هوا گرم‌تر می‌شود / بارش‌ها در ۳ استان کشور شدت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیشینه بارش طی امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه خواهد بود، گفت: از امروز تا انتهای هفته در بیشتر مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب کشور، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روز سه‌شنبه با شدت کمتر در مناطق مذکور و به صورت پراکنده در شمال شرق، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش طی امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه خواهد بود، افزود: طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بعضی مناطق شمال شرق و مرکز، وزش باد شدید و در بعضی نقاط گرد و خاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی این مدت احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و در جاده‌های این مناطق، احتمال ریزش بهمن و سنگ از کوه وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه تا شنبه در کشور جوی آرام برقرار خواهد بود و از امروز تا انتهای هفته در بیشتر مناطق به جز بخش‌هایی از جنوب کشور، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد؛ خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی سه روز آینده و دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۲ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، آسمان صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۳ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 725716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.