تأیید صلاحیت ۶ نفر از کاندیداهای خبرگان رهبری در کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: از میان ۱۴ داوطلب مجلس خبرگان رهبری، شش نفر تأیید صلاحیت شده‌اند، شش نفر انصراف داده‌اند و صلاحیت دو نفر تأیید نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، رحمان جلالی، امروز _شنبه هفتم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نتایج تأیید صلاحیت داوطلبان روزهای چهارم و پنجم بهمن از طریق سامانه پیامکی وزارت کشور به داوطلبان اعلام شده است، اظهار کرد: از میان ۱۴ داوطلب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، شش نفر تأیید صلاحیت شده‌اند، شش نفر انصراف داده‌اند و صلاحیت دو نفر نیز تأیید نشده است.

وی با بیان اینکه زمان اعتراض به نتیجه رد صلاحیت شده‌ها به مدت سه روز و تا هشتم بهمن ادامه دارد، افزود: داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را در سامانه شورای نگهبان ثبت کنند تا رسیدگی لازم انجام و به وزارت کشور اعلام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه داوطلبان تأیید شده مجلس خبرگان رهبری از بیست‌وپنجم بهمن تا نهم اسفند می‌توانند به مدت ۱۵ روز تبلیغات کنند، تصریح کرد: افرادی که قصد انصراف از فرآیند انتخابات دارند، باید ۷۲ ساعت قبل از آغاز فرآیند رأی‌گیری اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۳۶۴ نفر از ۶۴۵ داوطلب مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که در مجموع ۶۲ درصد افراد را تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه بیشترین آمار تأیید صلاحیت شده‌ها مربوط به حوزه انتخابیه رفسنجان و انار و کمترین آن مربوط به حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر بوده است، گفت: در حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۷ نفر از داوطلبان شرایط ثبت‌نام را نداشتند و ۱۳ نفر به نتایج اعتراض نکرده‌اند و در مجموع ۹۳ نفر از سوی هیئت نظارت تأیید شدند.

وی در ادامه با اشاره به بستر ایجاد شده برای تبلیغات تلویزیونی در صداوسیما، از امکان پخش محتوای تبلیغاتی کاندیداها در تلوبیون خبر داد و افزود: ۹ شبکه اختصاصی برای هر حوزه انتخابیه افتتاح شده است که طی آن هر داوطلب می‌تواند محتوایی به مدت ۲۰ دقیقه تولید و برای پخش در اختیار صداوسیما قرار دهد.

جلالی با بیان اینکه زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از بیست‌وپنجم بهمن به مدت ۱۵ روز ادامه خواهد داشت، زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را از سوم اسفند و به مدت یک هفته اعلام کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی فرصت‌های تبلیغاتی طبق قانون جدید، بسیاری از دغدغه‌های کاندیداها در این‌باره رفع و عدالت رسانه‌ای برقرار شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مانور انتخاباتی در فرمانداری کرمان، از انجام مانور در روزهای هشتم، هیجدهم و بیست‌ونهم بهمن خبر داد و گفت: در مانورهای انتخاباتی فرآیند اخذ رأی بررسی و در صورت ایرادات احتمالی نسبت به رفع آن اقدام می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در ادامه مهلت جابه‌جایی حوزه انتخابیه کاندیداها را تا بیست‌وپنجم بهمن اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی حوزه انتخابیه تنها یک بار و تنها با مراجعه شخص کاندیدا به فرمانداری حوزه انتخابیه امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در مرحله پیش‌ثبت‌نام دریافت گرایش سیاسی کاندیداها از آنها مورد پرسش قرار گرفته است، از حضور تمام سلایق سیاسی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: سامانه ۱۱۷ برای ارائه هرگونه انتقاد و پیشنهاد و رفع ابهام شهروندان و کاندیداها در دسترس خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به سخنی از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی پیرامون ولایتمداری مردم کرمان، خاطرنشان کرد: کرمانی‌ها همیشه نشان دادند در تمام برهه‌ها و انتخابات پای کار بوده‌اند و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز شاهد مشارکت و حضور بالای آنها پای صندوق‌های رأی باشیم.

کد خبر 723394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.