افراد مبتلا به میگرن در معرض سکته قلبی قرار دارند

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از میگرن خوشه‌ای رنج می‌برند، حدود دو برابر بیشتر در معرض حملات قلبی یا بی‌نظمی در ریتم قلب قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میگرن نوعی سردرد شدید است که به صورت مکرر رخ می‌دهد و می‌تواند به دلیل استرس، غذا، تغییرات هورمونی و موارد دیگر ایجاد شود. میگرن یک بیماری عصبی است که باعث بروز سردردهای ضربان‌دار می‌شود و معمولاً با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و علائم دیگر همراه است. میگرن ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد سپس برای مدتی از بین بروند. پزشکان هنوز در مورد علت بروز میگرن مطمئن نیستند، اما فکر می‌کنند بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس درگیر خواهد شد.

گاهی اوقات میگرن با کاهش کیفیت زندگی افراد همراه است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از میگرن خوشه‌ای رنج می‌برند، حدود دو برابر بیشتر در معرض حملات قلبی یا بی‌نظمی در ریتم قلب قرار دارند. بعضی عوامل مانند اضافه وزن، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، نداشتن فعالیت بدنی و کلسترول بالا خطر ابتلا به هر دو مشکل بیماری‌های قلبی و میگرن را افزایش می‌دهد.

طبق مطالعات، افراد مبتلا به میگرن بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و ضربان قلب نامنظم قرار دارند. همچنین، افرادی که مشکل قلبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به میگرن قرار دارند. عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن و فشار خون بالا نیز خطر ابتلا به این دو بیماری را افزایش می‌دهد. به گفته محققان، زنان مبتلا به میگرن بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سکته قلبی و مغزی قرار دارند. بنابراین زنان، به ویژه افرادی که درگیر میگرن هستند، باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشند.

کد خبر 683116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.