افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت جوانان/ بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «کاهش چشمگیر آلودگی هوا در مناطق کم‌کربن لندن»، «دریافت پیتزا با تحویل بطری پلاستیکی کوکاکولا در آمریکا»، «اسکاتلند، میزبان بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی»، «افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت متخصصان جوان»، «افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت متخصصان جوان»، «بارسلونا میزبان ۱۰۲ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی»، «بهسازی اساسی راه‌آهن جمهوری چک برای توان‌خواهان»، «آموزش کودکان درباره بازیافت زباله در آمریکا»، «بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

کاهش چشمگیر آلودگی هوا در مناطق کم‌کربن لندن

مدیران شرکت حمل‌ونقل لندن ادعا کرده‌اند که توسعه مناطق کم‌کربن یکی از بلندپروازانه‌ترین تلاش‌های جهانی برای مبارزه با آلودگی بوده که بیشترین تأثیر را در بهبود هوای لندن به دنبال داشته است. این اقدام در پایتخت بریتانیا با جمعیتی بیش از ۹ میلیون نفر در فضایی به مساحت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع پیاده شده است و به ادعای مدیران شهر، بزرگ‌ترین پروژه پیاده شده جهان محسوب می‌شود. برنامه‌ریزان شهر هدف خود از پیاده‌سازی طرح مناطق کم‌کربن لندن را بیرون راندن خودروهای آلاینده از شهر و افزایش رفاه جسمی و روانی مردم از طریق کمک به تنفس هوای آزاد توسط آن‌ها معرفی کرده‌اند که به نظر می‌رسد اهداف این افراد در حال محقق شدن است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان اجرای استراتژی مناطق کم‌کربن در تمام محله‌های شهر از بیست‌ونهم آگوست ۲۰۲۳، بیش از ۸۰ هزار خودروی قدیمی تردد خود را در شهر متوقف کرده و وسایل نقلیه سبز یا سایر شیوه‌های پایدار جایگزین آن شده است.

جالب است بدانید که شرکت حمل‌ونقل لندن به منظور اجرای موفقیت‌آمیز طرح مناطق کم‌کربن از ۱۶۰ میلیون پوند بودجه اختصاص یافته به حمل‌ونقل شهری، مبلغ ۱۲۱ میلیون پوند را برای حمایت از ساکنان شهر به‌منظور سازگارسازی خودروهای خود با استانداردهای محیط زیست مورد استفاده قرار داد.

افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت جوانان/ بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا

دریافت پیتزا با تحویل بطری پلاستیکی کوکاکولا در آمریکا

شرکت کوکاکولا اعلام کرده است که با همکاری تعدادی از پیتزافروشی‌های محلی محبوب در سراسر ایالات متحده آمریکا طرح جدیدی ارائه کرده است که بر اساس آن افراد می‌توانند با کمک کردن به فرآیند بازیافت بطری‌های پلاستیکی برش‌های پیتزا دریافت کنند؛ پاییز امسال برندهای تجاری کوکاکولا بطری‌هایی تولید کرده است که بدون در نظر گرفتن درب و برچسب آن، از صد درصد پلاستیک بازیافتی تشکیل شده است، این بطری‌ها در سراسر شیکاگو و آتلانتا عرضه شده‌اند.

بر اساس طرح ارائه شده توسط شرکت کوکاکولا، مشتریانی که بطری پلاستیکی نوشیدنی خالی خود را به پیتزافروشی‌های مشخص شده تحویل دهند، یک برش پیتزا دریافت می‌کنند؛ شرکت کوکاکولا اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی بطری‌های تولیدشده از صد درصد پلاستیک بازیافتی را در سراسر کالیفرنیا، نیویورک و تگزاس عرضه کرد، این اولین نوآوری در نوع خود برای این برند در ایالات متحده بود.

عرضه بطری‌های پلاستیکی قابل بازیافت میزان تولید زباله را کاهش می‌دهد و به بهبود عملکرد اقتصاد دایره‌ای کمک می‌کند، قرار است در آینده این طرح‌های نوین به برندها و بازارهای بیشتر توسعه پیدا کند، شرکت کوکاکولا انتظار دارد با در دسترس قرار دادن بطری‌های تشکیل شده از صد درصد پلاستیک بازیافتی، میزان تولید پلاستیک جدید در سال ۲۰۲۴ میلادی ۳۷ میلیون پوند کاهش پیدا می‌کند که معادل تقریباً ۸۹۰ میلیون بطری است، در این صورت میزان تولید کربن‌دی‌اکسید نیز سالیانه بیش از ۳۹۰۰۰ تن در ایالات متحده کاهش پیدا می‌کند.

اسکاتلند، میزبان بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی

بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی اروپا برای انجام اموری نظیر تحقیقات، نجات و گرفتن عکس‌های هوایی در فرودگاه ویک اسکاتلند مورد آزمایش قرار گرفت.

بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی اروپا موسوم به Arc C-۶۰۰ دارای بال‌های ثابت است، اما به‌طور مستقیم به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. این بال‌ها دارای طول هشت فوتی (حدود دو متر و ۵۰ سانتی‌متر) است و می‌تواند تا حدود وزن ۳۳۰ پوند (معادل حدود ۱۵۰ کیلوگرم) را با سرعت ۹۳ مایل بر ساعت به حرکت درآورد. این خودرو به‌طور کامل خودکار است و امکان آزمایش آن از راه دور وجود دارد.

خودروی پرنده هوایی اسکاتلند از «فناوری فراتر از خط دید» برخوردار است و در نتیجه قابلیت کنترل از راه دور را برای مدیران مسئول در زیرساخت ویژه‌ای که برای این منظور احداث شده است، فراهم می‌آورد. از آن‌جا که این خودرو به‌طور مستقیم به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند، پس مانند هواپیماها و سایر هوانوردها نیازی به مسیرهای ثابت و مشخص برای عبور و مرور خود ندارد.

افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت جوانان/ بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا

افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت متخصصان جوان

ژاپن پس از پشت سر گذاشتن دهه‌ها کاهش تورم و رشد راکد، شاهد رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری‌ها است که خرید یا حتی اجاره آپارتمان در مرکز توکیو را برای متخصصان جوان ژاپنی غیرممکن می‌کند؛ چراکه قیمت مسکن و اجاره‌ها نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته، اما حقوق‌ها افزایش چندانی نداشته است.

بر اساس گزارش مؤسسه اقتصادی املاک و مستغلات ژاپن، سیل سرمایه‌گذاری باعث شده است میانگین قیمت یک آپارتمان جدید در مرکز توکیو با ۶۰ درصد افزایش به رکورد ۱۲۹.۶ میلیون ین برابر با ۸۶۵ هزار دلار در نیمه اول سال جاری برسد. به این ترتیب قیمت هر آپارتمان با متراژ مناسب در ژاپن، حتی آپارتمان‌هایی واقع در مناطق دور از دسترس یا فضای داخلی نه‌چندان غنی، به‌نحوی کورکورانه در حال افزایش است. این افزایش قیمت‌ها توکیو را به دومین شهر غیرقابل دسترس در سراسر جهان پس از هنگ‌کنگ تبدیل کرده است.

بارسلونا میزبان ۱۰۲ ایستگاه شارژ جدید خودروهای برقی

بارسلونا از برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش چشمگیر تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی خود از ۱۰ به ۱۰۲ عدد در سطح شهر و ایجاد بزرگ‌ترین شبکه عمومی شارژ خودروهای الکتریکی در جنوب اروپا خبر داد. به این ترتیب شبکه شارژ عمومی شهر ظرفیت شارژ ۳۶۷ وسیله‌نقلیه را در یک زمان خواهد داشت.

کلان‌شهر بارسلونا در نظر دارد با این اقدام و معرفی یک جایگزین مناسب برای سوخت‌های فسیلی تا سال آینده ترافیک خصوصی با انرژی الکتریکی را در سراسر مرزهای خود گسترش دهد. این پروژه از نظر هزینه به چهار میلیون یورو بودجه نیاز دارد که تأمین نیمی از آن توسط صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا انجام خواهد گرفت.

شورای شهر بارسلونا و شهرداری‌های اقماری آن با تعیین چشم‌انداز تبدیل شدن به اداره‌ای پیشرو در کربن‌زدایی نقاط شارژ اعلام کرد که نیروی تمام شارژرهای خودروهای برقی از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهند شد.

پس از اجرای پروژه، شهر در مجموع به ۶۳ ایستگاه شارژ سریع، ۱۱ ایستگاه شارژ نیمه سریع و ۲۸ ایستگاه شارژ خورشیدی مجهز خواهد شد. این طرح توسعه گسترده به لطف ادغام ایستگاه‌های شارژ موجود با شبکه جدید در کنار نصب ایستگاه‌های کاملاً جدید امکان‌پذیر است و تعداد کل ایستگاه‌ها را به ۱۰۲ عدد می‌رساند.

بهسازی اساسی راه‌آهن جمهوری چک برای توان‌خواهان

جمهوری چک با برنامه‌ریزی برای مناسب‌سازی حمل‌ونقل ریلی خود برای قرن بیست‌ویکم و بهسازی آن برای بهبود دسترسی افراد کم‌توان یا ناتوان حرکتی، همچنین تسهیل تردد افراد دارای فرزندان خردسال در مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌های خود، به سرمایه‌گذاری کلانی بر بازسازی ایستگاه‌ها و ساختمان‌های راه‌آهن‌های سراسر کشور پرداخت.

نوسازی خطوط راه‌آهن کشور برای برخورداری از حداکثر سرعت و ظرفیت، برقراری پیوند بین شهرهای سراسر جمهوری چک با سایر مناطق اتحادیه اروپا، بهبود ایمنی گذرگاه‌های هم‌سطح در شبکه، تجهیز وسایل نقلیه مورد استفاده در فرآیندهای تعمیر و نگهداری، توسعه تجهیزات سیستم مدیریت ترافیک ریلی اروپا و تقویت ظرفیت امنیت سایبری اپراتورهای فعال در این بخش از جمله برنامه‌های جمهوری چک برای ارتقای حمل‌ونقل ریلی کشور است.

این طرح در واقع شامل حدود ۴۰ پروژه در مناطق مختلف سراسر کشور خواهد بود و بخشی از طرح «چارچوب راه‌آهن واحد جمهوری چک» در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ محسوب می‌شود. جمهوری چک به‌منظور اجرای برنامه‌های خود با هدف نوسازی اساسی شبکه و بهبود زیرساخت‌های ریلی کشور به دریافت وامی به مبلغ ۲۴ میلیارد کرون (معادل ۹۹۲ میلیون یورو) از بانک سرمایه‌گذاری اروپا اقدام کرده است که بزرگ‌ترین وامی به‌شمار می‌رود که تاکنون یک کشور اروپای مرکزی از این بانک گرفته است. مفاد قرارداد این وام همچنین شامل پیش‌بینی‌هایی برای دریافت کمک‌های دانش فنی از سوی بانک می‌شود.

افزایش هزینه مسکن در ژاپن و مهاجرت جوانان/ بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا

آموزش کودکان درباره بازیافت زباله در آمریکا

اداره محیط زیست شهر اسپرینگفیلد در ایالت میزوری آمریکا میزبان رویدادی با عنوان "زباله یا بازیافت" است، هدف این رویداد آموزش کودکان در زمینه بازیافت و مراقبت از زمین است، در این رویداد ایستگاه‌هایی در نظر گرفته شده است که کودکان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا وسیله‌ای که در دست دارند صرفه زباله است و باید دور ریخته شود یا قابل بازیافت است.

اجراکننده رویداد یادشده اعلام کرده است در صورتی که کودکان با اطلاعاتی که به آن دسترسی دارند، به سوالات درست پاسخ دهند و بین سطل زباله و سطل بازیافت، گزینه درست را انتخاب کنند، هدیه دریافت می‌کنند؛ این رویداد به منظور سرگرمی و آموزش جامعه در مورد نحوه بازیافت برگزار می‌‎شود، همچنین به مردم یادآوری می‎‌شود که در صورت امکان از کالاها و وسایلی استفاده کنند که قابلیت تغییر کاربری، استفاده مجدد یا بازیافت را دارند.

کالاهای زیادی مانند جعبه‌های پیتزا، بسته‌بندی مواد غذایی و غیره وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد، اما ممکن است افراد به این موضوع فکر نکنند، اما با برگزاری رویداد یادشده آگاهی افراد در مورد بازیافت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ در این صورت زباله کمتری تولید می‌شود و میزان زباله کمتری به محل دفن زباله منتقل می‌شود.

با وجود اینکه هدف رویداد "زباله یا بازیافت" آموزش به اعضای خانواده در مورد بازیافت است، اما لازم است قبل از فرارسیدن زمان برگزاری این رویداد، آموزش‌هایی در این زمینه به کودکان ارائه شود؛ یادگیری مسائلی در زمینه استفاده مجدد، بازیافت در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازیافت باتری خودروهای الکتریکی در استرالیا

دو شرکت Kia و Infinitev در استرالیا با همکاری یکدیگر راه‌های نوآورانه برای بازیافت و استفاده مجدد از باتری‌های خودروهای الکتریکی ارائه کرده‌اند، هدف این همکاری کاهش نگرانی‌های زیست‌محیطی در زمینه دفع باتری‌های خودروهای الکتریکی و کمک به ایجاد آینده‌های پایدارتر در صنعت خودرو است.

در طرح ارائه شده، ابتدا باتری‌ها از نظر ایمنی مورد بررسی قرار می‌گیرند، سپس عملکرد باقی مانده آن‌ها ارزیابی می‌شود، باتری‌هایی که معیارهای خاص را دارند می‌توانند در وسایل نقلیه دیگر مورد استفاده مجدد قرار بگیرند، برای ذخیره انرژی مجدد استفاده شوند یا به منظور بازیابی مواد تشکیل دهنده بازیافت شوند.

شرکت Kia استرالیا دو خودروی برقی به نام EV6 و Niro را عرضه کرده است که تا سپتامبر امسال بیش از دو هزار و ٥٠٠ عدد از آن‌ها به فروش رسیده است، هدف این شرکت از ارائه طرحی برای بازیافت و استفاده مجدد از باتری‌های الکتریکی، کاهش ضایعات و حفظ منابع طبیعی است؛ این طرح اهمیت مدیریت باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی را برجسته می‌کند، با اجرای رویکرد اقتصاد دایره‌ای، صنعت خودرو می‌تواند به پایداری دست پیدا کند و آینده‌ای سبزتر بسازد.

کد خبر 701190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.