شهرهای جهان با بیشترین تراکم ترافیک در سال ۲۰۲۳

تحقیقات جدید نشان می‌دهد لندن بر اساس شاخص ترافیک سالانه برای دومین سال متوالی پرتراکم‌ترین و در نتیجه کندترین شهر جهان برای رانندگی است. مکزیکوسیتی، لیمای پرو، بنگلور هند و دوبلین ایرلند در رتبه‌های بعدی این فهرست جای دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با وجود بیش از نیمی از جمعیت جهان که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، تراکم ترافیک و پیامدهای اقتصادی، زیست‌محیطی و بهداشتی آن به مشکلی تبدیل شده است که نیاز به رسیدگی فوری دارد. برنامه‌ریزی برای مدیریت مداوم ترافیک برای آینده مناطق شهری ضروری است، به این ترتیب مناطق بزرگ شهری در حال بهره‌برداری از داده‌های بزرگ به‌منظور برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها هستند تا تراکم ترافیک را کاهش دهند.

بهره‌گیری از داده‌های ترافیکی در بهبود منطقه‌بندی شهری

تجزیه‌وتحلیل داده‌های ترافیکی تاریخی می‌تواند به شهرهای در حال رشد جهان کمک کند تا سیستم‌های جاده‌ای کارآمدتری را ترسیم و با استفاده از اطلاعات مکانی برای توسعه منطقه‌بندی بهتری برنامه‌ریزی کنند. داده‌های ترافیکی بی‌درنگ می‌توانند با بهینه‌سازی تدارکات و مسیرها، الگوریتم‌های مورد استفاده شهرداری‌ها را برای مدیریت ترافیک تغذیه کنند. طبق مطالعات این امر می‌تواند به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی زمان تردد در شهرها کمک کند. این داده‌ها را می‌توان برای جلوگیری از ترافیک از طریق همگام‌سازی هوشمند چراغ راهنمایی و رانندگی، محدودیت‌های سرعت متغیر و هشدارهای بلادرنگ مورد استفاده قرار داد که سریع‌ترین مسیرها را به رانندگان نشان می‌دهد.

شهرهای جهان با بیشترین تراکم ترافیک در سال ۲۰۲۳

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در طول سال ۲۰۲۳ طبق سیزدهمین ویرایش شاخص ترافیک جهانی که داده‌ها و اطلاعاتی را در مورد روند ترافیک از ۳۸۷ شهر در ۵۵ کشور ارائه می‌دهد، لندن انگلستان، مکزیکوسیتی، لیمای پرو، بنگلور هند و دوبلین ایرلند تعیین شده‌اند.

شاخص ترافیک جهانی بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های متخصص فناوری مکان‌یابی جغرافیایی تام‌تام به‌عنوان ارائه‌دهنده داده‌ها و اطلاعاتی در مورد روند ترافیک عمل و برای هر شهر، مرکز شهر و منطقه کلان‌شهری، میانگین زمان سفر در هر مایل را از زمانی محاسبه می‌کند که طی شدن میلیون‌ها مایل در کل شبکه هر سال آغاز می‌شود. طبق این شاخص ترافیک، در سال ۲۰۲۳ میانگین سرعت تردد در ۲۲۸ از ۳۸۷ شهر مورد بررسی نسبت به سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش بوده است.

طبق این گزارش لندن انگلستان با وجود بهینه‌ترین زمان تردد ۱۲ دقیقه و پنج ثانیه‌ای نسبت به زمان تردد بدون ترافیک برای یک سفر ۶ مایلی، عنوان شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد. مکزیکوسیتی (۱۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه)، لیما (۱۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه)، بنگلور (۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه) و دوبلین (۱۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه) در رتبه‌های بعدی پنج شهر پرترافیک جهان قرار گرفتند.

شهرهای جهان با بیشترین تراکم ترافیک در سال ۲۰۲۳

منابع داده‌های شاخص ترافیک در ۲۰۲۳

منابع داده‌های شاخص ترافیک در سال ۲۰۲۳ داده‌های جریان ترافیک ۶۰۰ میلیون دستگاه به‌دست‌آمده از ناوبری داخلی، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های ناوبری شخصی و سیستم‌های تلماتیکی بود که هر روز از ۶۱ میلیارد نقطه داده ناشناس GPS در سراسر جهان و بیش از ۳ میلیارد مایل مسافت جمع‌آوری شده است. این داده‌های بی‌درنگ به‌صورت روزانه بایگانی می‌شوند و به‌عنوان داده‌های تاریخی به‌صورت لحظه‌ای در دسترس هستند.

این داده‌ها امکان برآورد میانگین زمان صرف‌شده برای طی کردن یک سفر معمولی ۶ مایلی را در سال ۲۰۲۳ فراهم می‌کند تا بتوان شهرها را با یکدیگر مقایسه و روندهای سال به سال را ارزیابی کرد. شاخص ترافیک جهانی زمان بهینه سفر (بدون ترافیک) را تعیین می‌کند و نشان می‌دهد که این زمان‌های سفر به‌طور متوسط در اوقات مختلف شبانه‌روز و در روزهای مختلف هفته به دلیل شرایط ترافیکی شاهد چه میزان افزایش است.

کد خبر 720231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.