استراتژی «کنترل سوخت» شهر انگلیسی برای مبارزه با آلودگی هوا

مدیران نیوکاسل در انگلستان در نظر دارند از طریق ترویج مناطقی با قابلیت کنترل تولید دود به مبارزه با آلودگی هوا بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح توسعه مناطق کنترل سوخت استراتژی جدید برنامه‌ریزان نیوکاسل برای مبارزه با آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان به‌شمار می‌رود که قرار است از طریق توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی در سراسر شهر محقق شود. در این راستا، اعضای شورای شهر مردم را به توقف بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی که بیشترین لطمه را به محیط زیست وارد می‌کند و تأثیر بالایی در کاهش سطح سلامت آن‌ها دارد، دعوت و در صورت سرپیچی از این قانون، جریمه می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از نرخ بالای آلودگی هوای ناشی از سوخت‌های فسیلی از سازه‌های تجاری و ساختمان‌های مسکونی است که کاهش آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا ایفا کند.

اجرای طرح جدید نیوکاسل برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

اعضای شورای شهر نیوکاسل ادعا کرده‌اند که از این پس شهروندان مجاز خواهند بود تنها از تجهیزاتی برای گرمایش و سرمایش منازل خود بهره بگیرند که توسط کارشناسان دولتی مورد تأیید قرار می‌گیرد. طرح توسعه مناطق کنترل سوخت برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ اجرا و به دنبال آن ۷۲ بخش در شهر با قابلیت نظارت بر میزان دود منتشر شده از منازل ایجاد شد. امروزه اثربخشی این رویکرد بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای برای مدیران بیش از پیش آشکار شده و همین امر آن‌ها را به اجرای طرح در سراسر شهر سوق داده است. البته در اجرای مرحله جدید نظارت بر انتشار کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی، تغییرات قابل‌توجهی در رویکرد اولیه اعمال خواهد شد تا بیشترین سازگاری با نیازهای روزافزون مردم به منابع گرمایشی و سرمایشی به وجود بیاید و در کاهش تغییرات اقلیمی بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

اجرای طرح کنترل سوخت در نیوکاسل با جریمه ۳۰۰ پوندی برای مصرف کنندگان سوخت‌های فسیلی همراه خواهد بود، ضمن این‌که خریداران و فروشندگان تجهیزات مستلزم مصرف این منابع نیز تا هزار پوند جریمه باید پرداخت کنند.

برنامه‌ریزان نیوکاسل امیدوار هستند که پیاده‌سازی طرح توسعه مناطق کنترل سوخت در کاهش ابتلای شهروندان به بیماری‌های تنفسی و به حداقل رساندن شیوع سرطان‌های مرتبط نقش مهمی ایفا کند.

استراتژی «کنترل سوخت» شهر انگلیسی برای مبارزه با آلودگی هوا

کد خبر 693570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.