توسعه شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایمن در ایرلند

شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایرلند به‌زودی به ۳۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری ایمن مجهز خواهد شد که ۲.۸ میلیون نفر را در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور به‌هم متصل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ایرلند از طرح جدید شبکه ملی دوچرخه‌سواری شامل ۳۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری امن، با کیفیت و جذاب رونمایی کرد که با عبور از بیش از ۲۰۰ شهر و روستا، ۲.۸ میلیون نفر را در سطح ملی به یکدیگر متصل می‌کند.

شبکه ملی دوچرخه‌سواری در ایرلند

شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایرلند از ۸۵ کریدور تشکیل شده است که راه‌های سبز موجود و برنامه‌ریزی‌شده، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و شبکه گسترده جدیدی از مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن را در امتداد جاده‌های موجود یکپارچه می‌کند. این مسیرها پس از تکمیل به مقاصدی مانند مراکز حمل‌ونقل، مراکز آموزشی، محل‌های اشتغال، اوقات فراغت و مقاصد توریستی نیز مرتبط می‌شود و انتخاب دوچرخه‌سواری را برای مردم در سراسر کشور به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه خود آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند. دولت ایرلند در نظر دارد که ۸۰ درصد خانوارها و نزدیک به ۹۰ درصد مشاغل در پنج کیلومتری این شبکه مستقر شوند.

ایرلند در افتتاحیه جدیدترین طرح توسعه شهری خود با عنوان «گرند کانال گرین‌وی» یا مسیر سبز گرند کانال از این طرح رونمایی کرد که یک مسیر پیوسته ۱۱ کیلومتری و به‌طور کامل مجزا در امتداد کانال ۱۳۰ کیلومتری دوبلین تا رودخانه شانون است. گرین‌وی بخشی از بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر سبز موجود یا سایر زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری فعلی ایرلند را تشکیل می‌دهد که به‌عنوان راهروهای کلیدی در طرح ملی دوچرخه‌سواری جدید گنجانده خواهد شد.

توسعه شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایمن در ایرلند

علاوه بر این، بیش از ۹۰۰ کیلومتر فضای داخلی برنامه‌ریزی‌شده و پیشنهادی اضافی در شبکه گنجانده خواهد شد و ۲۲۰۰ کیلومتر باقی‌مانده از ۳۵۰۰ کیلومتر برنامه‌ریزی‌شده، در امتداد زیرساخت‌های جاده‌ای موجود ارائه می‌شود و تضمین می‌کند که زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری تا حد زیادی از ترافیک جدا شوند. این امر به دوچرخه‌سواران این امکان را می‌دهد که در فضاهای منتسب به خود، با ایمنی و راحتی به دور از وسایل‌نقلیه جاده‌ای و سطح بالایی از ترافیک تردد کنند.

شبکه ملی دوچرخه‌سواری در ایرلند بخشی از تعهد دولت برای گسترش شبکه فعال سفر و زیرساخت‌های مسیر سبز است که توسط وزارت حمل‌ونقل، کنار طرح بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایرلند برای اتصال شهرها و شهرستان‌هایی با بیش از پنج‌هزار نفر جمعیت، از طریق توسعه شبکه‌ای از راهروهای دوچرخه‌سواری ارائه شده است و یک ابتکار کلیدی برای کمک به کاهش ۵۱ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل‌ونقل تا سال ۲۰۳۰ محسوب می‌شود.

اجرای این طرح به‌صورت مرحله‌ای خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تقریباً هزار کیلومتر از این طرح (۲۸ درصد شبکه) به‌عنوان بخشی از فازهای اول و دوم تا پایان سال ۲۰۳۰ و فاز سوم بین سال‌های ۲۰۳۱ تا ۲۰۴۰ اجرا شود. کل هزینه مورد انتظار تحویل فازهای اول و دوم این پروژه تا سال ۲۰۳۰ معادل ۶۷۷ میلیون یورو برآورد شده است.

توسعه شبکه ملی دوچرخه‌سواری ایمن در ایرلند

کد خبر 719153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.