۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
شب‌بیداری در میلان ممنوع شد

میلان پس از دریافت شکایات متعدد از ساکنان مرکز شهر، شب‌بیداری و صرف غذا و نوشیدنی را در ساعات بعد از نیمه‌شب در مراکز شهری ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میلان با ممنوع کردن فروش غذا و نوشیدنی در ساعات بعد از نیمه‌شب به مقابله با اختلالات ناشی از زندگی شبانه در مناطق شلوغ مرکز شهر پرداخت. این ممنوعیت موقت به این معنی است که شب‌زنده‌داران فعلاً اجازه استفاده از هیچ‌یک از امکانات مناطق ممنوعه را از نیمه‌شب تا ۶ صبح طی روزهای هفته و از ۱:۳۰ تا ۶ صبح در شب‌های قبل از روزهای تعطیل ندارند. ممنوعیت‌ها حداقل تا نوزدهم نوامبر پابرجاست و برای تمام مغازه‌ها، غرفه‌ها، کافه‌هایی با صندلی‌های بیرونی و دستگاه‌های فروش خودکار اعمال می‌شود. دست‌فروشان خیابانی نیز از این پس با تدابیر سخت‌گیرانه‌تری مواجه و از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۶ صبح از ورود به مناطق مشخص‌شده منع شده‌اند.

شب‌بیداری در مرکز میلان ممنوع شد

دلیل ممنوعیت زندگی شبانه در مراکز شهری میلان

ممنوعیت‌ها به‌دنبال شکایت ساکنان مراکز شهر از سروصدا، ازدحام جمعیت، ناامنی‌ها و جنایاتی اعمال شده است که از زندگی در یک منطقه شلوغ تفریحات شبانه ناشی می‌شود. میلان همچنین اعلام کرد که شب زمانی برای استراحت است و شهرها باید با احترام به این حقیقت به تنظیم یک جدول زمانی اقدام کنند که برای همه مناسب باشد.

اعمال چنین محدودیت‌هایی در میلان برای نخستین‌بار نیست که انجام می‌گیرد و پیش از این میلان در ماه می ۲۰۲۰ و طی ماه‌های جولای و ژوئن ۲۰۲۲ نیز برای مقابله با زیر پا گذاشته شدن محدودیت‌های کرونایی و کاهش سروصدا و جرم و جنایت در خیابان‌ها، ممنوعیت‌هایی را اعمال کرد.

میلان ضمن ارائه جدیدترین قوانین توضیح داد که هدف از اعمال ممنوعیت‌ها جریمه یا محدود کردن تفریح، کار و فعالیت‌های کارآفرینی نیست و شهر تنها قصد دارد کمی به ساکنان خود فرصت استراحت دهد. از سوی دیگر همه شهروندان این حق را دارند که از یک فضای عمومی باکیفیت و امن لذت ببرند، بنابراین ایجاد تعادل در زندگی شبانه با ارائه قوانین واضح برای همه ضروری به‌نظر می‌رسد.

شب‌بیداری در مرکز میلان ممنوع شد

کد خبر 700736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.