مقابله با استرس کریسمس به سبک جالب دانمارکی‌ها

دانمارکی‌ها برای مقابله با استرس ناشی از فشارهای فصل تعطیلات ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه ممکن را اتخاذ می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تعطیلات اغلب شامل مبادله هدایا، برقراری روابط جدید، پیوند مجدد با خانواده و دوستان و بزرگداشت سنت‌های ارزشمند می‌شود، اما عشق و شادی می‌تواند با مجموعه‌ای از عوامل استرس‌زا هم‌چون سفرهای پردغدغه، دشواری برپایی دورهمی‌هایی خانوادگی، نگرانی در مورد استطاعت مالی و یافتن هدایای مناسب برای اهدا نیز همراه باشد. این استرس‌ها سلامت روحی و جسمی را تهدید می‌کند، تا جایی که تحقیقات نشان داده آمار مرگ‌ومیر در طول تعطیلات بیشتر از حد طبیعی است.

در این میان دانمارکی‌ها به‌خوبی توانسته‌اند استرس تعطیلات را تعدیل و این دوران را به‌خوبی مدیریت کنند. دانمارک به‌رغم زمستان‌هایی که می‌تواند سرد و تاریک باشد، مملو از افرادی است که به‌طور مرتب در بین شادترین‌های جهان قرار می‌گیرند که ریشه این امر را می‌توان در فرهنگ پرورش بهزیستی آن جست‌وجو کرد.

مقابله در برابر استرس فصل تعطیلات به سبک جالب دانمارکی‌ها

راه و روش دانمارکی‌ها برای مدیریت استرس تعطیلات

دانمارکی‌ها در وهله نخست از به کار بردن افعال و افکار منفی در رابطه با یک فعالیت خودداری می‌کنند. آن‌ها به‌سادگی کلمات با مفهوم بیش از حد بودن را با بار مثبت به کار می‌برند، به‌نحوی که این عبارت در زبان آن‌ها به معنای داشتن انرژی یا منابع برای مقابله با یک فعالیت مشکل است.

به عبارت ساده‌تر عنوان بیش‌ازحد در معانی مثبت و برای اقدامات خوب به‌کار می‌رود. این امر می‌تواند شامل بیشتر وقت‌گذراندن با خانواده و دوستان، بیشتر داوطلب شدن برای کمک‌های بشر دوستانه در مدارس، تهیه کردن یک صبحانه فانتزی‌تر و متنوع‌تر با همکاری دیگر اعضای خانواده یا تزئین کیک و شیرینی توسط کودکان در کنار والدین باشد.

مقابله در برابر استرس فصل تعطیلات به سبک جالب دانمارکی‌ها

این اقدامات می‌تواند با مصرف غذاهای سالم‌تر، تهیه هدایای مقرون‌به‌صرفه‌تر و به‌کارگیری خلاقیت بیشتر برای ایجاد تزئینات زیباتر همراه شود و تنها نکته مهم در به‌کارگیری آن حفظ مرزهای سلامت روانی است.

این رویکرد دانمارکی‌ها همچنین زمانی به‌کار می‌رود که افراد نمی‌توانند با یک رویداد، وظیفه یا تعهد مقابله کنند و به‌جای جنگیدن یا بی‌حوصلگی در برابر آن، به‌سادگی و به‌صورت خلاصه از اصلاح overskud (اوراسکود) استفاده می‌کنند که روشی برای گفتن «شبیه به سرگرمی به نظر می‌رسد و دوست دارم آن را انجام دهم، اما انرژی لازم برای این کار را ندارم.» است.

این اصطلاح برای سازماندهی یک رویداد تعطیلات خانوادگی، برنامه‌ریزی برای یک سفر یا تمیز کردن اساسی خانه نیز به کار می‌رود، زیرا اغلب فعالیت‌هایی که قرار است سرگرم‌کننده و نشاط‌آور باشند، نیاز به تلاش زیادی دارند و اگر فرد انرژی انجام آن را ندارد و تمایل فرد به استراحت در خانه است، می‌تواند به کار بردن واژه‌ای با بار معنایی مثبت آن را برای خود و دیگران زیباتر کند.

مقابله در برابر استرس فصل تعطیلات به سبک جالب دانمارکی‌ها

رویکرد دانمارکی‌ها در مقابله با ناراحتی‌های مربوط به تعطیلات

مردم دانمارک برای رهایی از ناراحتی‌های مربوط به تعطیلات، ناامیدی، دردسرها یا اشتباهات جزئی از کلمه pyt با تلفظ پید استفاده می‌کنند که تقریباً به‌معنای «اوه، خوب ممکن است این‌جور موارد پیش بیاید» است. در واقع پید در مورد پذیرش این حقیقت است که همه چیز دقیقاً آن‌طور که برنامه‌ریزی‌شده پیش نمی‌رود. کاربرد دیگر این واژه تمرکز بر آن چیزی است که واقعاً اهمیت دارد، زیرا مسائل جزئی به‌هیچ‌وجه ارزش اعصاب‌خوردی و خراب شدن روز را ندارد. می‌توان گفت این واژه تقریباً شبیه قانون پنج ثانیه عمل می‌کند که طبق آن برای نشان دادن هر واکنشی در برابر یک کنش باید پنج ثانیه فکر کرد.

مقابله در برابر استرس فصل تعطیلات به سبک جالب دانمارکی‌ها

کد خبر 713105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.