۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان زنجان هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تعداد شعبات رأی‌گیری در این استان ۷۷۲ شعبه است، گفت: ۱۱ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات در استان زنجان هستند.

‌ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان زنجان اندیشیده شده است و به همین منظور ۱۱ هزار نفر برگزاری انتخابات را عهده‌دار خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعبات رأی‌گیری در استان ۷۷۲ مورد است، افزود: در استان زنجان ۴۵۷ شعبه ثابت و ۳۱۵ شعبه سیار تدارک دیده شده و نقاط رأی‌گیری در استان ۱۴۳۸ مورد است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ابتکارات این دوره از انتخابات تعرفه رأی بود که برگه انتخابات خبرگان و مجلس یک برگه است، گفت: بر همین اساس در یک قسمت نام خبرگان و یک قسمت نام کاندیدای مورد نظر مجلس شورای اسلامی نوشته می‌شود و هر دو در صندوق‌های جداگانه قرار می‌گیرند.

رفیعی در ادامه آماری از کاندیداهای تأیید و رد صلاحیت شده در استان ارائه کرد و گفت: ۲۶۷ نفر در حوزه‌های چهارگانه استان برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که ۷۱ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ۳۷۵ نفر از استان زنجان ثبت‌نام کرده بودند، گفت: در مجموع ۲۶۷ نفر در حوزه‌های چهارگانه استان تأیید صلاحیت شدند که شامل ۲۳۹ مرد و ۲۸ زن است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: طبق آمار ۷۱ درصد افراد تأیید صلاحیت شدند که این آمار نسبت به انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که ۵۱ درصد بود، ۲۰ درصد رشد داشت.

رفیعی با اشاره به اینکه ۱۵۲ نفر از تأییدشدگان مربوط به حوزه زنجان و طارم هستند، اضافه کرد: ۱۳۶ نفر این افراد را مردان و ۱۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز ۴۲ نفر رقابت دارند که ۳۵ نفر را مردان و ۷ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رفیعی با اشاره به اینکه ۴۶ نفر نیز در حوزه ماهنشان و ایجرود رقابت خواهند کرد که ۴۴ نفر را مردان و دو نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در حوزه انتخابی خدابنده نیز ۲۷ نفر رقابت‌کننده وجود دارد که ۲۴ نفر را مردان و سه نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در بین داوطلبان استان شش نفر انصرافی، هشت نفر عدم وجود شرایط لازم، ۶۴ نفر عدم تأیید و ۱۱ نفر عدم احراز وجود داشت، اضافه کرد: شش نفر نیز توسط شورای نگهبان عدم تأیید و عدم احراز شدند که این شش نفر می‌توانند به مدت سه روز اعتراض کنند.

وی درباره انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: در ابتدا ۱۰ نفر برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند که از بین آن‌ها دو نفر انصراف دادند و افراد دیگر نیز تأیید نشدند.

رفیعی گفت: با درخواست تجدید نظر و اعتراض داوطلبان، یک نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت و فردی دیگر نیز از قم به استان زنجان انتقال پیدا کرد و انتخابات مجلس خبرگان نیز هم‌زمان با مجلس شورای اسلامی با حضور دو کاندیدا، یازدهم اسفند در استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تبلیغات کاندیدای مجلس خبرگان از بیست‌وپنجم بهمن آغاز می‌شود و به مدت ۱۵ روز یعنی تا روز پیش از رأی‌گیری یعنی هشت صبح دهم اسفند ادامه خواهد داشت، امکان تغییر حوزه نیز تا بیست‌ودوم بهمن وجود داشت.

کد خبر 727293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.