پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان در فنلاند

اولو در فنلاند به‌رغم زمستان‌های طولانی و سخت دارای آمار بالایی از دوچرخه‌سواران و مسیرهای دوچرخه‌سواری است که این امر لقب پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان را برای آن به ارمغان آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولو در مرز لاپلند فنلاند، پنج ماه از سال پوشیده از برف است. دمای این شهر در فصل زمستان با چهار ساعت روشنایی روز می‌تواند تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

این شهر از پیشگامان دوچرخه‌سواری و پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان است، چراکه دوچرخه‌سواران سرسخت آن حتی در هوای سرد زمستانی هم از راندن دوچرخه‌ها صرف‌نظر نمی‌کنند و در هر سنی، پیچیده در لباس‌های زمستانی روی برف تازه پدال می‌زنند و حتی از آفتاب کم‌رمق و هوای به شدت سرد لذت می‌برند.

پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان در فنلاند

ترویج دوچرخه‌سواری در اولو

اولو با اعمال چند تغییر ساده ساکنان خود را تشویق کرد تا در زمستان طولانی، تاریک و برفی شهر دوچرخه‌سواری کنند و به‌رغم این شرایط سخت، ۱۲ درصد از سفرهای زمستانی ساکنان آن با دوچرخه انجام می‌شود. به‌نظر می‌رسد محیط زیبای زمستانی نقش زیادی در این زمینه ایفا کند. البته بدون زیرساخت مناسب دوچرخه‌سواری، این جاذبه به زودی از بین می‌رود.

اولو به این ترتیب به‌عنوان بخشی از تلاش شهر برای پایداری و کاهش آلودگی‌های ناشی از خودروها، تعهد و سرمایه‌گذاری بلندمدتی در دوچرخه‌سواری انجام داده است. این شهر دوچرخه‌سواری را با پاک‌سازی روزانه مسیرهای مخصوص دوچرخه‌ها در طول زمستان با استفاده از ناوگان برف‌روب‌های سنگین تشویق می‌کند. مسیرهای دوچرخه‌سواری پاک‌سازی‌شده همچنین دسترسی به اطراف شهر را برای افرادی فراهم کرد که از اسکوترها استفاده می‌کنند.

تیم‌های مسئول حفظ مسیرهای دوچرخه‌سواری ملزم هستند خود نیز از این مسیرها استفاده کنند، بنابراین تفاوت یک مسیر به‌خوبی نگهداری‌شده را به‌شخصه تجربه می‌کنند. آن‌ها همچنین رویدادهای کنار جاده را با نوشیدنی‌های گرم ترتیب می‌دهند تا از دوچرخه‌سواران بازخورد مثبت دریافت کنند. این اقدام همچنین به بهبود ارتباط شهر با ساکنان کمک می‌کند.

به این ترتیب ساکنان اولو در بحبوحه طوفان‌های سخت ماشین‌ها را کنار گذاشته و با دوچرخه تردد می‌کنند که سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای سفر به‌شمار می‌رود. بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان یکی از بزرگ‌ترین مدارس شهر نیز حتی در سردترین ماه‌های زمستان با دوچرخه یا پیاده به مدرسه می‌روند، زیرا اقدامات آرام‌سازی ترافیک در شهر به این معنی است که تنها یک راه برای رسیدن به مدرسه با ماشین بدون میان‌بر وجود دارد، اما تعداد مسیرهای با دوچرخه زیاد است.

پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان در فنلاند

گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری در اولو

اولو دارای بیش از ۹۰۰ کیلومتر مسیر عابر پیاده و دوچرخه‌سواری است و همچنان به گسترش شبکه دوچرخه‌سواری خود ادامه می‌دهد. این شهر اکنون در حال توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری از ۳.۵ متر به ۶.۶ متر برای ایجاد ابر بزرگراه دوچرخه‌سواری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است.

روی آوردن به دوچرخه‌سواری می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند؛ یک مطالعه در شهرهای اروپایی نشان داد که تغییر به دوچرخه‌سواری یا استفاده از دوچرخه الکترونیکی تنها یک روز در هفته می‌تواند انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل یک شهرنشین معمولی را به میزان نیم‌تن کربن‌دی‌اکسید در سال کاهش دهد. کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌ونقل، بخش کلیدی برنامه ملی فنلاند برای دستیابی به هدف صفر انتشار خالص تا سال ۲۰۳۵ خواهد بود.

پایتخت دوچرخه‌سواری زمستانی جهان در فنلاند

کد خبر 714429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.