شاخص آلودگی هوای مناطق تهران؛ امروز ۱۳ آذر

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز (دوشنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۴۹، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه سیزدهم آذر_ در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۷۶، امام خمینی با شاخص ۱۵۷، باقرشهر با شاخص ۱۹۳، بهارستان با شاخص ۱۸۱، پاکدشت با شاخص ۱۶۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۶۲، پیشوا با شاخص ۱۶۲، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۱۷۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۴، چشمه با شاخص ۱۵۴، دانشگاه تهران با شاخص ۱۵۹، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۱۷۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

همچنین دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۵۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۷۸، شریف منطقه دو با شاخص ۱۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۶۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۵۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۸۵، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۵۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۹، قائم با شاخص ۱۵۵، قرچک با شاخص ۱۷۵، ورامین با شاخص ۱۸۸، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۰۳، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۱۲۷، پارک رازی با شاخص ۱۲۵، پاسداران با شاخص ۱۲۲، پونک با شاخص ۱۳۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۲۳، ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۳، شهریار با شاخص ۱۴۱، علم و صنعت با شاخص ۱۳۱، قدس با شاخص ۱۰۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۱۳۱، لواسانات با شاخص ۱۲۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۸، ملارد با شاخص ۱۲۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۷۷، پردیس با شاخص ۶۸، دماوند با شاخص ۵۶، رباط‌کریم با شاخص ۷۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 709360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    مقیاس کیفیت هوا عالی 0 - 19 کیفیت هوا برای بیشتر افراد بسیار مناسب است؛ از فعالیت عادی در محیط باز لذت ببرید. متوسط 20 - 49 کیفیت هوا به طور کلی برای بیشتر افراد مناسب است. البته، گروه‌های حساس ممکن است بر اثر فعالیت بلند-مدت دچار نشانه‌های جزیی تا متوسط شوند. نامناسب 50 - 99 آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید. ناسالم 100 - 149 گروه‌های حساس ممکن است آثار جسمی را بلافاصله حس کنند. افراد سالم ممکن است بر اثر فعالیت بلند-مدت دچار مشکل تنفس و ناراحتی گلو شوند. فعالیت در هوای آزاد را محدود کنید. بسیار ناسالم 150 - 249 گروه‌های حساس ممکن است آثار جسمی را بلافاصله حس کنند و باید از فعالیت در هوای آزاد بپرهیزند. افراد سالم احتمالاً دچار مشکل تنفس و ناراحتی گلو می‌شوند؛ در فضای بسته بمانید و زمان فعالیت در هوای آزاد را تغییر دهید. خطرناک 250+ قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، حتی به مدت چند دقیقه، ممکن است آثار جسمی زیانباری برای همه داشته باشد. از فعالیت در هوای آزاد پرهیز کنید. منبع: ac