شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها و کانال‌های آبی

بروژ بلژیک، تیگره آرژانتین، انسی فرانسه، بانکوک تایلند، سن پترزبورگ روسیه، کپنهاگ دانمارک، آلپی هند و تایه‌ژوانگ چین، شهرهای جهان با زیباترین مادی‌های شهری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هرچند ونیز مشهورترین شهر جهان با آبراه‌ها و مادی‌های شهری بی‌نظیر است و زیبایی کانال‌های آب آن بر کسی پوشیده نیست، تقریباً در هر گوشه‌ای از جهان مادی‌های زیبایی وجود دارد که می‌توان برای پرهیز از شلوغی شهر از آن‌ها دیدن کرد. کانال‌های آب برای سال‌های طولانی مورد استفاده ساکنان قرار گرفته‌اند و در شهرهای سراسر جهان نیز یافت می‌شوند که در ادامه با زیباترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

بروژ، بلژیک

بروژ یک شهر کانالی عجیب در منطقه فلاندرز بلژیک است که در قرن سیزدهم به‌عنوان توقفگاهی برای تجارت پرسود نساجی در این نواحی شکل گرفت. این شهر با خیابان‌های کوچک سنگ‌فرش‌شده، پل‌های دیدنی و خانه‌های شیروانی زیبا شبیه افسانه به نظر می‌رسد. کانال‌های بروژ که از دریای شمال تغذیه می‌شوند، هر چهار سال یک‌بار میزبان جشنواره‌ای هستند که شامل اجرای موسیقی‌دانان و بازیگران، همچنین روشن کردن چراغ‌هایی است که کانال‌های شهر را روشن می‌کنند.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

تیگره، آرژانتین

تیگره واقع در ۲۰ مایلی بوئنوس‌آیرس، شهری ساخته شده روی صدها جزیره کوچک در دلتای پارانا است. قایق‌ها در سراسر این منطقه حرکت می‌کنند و به بازدیدکنندگان فرصتی برای دیدن منظره‌ای بی‌نظیر می‌دهند معماری منحصربه‌فرد منطقه، ترکیبی از خانه‌های مستقر و عمارت‌های استعماری با الهام از دوران ویکتوریا است. این مکان دورافتاده الهام‌بخش ترکیبی از ماجراجویی و آرامش میان مردم محلی و بازدیدکنندگان است.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

آنسی، فرانسه

آنسی که اغلب به‌عنوان ونیز فرانسه نام‌گذاری می‌شود. برخلاف دیگر شهرهای کانالی که از آبراه‌های خود برای دسترسی به دریا استفاده می‌کنند، کانال‌های زیبای انسی از دریاچه تغذیه می‌شوند. این شهر میزبان سومین دریاچه بزرگ فرانسه است که به دلیل قوانین سختگیرانه زیست‌محیطی در منطقه به‌عنوان پاک‌ترین دریاچه اروپا نیز شناخته می‌شود.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

بانکوک، تایلند

کانال‌ها مختص شهرهای عجیب و غریب اروپایی نیستند و شهرهای شلوغ آسیایی نیز کانال‌هایی را در برنامه‌ریزی شهری خود دارند. بانکوک پیش از توسعه جاده‌های آسفالتی دارای مجموعه عظیمی از مادی‌های متقاطع بود و امروزه هنوز چند کانال اصلی در این شهر وجود دارد. یکی از کانال‌های بانکوک از مرکز شهر عبور و آن را به مکانی ایده‌آل برای گشت‌وگذار و خرید تبدیل می‌کند، دیگری به صورت پیچ‌درپیچ در اطراف کاخ بزرگ شهر می‌چرخد و کانال‌های دیگر از محله‌ها عبور می‌کنند. این کانال‌ها میزبان بازارهای شناور بانکوک نیز هستند که جمعیت زیادی از گردشگران و افراد محلی را به خود جذب می‌کند.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

سنت پترزبورگ، روسیه

سنت‌پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه، در محل تلاقی دو حوزه آبی (رودخانه نوا و دریای بالتیک) واقع شده است. برای کمک به تخلیه زمین‌های باتلاقی اطراف شهر، کانال‌های متعددی حفر شده که در کنار عمارت‌های اشرافی نئوکلاسیک چشمگیر قرن نوزدهمی یا مناظر کاخ زمستانی قرار دارند و نمایی شگفت‌انگیز به شهر می‌دهند.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ مانند سنت پترزبورگ در حاشیه دریای بالتیک قرار دارد و مملو از مادی‌های زیبا است. معروف‌ترین کانال آبی آن نیز منطقه‌ای است که مرکز شهر قدیمی کپنهاگ را به دریا متصل می‌کند. امروزه این منطقه به‌دلیل خانه‌های ردیفی زیبا و رنگارنگ و کشتی‌های چوبی تاریخی‌اش شناخته شده است.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

آلپی، کرالا، هند

آلپی یا آلاپوزا، شهری در ناحیه کرالا واقع در جنوب هند و دروازه مهمی برای عبور از پس‌آب‌های کرالا، همچنین مجموعه‌ای از دریاچه‌ها و تالاب‌ها به موازات دریای مکران است. برای قرن‌ها ساکنان آلپی و شهرهای اطراف آن برنج و سایر کالاها را با قایق‌های خانگی از طریق آبراه‌ها حمل می‌کردند و امروزه تورگردان‌های مبتکر به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا سوار شدن به قایق‌های خانه‌ای را تجربه کنند که تعدادی از آن‌ها به خانه‌های لوکس با طبقات متعدد، بالکن و اتاق‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

تایه‌ژوانگ، استان شاندونگ، چین

تایه‌ژوانگ یک شهر باستانی چینی نزدیک به پکن است که برای نخستین بار در زمان سلسله هان، بین سال‌های ۲۰۶ تا ۲۲۰ پس از میلاد ایجاد شد و به‌عنوان یک مرکز تجاری در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ رونق گرفت. در ۲۰۰۹ دولت محلی تقریباً ۷۵۰ میلیون دلار برای احیای این منطقه سرمایه‌گذاری و آن را به مقصدی زیبا برای گردشگران تبدیل کرد. این شهر باستانی کوچک دارای کانال‌های زیبا و همچنین معابد سنتی و موزه‌های مدرن است.

شهرهای جهان با زیباترین مادی‌ها

کد خبر 715351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.