کمبود کدام مواد مغذی برای سلامت قلب خطرناک است؟

کمبود پتاسیم، منیزیم، ویتامین D، کلسیم و ویتامین‌های B خطر بروز مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمبود بعضی از مواد مغذی حیاتی باعث بروز اختلالاتی برای بدن می‌‎شود و حتی ممکن است سلامت قلب را تحت تاثیر قرار دهد. برای نمونه، منیزیم نقش مهمی در پیشگیری از بروز مشکلات سلامتی مانند التهاب، افسردگی و میگرن دارد. فشار خون بالا یکی از عوامل خطر مهم برای بیماری قلبی است و گاهی اوقات با کمبود منیزیم مرتبط است؛ سبزیجات با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم، ماهی قزل‌آلا، آووکاد، موز، ماست کم چرب، آجیل و دانه‌ها سرشار از منیزیم هستند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح پایین پتاسیم منجر به بروز اختلال در ریتم قلب و ضعیف شدن عضلات می‌شود. غذاهای سرشار از پتاسیم شامل سیب‌زمینی، لوبیا قرمز، موز، آووکادو، گوجه فرنگی، شیر، ماهی قزل‌آلا و ماهی تن می‌‎شود. از مکمل‌های پتاسیم نیز با احتیاط استفاده کنید زیرا مصرف پتاسیم بیش از حد باعث ضربان قلب نامنظم می‌شود.

سطح ناکافی ویتامین D خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد، غذاهایی مانند زرده تخم‌مرغ، ماهی قزل‌آلا، ماهی تن و آب پرتقال غنی شده سرشار از ویتامین D هستند. در صورت لزوم نیز پزشک می‌تواند برای برطرف کردن کمبود ویتامین D بدن مکمل تجویز کند.

کلسیم نقش مهمی در تنظیم فشار خون بر عهده دارد، سطوح پایین کلسیم باعث افزایش فشار خون می‌شود و در صورتی که به درستی کنترل نشود باعث تسریع پیشرفت اختلالات قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته می‌شود؛ مصرف ماست، شیر، غلات غنی شده و دانه‌های سویا می‌تواند کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کند و برای قلب و استخوان‌ها مفید باشد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که فولات و ویتامین B-6 بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی و مرگ‌ومیر ناشی از نارسایی قلبی هستند؛ ویتامین‌های B6، B12 و B9 برای تقویت سلامت قلب مفید است؛ ویتامین‌های B به تولید گلبول‌های قرمز جدید در بدن کمک می‌کند و با تامین اکسیژن به بافت‌ها و اندام‌های بدن، گردش خون را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 704553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.