ناوگان حمل‌ونقل عمومی تگزاس کربن‌صفر می‌شود

ناوگان حمل‌ونقل عمومی تگزاس در ایالات متحده آمریکا به‌زودی میزبان تعداد زیادی از اتوبوس‌های الکتریکی کربن‌صفر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تگزاس ادعا کرده‌اند که به‌تدریج تمام اتوبوس‌های عمومی شهر را با خودروهای الکتریکی جایگزین خواهند کرد تا از این طریق، زمینه را برای تحقق اهداف پایدار فراهم بیاورند. در مرحله اول اجرای پروژه الکتریکی‌سازی اتوبوس‌های شهر علاوه بر خرید ۲۶ دستگاه خودروی سبز، چهار مسیر جدید برای عبور و مرور آن‌ها توسعه یافته است تا به واسطه آن، مردم بتوانند از طریق اتوبوس‌های جدید به مقاصد بیشتری در شهر دسترسی پیدا کنند.

پروژه الکتریکی‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی تگزاس

پروژه الکتریکی‌سازی اتوبوس‌های عمومی تگزاس برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ مطرح و قرار شد ۱۲۶ اتوبوس ۴۰ فوتی و ۱۵ اتوبوس کربن صفر به اندازه ۶۰ فوت برای شهر خریداری شود. ۲۶ اتوبوسی که اخیراً تردد خود را در آستین تگزاس آغاز کرده از اندازه‌ای ۴۰ فوتی برخوردار و باطری‌هایی قدرتمند را در خود جا داده است.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی تگزاس کربن‌صفر می‌شود

مدیران تگزاس جایگزینی اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر با خودروهای الکتریکی را بخشی از رویکرد خود برای تحقق هدف صفر انتشار کربن معرفی کرده و مدعی شده‌اند رسیدن به این هدف مستلزم جلب توجه شهروندان به عبور و مرور از طریق این وسایل نقلیه سبز است. در این راستا، قرار است اتوبوس‌هایی با کیفیت بسیار بالا برای شهر خریداری شود، ضمن این‌که زیرساخت‌های تردد افزایش خواهد یافت یا بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های اتوبوس‌های الکتریکی جدید تگزاس

کمپانی سازنده اتوبوس‌های الکتریکی جدید ادعا کرده که در طراحی این خودروهای سبز از سه تکنولوژی بسیار ارزشمند یعنی باطری‌هایی با ظرفیت بالای ذخیره انرژی، طراحی منحصربه‌فرد ظاهر باطری‌ها که قابلیت نصب ساده آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌آورد و سیستم محرک کششی الکتریکی با وزن سبک و قابلیت بازیابی ۹۰ درصدی انرژی بهره گرفته شده است. علاوه بر این، هماهنگی میان عملکرد بخش‌ها و خدمات اتوبوس‌های جدید از طریق یک بستر نرم‌افزار پیشرفته ممکن می‌شود و همین امر، به بهبود تجربه سفر به وسیله این خودروها، نسبت به اتوبوس‌های عمومی قدیمی منجر خواهد شد و افراد بیشتری را به تردد از طریق آن‌ها سوق خواهد داد.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی تگزاس کربن‌صفر می‌شود

کد خبر 690095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.