حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران اضافه وزن و چاقی دارند

متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر اضافه وزن و چاقی بحث روز دنیا است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت ایران اضافه وزن و چاقی دارند؛ حدود ۲۳ درصد ایرانیان چاق هستند و حدود ۴۷ درصد اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اطمینانی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در نشست خبری روز جهانی غذا با اشاره به اینکه بحث غذا از مزرعه تا سفره است، اظهار کرد: آنچه در مورد غذا اهمیت دارد، تأمین غذای سالم و مناسب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اضافه وزن و چاقی بحث روز دنیا است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت ایران اضافه وزن و چاقی دارند؛ حدود ۲۳ درصد ایرانیان چاق هستند و حدود ۴۷ درصد اضافه وزن دارند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مشاور اجرایی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: در صورتی که چاقی ایجاد شود، دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، کمردرد و زانودرد ایجاد می‌شود و فرایند معیوبی را ایجاد می‌کند که فرد به مرور از صحنه اقتصادی خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فرزند و اعضای خانواده سالم می‌خواهیم باید نسبت به تغذیه و مواد غذایی آنها بسیار توجه داشته باشیم، ادامه داد: لازم است افراد جامعه نسبت به میزان نمک، شکر و چربی مواد غذایی که استفاده می‌کنند، اطلاع و انتخاب درست داشته باشند؛ هر موردی که از وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو پروانه ساخت دریافت می‌کند مورد تأیید این سازمان است.

اطمینانی خاطرنشان کرد: لازم است مدارس، دانشگاه‌ها و همه مجامع برچسب‌گذاری را به افراد آموزش دهند تا به درستی ماده غذایی خود را انتخاب کنند.

کد خبر 696047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.