سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در کشورهای مختلف

بسیاری از والدین در سراسر جهان به‌جای تهیه میان‌وعده‌های ناسالم صنعتی برای فرزندان دانش‌آموز خود، به‌شخصه اقدام به تهیه میان‌وعده‌هایی سالم و طبیعی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرچند بسیاری از دانش‌آموزان عادت دارند که معده خود را با تنقلات غیرطبیعی و سرشار از نگهدارنده‌های مضر پر کنند، این امر در همه جای دنیا صادق نیست. در بسیاری از کشورهای جهان والدین عادت دارند که برای کودکان خود تنقلات غذایی طبیعی و مفید آماده کنند و کودکان با این عادات غذایی خو می‌گیرند. قابل‌توجه است که واداشتن کودکان به امتحان کردن غذاهای جدید، کلید ایجاد عادات غذایی سالم برای آن‌ها است. در ادامه با محبوب‌ترین و سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در کشورهای گوناگون جهان آشنا می‌شویم که والدین برای فرزندان خود آماده یا تهیه می‌کنند.

مکزیک، بستنی‌یخی‌های میوه‌ای خانگی

بستنی‌یخی‌های میوه‌ای خانگی معروف به پالتا میان‌وعده‌ای معروف و محبوب در سرتاسر مکزیک به‌شمار می‌روند. پالتا با میوه‌های استوایی مانند انبه، تمرهندی و هندوانه همچنین با طعم‌های خامه‌ای مانند پودینگ برنج، کاکائو و دارچین تهیه می‌شود.

سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در سراسر جهان

سوئد، ساندویچ‌های باز

این خوراکی‌های منحصربه‌فرد که در سوئد به اسم اسموربرود شناخته و به جای دست با چاقو و چنگال خورده می‌شوند، با استفاده از یک تکه نان (اغلب چاودار ضخیم به سبک خمیر ترش) تهیه و با افزودنی‌هایی مانند کره، میگو، پنیر و گلابی، ترشی شاه‌ماهی و شوید تازه خوش‌طعم می‌شوند. این خوراکی‌ها در کنار طعم بی‌نظیر، ظاهر بسیار دلپذیر و رنگارنگ نیز دارند که این امر آن را برای بچه‌ها جذاب می‌کند. اکثر والدین در آماده‌سازی این میان‌وعده از نظر و همکاری کودکان خود نیز بهره می‌برند.

تایلند، موز خشک

موز کامل خشک‌شده که معمولاً از انواع کوچک‌تر موز به نام مالیونگ تهیه می‌شود، میان‌وعده‌ای رایج در تایلند است. والدین تایلندی یا فروشندگان اغذیه میوه‌های خشک را اغلب با شکر یا عسل شیرین می‌کنند.

ژاپن، اونیگیری

اونیگیری یا اموسیبی، خوراکی‌های مثلثی‌شکلی از برنج پخته‌شده هستند که با موادی مانند ماهی سالمون، ترشی توفو یا ترشی آلو پر و گاهی تنها با مخلوطی از چاشنی‌ها موسوم به فیوری‌کاکه طعم‌دار می‌شوند که از جلبک دریایی، دانه‌های کنجد، نمک دریایی و شکر تهیه می‌شود. والدین ژاپنی گاهی این خوراکی‌های برنجی را در یک ورقه جلبک دریایی (معروف به نوری) می‌پیچند. در بعضی موارد نیز والدین برنج را با سبزیجات، گوشت و سایر مواد مورد علاقه فرزند خود پر می‌کنند و به اشکال متنوع به آن فرم می‌دهند.

سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در سراسر جهان

هند، حلوای هویج

حلوای هویج یک میان‌وعده و دسر محبوب هندی است. این خوراکی شیرین ترکیبی از هویج رنده‌شده، شیر، آجیل، میوه‌های خشک و ادویه‌های مناسب برای کودکان است و طعم دلپذیری دارد که بچه‌ها نمی‌توانند در مقابل آن به‌عنوان دسر مقاومت کنند. حلوای هویج ترکیبی از فیبر، ویتامین A و بتاکاروتن این و خواص غذایی بالایی دارد.

کاستاریکا، باتیدوس (اسموتی)

کودکان کاستاریکایی مانند همتایان مکزیکی خود از میوه‌های استوایی به‌عنوان میان‌وعده لذت می‌برند، با این تفاوت که این میوه‌ها را به جای حالت یخ‌زده به‌صورت اسموتی صرف می‌کنند. تهیه این اسموتی‌ها در خانه بسیار آسان و شیوه‌ای عالی برای افزودن مقداری میوه به هر روز کودکان و حتی بزرگسالان است. غرفه‌های کنار جاده‌های کاستاریکا نیز همواره اسموتی‌هایی تهیه‌شده از موز، انبه، آناناس، پاپایا و هندوانه برای فروش دارند.

ترکیه، پیده (پیتزای ترکی)

میان‌وعده کودکان ترکیه‌ای شامل قراردادن مجموعه‌ای از گوشت، پنیر، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و سبزی‌های گوناگون روی خمیر یا نانی با دو طرف بسته است که شکلی قایق‌مانند به آن می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین پیده‌ها در میان کودکان این شهر با اسفناج و پنیر تهیه می‌شود که والدین برای تهیه آن یا خمیر آماده می‌خرند یا خود آن را تهیه می‌کنند، سپس مخلوطی از اسفناج و پنیر چدار را به آن افزوده، دو طرف آن را تا می‌کنند و درون فر قرار می‌دهند.

سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در سراسر جهان

نیجریه، چیپس چنار

این چیپس‌های ترد یک غذای خیابانی محبوب نیجریه‌ای هستند که از میوه‌های بزرگ و نشاسته‌ای شبیه موز چنار تهیه می‌شود. والدین همچنین می‌توانند این میان‌وعده را در خانه تهیه کنند. برای این منظور چنارهای تازه را برش می‌دهند و در روغن نارگیل سرخ می‌کنند. چنارهای سبزتر قند کمتری دارند و چنارهای قهوه‌ای‌رنگ بسیار شیرین هستند.

برزیل، آووکادوی له‌شده با شکر

برزیل یکی از تنها کشورهای جهان است که به خوردن آووکادو به‌عنوان یک خوراکی شیرین معروف است. آووکادو یک میوه با طعم ملایم و چربی‌های سالم است، بنابراین گزینه‌ای عالی برای تقویت خواص تغذیه‌ای خوراکی‌های شیرین به‌شمار می‌رود. والدین ترجیحاً برای کودکان خود نصف آووکادو را در یک اسموتی میوه‌ای می‌ریزند یا آن را با یک پودینگ شکلاتی وگان خوشمزه ترکیب می‌کنند.

سالم‌ترین میان‌وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان در سراسر جهان

کد خبر 697312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.