جلوگیری از خروپف با روش‌های طبیعی

متعادل نگه‌داشتن وزن، موقعیت مناسب بدن هنگام خواب، بالا قرار دادن سر، نوشیدن آب زیاد، درمان گرفتگی بینی، ترک سیگار و کنترل آلرژی به کاهش احتمال بروز خروپف کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خروپف به دلیل ارتباط آن با شرایط زمینه‌ای مانند آپنه انسدادی خواب، می‌تواند یک خطر برای سلامتی در نظر گرفته شود، آپنه انسدادی خواب یا OSA به نوعی از اختلال خواب گفته می‎‌شود که باعث ایجاد توقف‌هایی در تنفس می‎‌شود، این توقف‌ها ممکن است برای چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد و می‌تواند در طول شب چندین بار رخ دهد؛ OSA باعث کاهش دریافت اکسیژن و بروز اختلال در الگوهای خواب می‌‎شود و با عواقب جدی سلامتی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی و افزایش خطر تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی در طول روز مرتبط است؛ در ادامه به بررسی روش‌هایی برای پیشگیری از بروز خروپف می‌پردازیم:

حفظ وزن سالم

اضافه وزن به‌ویژه در اطراف گردن، می‌تواند موجب بروز خروپف شود، بنابراین توصیه شده است که به صورت منظم ورزش کنید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

موقعیت مناسب بدن هنگام خواب

خوابیدن به پشت ممکن است احتمال بروز خروپف را افزایش دهد، سعی کنید برای باز شدن راه هوایی و کاهش خروپف به پهلو بخوابید، همچنین می‌توانید از بالش‌های خاص یا دستگاه‌هایی برای حفظ وضعیت بدن و خوابیدن به پهلو استفاده کنید؛ علاوه بر این، داشتن ثبات در برنامه خواب به تنظیم ساعت داخلی بدن کمک می‌کند و احتمال بروز خروپف را کاهش می‌دهد، حتی در تعطیلات آخر هفته نیز زمان خواب و بیداری ثابتی داشته باشید.

بالا قرار دادن سر

بالا بردن سر تخت یا استفاده از بالش‌های اضافی می‌تواند به باز شدن مجرای هوا کمک کند، تنفس را آسان‌تر کند و احتمال بروز خروپف را کاهش دهد.

نوشیدن آب زیاد

کم‌آبی بدن می‌تواند باعث چسبندگی غشاهای مخاطی در گلو و بینی کمک کند و منجر به بروز خروپف شود، بنابراین سعی کنید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا این اثرات منفی به حداقل برسند.

درمان گرفتگی بینی

درمان گرفتگی بینی احتمال بروز خروپف را کاهش می‌دهد، به این منظور از اسپری‌های بینی نمکی، مرطوب‌کننده‌ها یا ضداحتقان‌های بدون نسخه استفاده کنید.

ترک کردن سیگار

سیگار کشیدن گلو و مجرای تنفسی را تحریک و ملتهب می‌کند و احتمال بروز خروپف را افزایش می‌دهد، بنابراین ترک کردن سیگار می‌تواند سلامت کلی تنفس را بهبود ببخشد و خروپف را کاهش دهد.

کنترل آلرژی

آلرژی می‌تواند موجب گرفتگی بینی و در نتیجه خروپف شود، به همین دلیل توصیه شده است که آلرژن‌ها را در محیط شناسایی و کنترل کنید و برای درمان مؤثر از متخصص آلرژی کمک بگیرید.

کد خبر 714778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.