۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
چای کیسه‌ای استفاده نکنید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اگر چای کیسه‌ای از جنس کاغذهای فیلتر باشد برای اینکه ظاهر سفیدتری داشته باشد و در آب سریع باز نشود، ممکن است آن را با یک لایه epichlorohydrin آغشته کنند که این ماده سرطان‌زا است.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره استفاده از چای کیسه‌ای (tea bag) و مضراتی که ممکن است برای بدن به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: کیسه‌هایی که برای تولید چای کیسه‌ای یا سایر دمنوش‌ها استفاده می‌شود، به‌طور معمول جنس آنها یا پلاستیک‌های food grade یا کاغذهای فیلتر یا پنبه است.

وی افزود: در تحقیقاتی که در دانشگاه مک گیل کانادا صورت گرفت، مشخص شد که هر دانه چای کیسه‌ای که از جنس پلاستیک باشد، حدود ۱۱.۶ میلیارد ذره میکروپلاستیک و ۳.۱ میلیارد ذره نانوپلاستیک داخل یک لیوان چای آزاد می‌کند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO) خطر این میکروپلاستیک‌ها برای سلامت انسان کم بوده، هرچند تحقیقات بسیاری نیز در این زمینه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر چای کیسه‌ای از جنس کاغذهای فیلتر باشد برای اینکه ظاهر سفیدتری داشته باشد و در آب سریع باز نشود، ممکن است آن را با یک لایه epichlorohydrin آغشته کنند که این ماده وقتی در معرض آب‌جوش قرار گیرد، آزاد و وارد چای می‌شود؛ این ماده سرطان‌زا یا به اصطلاح کارسینوژن است و علاوه بر آن موجب ناباروری خواهد شد.

غیاثوند درباره استفاده نکردن از چای و دمنوش کیسه‌ای خاطرنشان کرد: بهتر است که تا حد امکان از چای کیسه‌ای یا دمنوش‌های کیسه‌ای استفاده نشود و آن را از مراکز معتبر به‌صورت فله‌ای خرید و استفاده کنیم.

کد خبر 695526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.