار دیگر نیز سفارش داده شده است، در حال حاضر نیز ۲۴ اتوبوس هیبریدی الکتریکی در سراسر شبکه حمل‌ونقل آدلاید در حال فعالیت هستند.

کد خبر 727981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.