آبخوری‌های عمومی؛ راهکار شورای شهر ونیز برای کاهش زباله‌ها

گردشگران ونیز تا ۴۰ درصد زباله‌های این شهر را تولید می‌کنند؛ شورای شهر برای جلوگیری از این مشکل، کمپین تشویق مسافران به استفاده از آبخوری‌های شهر را راه انداخته است تا مانع از آلودگی پلاستیکی ناشی از بطری‌های آب بشود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ونیز کمپینی را راه‌اندازی کرده است تا گردشگران را تشویق کند به جای استفاده از بطری‌های پلاستیکی از آبخوری‌ها استفاده کنند. بنا بر اعلام شورای شهر، فصل گردشگری و وفور مسافران، علت تولید ۴۰ درصد از زباله این شهر است.

ونیز برای جلوگیری از ورود توریست بیش از حد چه می‌کند؟

از سال ۲۰۲۳ ونیز مالیات توریستی اعمال کرده است و اکنون کمپینی برای تشویق مردم به نخرید بطری‌های پلاستیکی چند منظوره راه‌اندازی شده است. آبخوری‌های آب در ۱۲۶ نقطه از ونیز پراکنده شده‌اند به‌طوری‌که در هر ۱۰۰ متر یکی وجود دارد.

تشویق به استفاده از آب آشامیدنی رایگان، زباله‌های کمتری را در این شهر تاریخی به همراه خواهد داشت؛ زباله کمتر به معنای آلودگی محیطی کم و بهینه‌سازی حمل‌نقل خودروهای جمع‌آوری زباله است.

چرا در ونیز باید از آبخوری‌های عمومی استفاده کرد؟

شرکت توزیع آب این شهر، یک اپلیکیشن موبایلی توسعه داده است تا به گردشگران کمک کند تا مکان‌هایی را برای پر کردن بطری‌های آب خود پیدا کنند. تمام فواره‌ها و آبخوری‌های ونیز در یک نقشه طراحی شده است تا مسافران با با فعال کردن GPS خود به نزدیک‌ترین آنها دسترسی پیدا کند.

هتل فلورا، درست در پشت میدان معروف سنت مارک ونیز، تصمیم گرفته است تا برای تشویق گردشگران به توقف خرید بطری‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف، قدمی فراتر بردارد.

مالک این هتل نقشه چاپ‌شده‌ای را تهیه کرده است که فواره‌ها وآبخوری‌های آب ونیز را با نقاط آبی مشخص می‌کند. او می‌گوید که این کار به مردم یک ایده بصری می‌دهد و همین این اقدام ساده قطعاً کاهش تدریجی ضایعات را به همراه دارد.

هنگام ورود به مهمانان به این هتل، در مورد اقدامات کاهش پلاستیک برای آن‌ها توضیح داده می‌شود و نقشه آبخوری‌ها در اختیارشان قرار داده می‌شود. گاهی مسافران بعد از شنیدن اینکه آب در شهر قابل شرب است تعجب می‌کنند.

جلوگیری از آلودگی در شهری مانند ونیز که به‌ویژه در برابر تأثیر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیری زیادی از خود نشان می‌دهد از اهمیت کلیدی برخوردار است.

چرا در ونیز باید از آبخوری‌های عمومی استفاده کرد؟

کد خبر 686904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.