آیا ورزش کردن با معده خالی خوب است؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن با معده خالی می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم اول صبح، بیشتر با معده خالی ورزش می‌کنند؛ این افراد معتقدند زمانی که قبل از غذا خوردن ورزش می‌کنید، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات‌های موجود در وعده غذایی اخیر، از چربی ذخیره شده در بدن برای انرژی استفاده می‌کند. زمانی که با معده خالی ورزش می‌کنید، سطح انسولین خون به صورت کلی کمتر از سطح معمولی است.

در این شرایط، بدن از چربی‌های ذخیره‌شده برای انرژی استفاده می‌کند و فرد کاهش وزن را تجربه می‌کند؛ نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن با معده خالی می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد.

با این وجود، برخی افراد زمانی که با معده خالی ورزش می‌کنند، انرژی و استقامت کافی ندارند، این اتفاق باعث کاهش شدت و عملکرد تمرین می‌شود و ممکن است مانع پیشرفت کلی شود؛ همچنین، اگر با معده خالی ورزش کنید، ممکن است انرژی لازم برای انجام تمرینات با شدت بالا را نداشته باشید.

در چنین مواقعی، بهتر است قبل از ورزش کردن غذا بخورید، البته لازم نیست وعده غذایی مفصلی بخورید، افراد می‌توانند در این شرایط از مواد مغذی مانند دانه‌ها، آجیل یا میوه استفاده کنند.

در صورتی که قصد دارید با ورزش کردن با معده خالی، وزن خود را کاهش دهید، با تمرینات با شدت متوسط شروع کنید تا سطح راحتی و انرژی خود را بسنجید.

توصیه شده است هیدراته بمانید، بنابراین حتماً قبل، حین و بعد از تمرین آب بنوشید، مطمئن شوید بعد از تمرین یک وعده غذایی متعادل حاوی منابع غنی، پروتئین و کربوهیدرات برای حمایت از ریکاوری عضلانی مصرف می‌کنید، به یاد داشته باشید که ورزش کردن با معده خالی تنها راه کاهش وزن نیست، بنابراین اگر این روش برای بدن شما مناسب نیست، از آن دوری کنید.

کد خبر 685232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.