رونمایی از طرح نسخه‌های جدید یورو تا پایان دهه جاری

بانک مرکزی اروپا از چاپ نسخه‌های جدید یورو با طرحی از ترکیب نقش‌هایی از پرندگان، رودخانه‌ها و فرهنگ اروپایی تا پایان دهه جاری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی اروپا ضمن تأکید بر این‌که به‌رغم رونق ارزهای دیجیتال و حتی در صورت توسعه نوع دیجیتالی ارز یورو، پول کاغذی حداقل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی قابل حذف نیست، از چاپ و انتشار نسخه‌های جدیدی از اسکناس‌های یورو با نقش‌های جدید تا پایان دهه جاری خبر داد.

مقامات بانک مرکزی اعلام کردند که نقش برگزیده برای چاپ در ۲۰۲۶ تعیین خواهد شد و در انتخاب آن نشانه‌هایی از وجود هنر در طرح‌های پیشنهادی مدنظر قرار خواهد گرفت تا جایگزین طرح فعلی شود. آن‌ها همچنین تأکید کردند که در انتخاب طرح جدید از افکار عمومی و سلیقه اروپایی‌ها نیز بهره خواهند برد.

طرح جدید اسکناس‌های یورو در آینده

نظرسنجی‌های مردمی بانک مرکزی اروپا درباره طرح جدید اسکناس‌های یورو برای سال ۲۰۲۶ نشان می‌دهد که موضوعاتی مانند «فرهنگ اروپایی»، «رودخانه‌ها: آب‌های زندگی‌بخش در اروپا» و «پرندگان: آزاد، رها و الهام بخش» بسیار بیشتر از تا افراد و شخصیت‌های تاریخی مورد حمایت قرار گرفته است که به عنوان نقوش پول‌های کاغذی در سراسر جهان انتخاب شده‌اند.

بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفته است تا جای ممکن همه این ترجیحات را با هم ادغام کند تا پول‌های جدید شامل تمام ترجیحات عمومی باشد. بنابراین برای چاپ پول‌های جدید یک موتیف واحد وجود خواهد داشت که دربردارنده طرح رودخانه‌ها و پرندگان در کنار هم و اشاره‌ای به میراث طبیعی قاره و احترامی باشد که اروپایی‌ها برای محیط زیست قائل هستند.

بانک تأکید کرد که بخش فرهنگی در اسکناس‌های جدید نادیده گرفته نخواهد شد، اما این بار به جای طاق‌ها، پل‌ها و دروازه‌های تاریخی مبهم در اذهان امروزی، در اشکال مختلفی برجسته خواهد شد و اسکناس‌های آینده احتمالاً دارای اشکالی هم‌چون بناهای تاریخی، آثار هنری، ادبیات، موسیقی، اکتشافات علمی و اختراعات باشند که به‌طور مسلم همه اروپایی هستند. اسکناس‌های جدید جایگزین اسکناس‌های فعلی می‌شوند که بیش از دو دهه است در واحدهای ارزی جهان در گردش هستند.

رونمایی از طرح نسخه‌های جدید یورو تا پایان دهه جاری

کد خبر 709370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.