کم‌فروشی، بحران فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا

مردم کانادا این روزها با بحران کم‌فروشی فروشگاه‌های مواد غذایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مقامات کشور تیمی از متخصصان را برای بررسی مشکل تشکیل داده‌اند، به این امید که به نگرانی شهروندان مبنی بر افزایش نرخ تورم و کم‌فروشی خاتمه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها شواهد نشان از نگرانی روزافزون مردم کانادا نسبت به کم‌فروشی مواد غذایی در فروشگاه‌های بزرگ و کارخانه‌های تولید خوراک دارد که با تورم همراه شده و معیشت را برای آن‌ها سخت کرده است. بسیاری از شهروندان اتاوا در نظرسنجی‌های انجام شده ادعا کرده‌اند که اندازه بسته‌های مواد خوراکی نسبت به گذشته کوچک‌تر شده است و این روند همچنان ادامه دارد. نتیجه یک نظرسنجی میان مردم اتاوا نشان داد که ۸۴ درصد از خریداران محصولات غذایی نگران افزایش نرخ کم‌فروشی محصولات هستند و نکته آزاردهنده‌تر این است که کم‌فروشی مواد غذایی با افزایش تورم همراه بوده و این امر به سهم خود باعث افزایش اضطراب بیشتر میان مردم شده است.

بسیاری از شهروندان ادعا می‌کنند که هنگام خرید محصولات بسته‌بندی مواد غذایی از اندازه جدید آن‌ها شگفت‌زده می‌شوند و حتی طعم این مواد سردرگمی آن‌ها را بیشتر می‌کند. آن‌چه بیش از کم‌فروشی نگرانی مردم کانادا را تشدید کرده، مصرف مواد غذایی با «کیفیت کم‌تر» نسبت به گذشته است که احتمالاً به دنبال افزایش نرخ تورم در کشور اتفاق افتاده است.

کم‌فروشی، بحران فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا

تلاش برای حل بحران کم‌فروشی در اتاوا

اعضای کمیسیون وزرات کشاورزی مجلس کانادا برای حل مشکل کم‌فروشی مواد غذایی در فروشگاه‌های سراسر اتاوا، یک تیم متشکل از کارشناسان ایجاد کرده‌اند که قرار است اعضای آن مسئولیت نظارت بر کم‌فروشی در فروشگاه‌ها را به عهده بگیرند. این افراد پس از انجام تحقیقاتی در این زمینه باید به استانداردسازی قیمت‌گذاری و بسته‌بندی مواد خوراکی در فروشگاه‌ها کمک کنند تا مانع کم‌فروشی یا افزایش غیرقانونی تورم در آن‌ها شوند. اعضای این تیم علاوه بر نظارت بر کم‌فروشی و تورم، بر کیفیت مواد غذایی عرضه شده در هر فروشگاه نظارت خواهند کرد تا مردم را از دسترسی به مواد غذایی سالم مطمئن کنند. بسیاری از محققان استدلال کرده‌اند که علت کم‌فروشی یا کاهش کیفیت محصولات در کانادا به دنبال افزایش تورم و بالا رفتن قیمت ترکیبات مواد غذایی است که تولیدکنندگان را به استفاده کمتر یا حتی حذف کامل بعضی از ترکیبات در محصولات سوق داده است.

مقایسه روند افزایش تورم مواد خوراکی در سطح بین‌المللی از دیگر اقداماتی به‌شمار می‌رود که مدیران اتاوا در نظر دارند برای استانداردسازی قیمت‌گذاری محصولات انجام دهند و از این طریق به بهبود معیشت مردم کمک کنند.

نبود شفافیت کافی در مورد کم‌فروشی در کانادا

محققان یکی مهم‌ترین دلایل کم‌فروشی در تولید محصولات غذایی کانادا را به نبود قانون شفاف‌سازی در آن‌ها نسبت داده‌اند به این صورت که شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی در این کشور به ازای کم‌فروشی یا کم کردن کیفیت محصولات غذایی موظف به شفاف‌سازی علت نیستند، این در حالی است که در کشوری نظیر برزیل، تولیدکنندگان محصولات خوراکی بر اساس قانون باید علت هر گونه تغییر در اندازه یا کیفیت مواد را برای مشتریان شفاف‌سازی کنند و همین امر پایین بودن نرخ کم‌فروشی در این کشور را به دنبال داشته است. در واقع هر گونه تغییر در محصولات غذایی تولیدشده در کارخانه‌های برزیل به شکل برچسب‌هایی روی مواد غذایی جدید حک و به مدت شش ماه نگهداری می‌شود.

به عنوان مثال، هر بسته شکلات شیری کارخانه معروف نستله در گذشته حاوی ۲۰۰ میلی‌لیتر شکلات بود که اندازه آن به ۱۸۰ میلی‌لیتر کاهش یافت، اما کارخانه علت این تغییر را با یک برچسب روی بسته‌بندی جدید شکلات نشان داد.

کم‌فروشی، بحران فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا

کد خبر 695958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.