برندگان جوایز جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۳ انتخاب شدند

کوریتیبا برزیل به‌واسطه رویکردش به برنامه‌ریزی شهری هوشمند، رشد اجتماعی‌اقتصادی و پایداری عنوان شهر هوشمند ۲۰۲۳ را در جوایز جهانی شهر هوشمند از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جوایز سالانه شهر هوشمند جهانی یک مسابقه بین‌المللی معتبر برای شناسایی پروژه‌ها، ایده‌ها و استراتژی‌های پیشگام است که شهرهای سراسر جهان را زیست‌پذیرتر، پایدارتر و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

این مراسم در اصل یک ابتکار جهانی متصل کردن شهرهای مواجه با مشکلات است که اجرای عملی راه‌حل‌هایی را برای پاسخ‌گویی به چالش‌های شهری در زمینه‌هایی مانند نوآوری دیجیتال، حمل‌ونقل، انرژی، زیرساخت‌ها و پایداری ترویج می‌کند.

جوایز اهدایی در این مراسم که در کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند (SCEWC) بارسلونا برگزار شد، از برجسته‌ترین ابتکارات و پروژه‌ها در صنعت نوآوری و تحول شهری قدردانی می‌کنند.

هیئت داوران این مراسم در سال جاری متشکل از نمایندگانی از شورای شهر بارسلونا، برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، بانک جهانی، مأموریت هدایت الکتریکی آب در برنامه آب‌وهوای خنثی و شهرهای هوشمند، مجمع جهانی اقتصاد و دبیرخانه امور گردشگری اسپانیا بود، پس از یک فرآیند رقابتی عمیق با رکوردشکنی ۴۱۱ اثر ارسال شده از ۶۳ کشور در سراسر جهان، برندگان امسال معرفی شدند.

برندگان جوایز جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۳

شهر کوریتیبای برزیل در مراسم جهانی جوایز شهر هوشمند در بخش جوایز سالانه تحول شهری جایزه شهر هوشمند ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

این شهر برزیلی به‌واسطه رویکردش به برنامه‌ریزی شهری هوشمند، رشد اقتصادی-اجتماعی و پایداری محیطی مورد ستایش قرار گرفت که از طریق آن با چالش‌های شهری حال و آینده مقابله می‌کند، بهبود کیفیت زندگی شهروندان از اهداف اصلی این شهر است.

برندگان جوایز جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۳ انتخاب شدند

معاون شهردار بولونیا نیز به‌واسطه تلاش‌های مستمر خود در زمینه هدایت نوآوری شهری در سطح بین‌المللی و فرماندار منطقه متروپولیتن سانتیاگو دی شیلی نیز موفق به دریافت جایزه ویژه رهبری در این مراسم شدند.

جایزه تردد آینده شهری در این مراسم نیز برای پروژه بازسازی ترامواهای قدیمی در شهر مرام ترکیه به شهرداری کلان‌شهر قونیه تعلق گرفت، این پروژه به‌منظور اختصاص انحصاری ترامواها در اختیار دوچرخه‌سواران با هدف افزایش آگاهی از مزایای دوچرخه‌سواری در شهر و توسعه مدل‌های جدید حمل‌ونقل در شهر پیاده‌سازی شده است.

در رده ایمنی و انعطاف‌پذیری گانگنام‌گو در جمهوری کره به دلیل سیاست فعال خود در حمایت از گروه‌های اجتماعی برنده جایزه شد و جایزه فن‌آوری‌های فعال برای توسعه یک دوقلوی دیجیتال شهری-اجتماعی به تامپره فنلاند تعلق گرفت که اطلاعات را از «پلت‌فرم داده‌ها و بینش» خود برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده که خدمات شهری هدفمند هستند، به کار می‌گیرد.

جایزه بخش انرژی و محیط زیست برای طراحی مجموعه‌ای از ابزارها برای به دست آوردن شاخص‌های قابل اعتماد در مورد مناسب‌ترین دما در شهر به بوردوی فرانسه تعلق گرفت و ابتکار میزگرد شهردار ایالات متحده در زمینه پیشروی تحولات دیجیتالی برنده بخش حکومت و اقتصاد شد که در کنار مدرن‌سازی شهرها، زندگی را غنی می‌کند و توجه ویژه‌ای به جوامع محروم از طریق اخذ رویکردی انسان‌محور دارد.

سعودی‌آرامکو در شهر ظهران عربستان سعودی نیز به‌عنوان پلت‌فرمی که مزایای اینترنت اشیا و هوش مصنوعی را برای مدیریت امکانات و خدمات ادغام می‌کند، به‌عنوان بهترین ابتکار در رده زیرساخت و ساختمان انتخاب شد.

شهر بردا در هلند به‌واسطه راه‌اندازی اپلیکیشنی که از طریق دسترسی آسان به اطلاعاتی که ورود افراد دارای معلولیت را به شهرها و رویدادها تسهیل می‌کند، برنده جایزه «زندگی و شمولیت» شد.

در بخش نوآوری این جوایز جهانی دو برنده وجود داشت. ابتکار اسپایر به رهبری سازمان ملل متحد و ابتکار شهری اروپا به‌واسطه تلاش برای بازسازی خاک‌های آلوده شهری در بایا ماره رومانی و ابتکار اکوهیروز در مراکش برای کمک به آموزش حرفه‌ای در زمینه محیط زیست و اکوتوریسم جایزه این بخش را از آن خود کردند.

برندگان جوایز جهانی شهر هوشمند ۲۰۲۳ انتخاب شدند

کد خبر 702831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.