سیگاری‌ها بخوانند، مؤثرترین راه برای جلوگیری از عوارض مخرب سیگار کشف شد

در این مطلب به عوارض سیگار خواهیم پرداخت و با معرفی دستگاه سم زدایی، تاثیر آن بر کاهش این عوارض را بررسی خواهیم کرد.

امروزه مصرف دخانیات بین افراد جامعه بسیار شایع شده است و هر روز بر تعداد مصرف کنندگان افزوده می‌شود. هر نخ سیگاری که دود می‌شود، مقدار زیادی از گازهای سمی را وارد ریه و سپس جریان خون می‌کند و باعث سمی شدن خون می‌شود. اگر مصرف کنندگان سیگار می‌دانستند که این سم چه‌قدر بر سلامتی آن‌ها اثر منفی دارد، به‌سرعت به سم زدایی خون می‌پرداختند و هرگز سمت استعمال دخانیات نمی‌رفتند.

بر طبق آمار، افراد معتاد به استعمال دخانیات، نسبت به دیگران بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند و سالانه تعداد زیادی از مصرف کنندگان سیگار، جان خود را در اثر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات، از دست می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر سیگار می‌کشید، سم زدایی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

عوارض اعتیاد به سیگار بر بدن

تنباکو حاوی یک ماده شیمیایی به نام نیکوتین است، که بسیار اعتیاد آور بوده و باعث احساس لذت و شادی در مغز می‌شود. این احساس شادی موقتی است و با هر بار سیگار کشیدن، کاهش می‌یابد؛ بنابراین افراد، برای دریافت لذت اولیه، سیگارهای بیش‌تری را دود می‌کنند و به این ترتیب اعتیاد در آن‌ها شکل می‌گیرد.

نیکوتین به هر شکلی که باشد، عوارض خود را دارد و با بوییدن، خوردن و تماس پوستی می‌تواند جذب بدن شود؛ پس علاوه بر سیگار، هر موادی که دارای نیکوتین است، می‌تواند آسیب‌زا و اعتیادآور باشد. سم زدایی می‌تواند، باعث دفع مقدار زیادی از نیکوتین انباشته در بدن شود.

استعمال دخانیات، گاهی عوارض جبران ناپذیری بر بدن دارند که شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سرطان ریه و دیگر بیماری‌های مرتبط با ریه: مصرف سیگار با بیماری‌های ریوی رابطه مستقیم دارد و می‌تواند باعث ذات‌الریه، آمفیزم و سرطان ریه گردد؛ همچنین در مواقع سرماخوردگی و آنفولانزا، ریه این افراد آسیب‌پذیرتر بوده و ممکن است برای درمان، نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند.
  • مشکلات قلبی عروقی: سیگار کشیدن ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و سیستم گردش خون را مختل می‌کند.
  • دیابت: مصرف سیگار، باعث می‌شود که بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان دهد و خطر ابتلا به دیابت نوع دو افزایش یابد.
  • زخم معده و مشکلات گوارشی: زخم معده و سرطان معده در افراد سیگاری نسبت به دیگران بیش‌تر است.
  • ناباروری: استعمال دخانیات باعث کاهش باروری در خانم‌ها و آقایان می‌شود.
  • بارداری و زایمان زودرس: مادرانی که در دوران بارداری به مصرف سیگار ادامه می‌دهند، با خطر زایمان زودرس روبه‌رو هستند و نوزادانی با وزن بسیار کم به دنیا می‌آورند. مادران باردار می‌توانند با استفاده از دستگاه سم زدایی، این عوارض را کاهش دهند.
  • بیماری‌های دندان و لثه: سیگار کشیدن می‌تواند باعث التهاب و تحلیل لثه‌ها شود. ریسک از دست دادن دندان‌ها در افراد سیگاری بسیار زیاد است.
  • پیری زود رس: مصرف سیگار علاوه بر اعضای داخلی بدن، ظاهر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت می‌شود. با استفاده از دستگاه هیدروفشیال و دستگاه پلاژن، می‌توان اثرات مخرب سیگار را بر روی چهره به حداقل رساند.

سیگاری‌ها بخوانند، مؤثرترین راه برای جلوگیری از عوارض مخرب سیگار کشف شد

‌روش‌های سم زدایی

امروزه اعتیاد به سیگار بسیار شایع شده است و محدود به سن و سال خاصی نیست. با وجود تبلیغات گسترده در راستای عوارض استعمال دخانیات، باز هم، شاهد افزایش تعداد افراد سیگاری هستیم و حقیقتاً این تبلیغات، تغییر محسوسی ایجاد نکرده است.

تقریباً اکثر مردم از عوارض اعتیاد به سیگار آگاه هستند و با این وجود، باز هم به مصرف آن ادامه می‌دهند. پیشنها می‌کنیم، اگر به هر دلیلی، امکان ترک سیگار برای شما فراهم نیست؛ سعی کنید با انجام روش‌های سم زدایی، عوارض آن را، تا حد ممکن کاهش دهید. این روش‌ها عبارتند از:

  1. نوشیدن آب فراوان: سعی کنید روزانه بیش‌تر از ۷ لیوان آب بنوشید. آب در سم زدایی بدن بسیار مؤثر است و می‌تواند به دفع مواد شیمیایی از بدن کمک کند.
  2. تغذیه سالم و سرشار از فیبر: مصرف فیبر، فراوان باعث می‌شود روده‌ها عملکرد خوبی داشته باشند و دفع سموم از بدن به راحتی انجام شود؛ همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.
  3. ویتامین C و E: مصرف سیگار، جذب ویتامین‌های C و E را در بدن کاهش می‌دهد. برای جبران آن بهتر است از میوه‌ها و سبزیجاتی که حاوی این ویتامین‌ها هستند بیش‌تر استفاده کنید.
  4. مصرف سبزیجات چلیپایی: این سبزیجات، شامل انواع کلم مانند کلم بروکلی، گل‌کلم، کلم‌برگ و… می‌شوند. کلروفیل موجود در این سبزیجات، خون را تصفیه می‌کنند و سم زدایی بدن را به‌خوبی انجام می‌دهند.
  5. مصرف زردچوبه: این ادویه، خاصیت ضد التهابی دارد و به سلامت ریه‌ها کمک فراوانی می‌کند.
  6. چای سبز: این دمنوش، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و برای سلامت قلب و ریه بسیار مفید است.
  7. مصرف آب هویج: توجه کنید که نیکوتین حاصل از مصرف سیگار، تا سه روز در بدن باقی می‌ماند؛ نوشیدن آب هویج علاوه بر این‌که باعث دفع نیکوتین می‌شود، برای شادابی پوست بسیار مفید است. برای حفاظت از پوست در مقابل عوارض سیگار، می‌توانید از خدمات دستگاه هیدروفشیال و دستگاه پلاژن استفاده کنید.

مزایای استفاده از دستگاه سم زدایی

سم زدایی نه تنها برای افراد سیگاری، بلکه برای همه افراد توصیه می‌شود. امروزه آلودگی هوا و تغذیه ناسالم باعث شده است تا عموم مردم جامعه از عوارض سمی شدن بدن، مانند بی‌خوابی یا بدخوابی، استرس و اضطراب، بیماری‌های قلبی عروقی و… رنج ببرند.

استفاده از دستگاه سم زدایی بدن، یک روش راحت و بی‌نظیر بوده، که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. این دستگاه با قلیایی کردن آب، باعث دفع سموم بدن از طریق پاها می‌شود. از لحاظ سایز و اندازه، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و به راحتی قابل حمل و نقل است. بسیاری از مراکز درمانی، استخرها و سالن‌های ورزشی، این دستگاه را برای مراجعین خود مورد استفاده قرار می‌دهند. البته لازم به ذکر است که خرید و استفاده از این دستگاه در منزل نیز، مقدور است.

سیگاری‌ها بخوانند، مؤثرترین راه برای جلوگیری از عوارض مخرب سیگار کشف شد

‌سخن آخر

استعمال دخانیات برای سلامت انسان بسیار مضر است و تقریباً همه مردم جامعه، از این موضوع آگاه هستند؛ اما متاسفانه، بسیاری از افراد قادر به ترک آن نیستند. در این مقاله سعی داشتیم شما را با روش‌های سم زدایی بدن آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد دستگاه سم زدایی بدن در اختیارتان قرار دهیم، تا آسیب کم‌تری از مصرف سیگار متوجه شما شود.

کد خبر 711230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.