روز جهانی زبان اشاره + بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

روز جهانی زبان اشاره هر سال در ۲۳ سپتامبر گرامی داشته می‌شود و شعار آن در سال جاری «جهانی که در آن ناشنوایان در *همه‌جا و هر جا* بتوانند از زبان اشاره استفاده کنند» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیست‌وسوم سپتامبر هر سال روز جهانی زبان اشاره است. زبان اشاره به خودی خود از زبان‌های طبیعی به‌شمار می‌رود و به‌رغم تفاوت‌های ساختاری باید برای آن به همان اندازه زبان گفتاری اعتبار و اهمیت قائل شد، چراکه حدود ۷۲ میلیون ناشنوا در جهان وجود دارد که از بیش از ۳۰۰ زبان اشاره متمایز برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. بنابراین زبان‌های اشاره از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و حتی در کشورهایی که به یک زبان صحبت می‌شود، لهجه‌های منطقه‌ای می‌تواند باعث تفاوت‌های جزئی در استفاده از زبان اشاره و تفسیر افراد از علائم شود.

علاوه بر این، یک زبان اشاره بین‌المللی نیز وجود دارد که افراد ناشنوا هنگام هم‌زبانی، مسافرت و شرکت در جلسات بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند. زبان اشاره شامل حرکات بازوها، بدن، حالات صورت و همچنین حرکت دست‌ها می‌شود و حالات چهره می‌تواند احساسات و اطلاعات دستوری را منتقل کند. بسیاری از افراد ناشنوا و کم‌شنوا به‌شدت به زبان اشاره به‌عنوان وسیله ارتباطی متکی هستند.

تعیین روز جهانی زبان اشاره به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و این روز هرسال در بیست‌وسوم سپتامبر با موضوعی جدید برگزار می‌شود. شعار روز جهانی زبان اشاره در سال ۲۰۲۳، «جهانی که در آن ناشنوایان در همه‌جا و هر جا بتوانند از زبان اشاره استفاده کنند» است.

بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

ناتوانی‌ها، جسمی یا ذهنی، نباید مانع از سفر افراد به مقصد رویایی خود شوند. سفر برای افراد ناشنوا یا کم شنوا دشوار به‌نظر می‌رسد، اما با برنامه‌ریزی مناسب هر فردی می‌تواند با خیال راحت به تعطیلات برود. مقاصد گردشگری بسیاری در سطح جهان برای این افراد وجود دارد، اما بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان اسپانیا، سوئیس و سوئد محسوب می‌شود که ضمن برآورده کردن نیازهای ویژه افراد دارای ناتوانی شنوایی به برنامه‌ریزی سفرهای دریایی و استراحتگاه‌های خاص برای آن‌ها پرداخته‌اند.

اسپانیا، بهشت مسافران ناشنوا

اسپانیا علاوه بر این‌که یکی از شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری در اروپا است، یک کشور بسیار قابل دسترسی برای افراد با هر ناتوانی به‌شمار می‌رود. مسافران ناشنوا می‌توانند از سواحل خیره‌کننده، رستوران‌های درجه یک و مکان‌های فراموش نشدنی مادرید لذت ببرند.

اسپانیا یکی از سازگارترین شهرها با ناشنوایان معرفی می‌شود، چراکه در این کشور با افراد دارای مشکلات شنوایی با نهایت عزت و احترامی برخورد می‌شود و علاوه بر طبیعت دلپذیر، پذیرایی گرم مردم اسپانیا توانایی لذت بردن این بازدیدکنندگان خاص از سفر خود را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشیده است.

روز جهانی زبان اشاره +بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

سوئیس، رفاهی هم‌چون حضور در خانه

زیبایی بی‌نظیر سوئیس برای مسافرانی از هر نقطه جهان دلپذیر است. از دهکده‌های کوهستانی عجیب گرفته تا شهرهای زیبای حفاظت‌شده، سوئیس در احاطه‌رشته کوه‌های زیبای آلپ قرار دارد و گردشگران از سراسر جهان هنگام قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده یا صرف غذا در بعضی از مجلل‌ترین رستوران‌های جهان، از منظره کوهستانی دراماتیک شهر شگفت‌زده می‌شوند.

سوئیس در کنار زیبایی ظاهری خود، کشوری بسیار توسعه‌یافته است که افراد را با همه نیازهای دسترسی در خود جای می‌دهد. افراد دارای ناتوانی شنوایی در سوئیس با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند و حتی خود را در خانه احساس می‌کنند.

یک گزینه عالی برای مسافران ناشنوا در سوئیس مشارکت در تورهای همه‌جانبه است که به‌صورت ۲۴ ساعته به ناشنوایان راهنمایی ارائه می‌دهد و شامل ۱۲ شب اقامت در هتل‌های سه ستاره، ۱۵ وعده غذایی شامل ۱۲ وعده صبحانه و سه شام در کنار تقبل کل هزینه‌های حمل‌ونقل و هزینه‌های ورودی برای بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌ها می‌شود.

روز جهانی زبان اشاره +بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

سوئد، پیشرو در تسهیل دسترسی ناشنوایان

سوئد به‌عنوان نخستین کشوری که ناشنوایان را به‌عنوان افراد دو زبانه به رسمیت شناخت، نقش مهمی در تاریخ ناشنوایان دارد. این کشور همچنان پیشرو در تسهیل دسترسی افراد دارای مشکلات شنوایی است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تعطیلات ناشنوایان به‌شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های سوئد که آن را به گزینه‌ای عالی برای مسافران ناشنوا تبدیل می‌کند، فراوانی زیبایی‌های طبیعی که برای لذت از آن نیازی به ترجمه نیست!

مسافران ناشنوا می‌توانند از شهر پرجنب‌وجوش قدیمی و کشتی جنگی نجات‌یافته قرن هفدهمی در این کشور لذت ببرند و از تماشای شفق شمالی در آن شگفت‌زده شوند.

ارائه سفرهای دریایی متعددی از جمله سفر دریایی برای ناشنوایان از طریق یک کشتی کروز در دریای بالتیک که با حرکت از استکهلم در شهرهای اروپایی مانند هلسینکی، سن پترزبورگ، برلین، کپنهاگ و اسلو اسکله می‌شود نیز از جمله اقدامات سوئد برای رفاه مسافران ناشنوا است. مسافران علاوه بر مترجم‌های ASL در داخل هواپیما و در هر مقصدی، می‌توانند از گزینه‌های ناهارخوری و سرگرمی فراوانی در هواپیمای مسافربری مجلل نیز بهره‌مند شوند.

روز جهانی زبان اشاره +بهترین مقاصد برای تعطیلات ناشنوایان

کد خبر 689669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.