بیوگرافی پیام نیازمند سنگربان ملی پوش سپاهان اصفهان

پیام نیازمند بازیکن توانمند فوتبال و عضو تیم ملی ایران است که اکنون در پست دروازه بان برای تیم سپاهان بازی میکند.

به گزارش ایمنا، پیام نیازمند یکی از برترین گلر های فوتبال ایران است که تاکنون در ۴ بازی ملی شرکت است. این بازیکن جوان و حرفه‌ای رکوردار گل نخوردن در لیگ فوتبال مردان ایران با ثبت رکورد ۹۴۰ دقیقه گل نخوردن متوالی است. این گلر توانمند اکنون با پیراهن شماره ۱ و طی یک قرارداد ۳ ساله در تیم سپاهان حضور دارد.

بیوگرافی پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان

سید پیام نیازمند فرزند محمد در هفدهمین روز از بهار سال ۱۳۷۴ در شهر فردیس کرج در خانواده‌ای کم جمعیت متولد شد و تنها یک خواهر بزرگ‌تر از خود دارد. خواهری که بسیار مشوق او در تمام امور بوده و سبب شد تا پیام در دانشگاه رشته مترجمی زبان انگلیسی را انتخاب کند، البته شاید این موضوع که خواهر او معلم زبان انگلیسی است، در این تصمیم بی تأثیر نبوده است. پیام این روزها به سبب دنبال کردن فوتبال به صورت حرفه‌ای کمتر به درس می‌پردازد، اگرچه آن را به طور کامل رها نکرده است. شاید سخت‌ترین روزهای زندگی خانوادگی پیام نیازمند نیز اواخر مرداد ۱۴۰۲ باشد روزهایی که غم از دست دادن پدر، این برادر و خواهر را بسیار آزار داده است. نکته‌ای دیگر از زندگی خصوصی این دروازه‌بان ملی پوش می‌توان به این اشاره کرد که سید پیام نیازمند هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

بیوگرافی پیام نیازمند سنگربان ملی پوش سپاهان اصفهان

دوران فوتبالی از کوچه تا تیم ملی

پیام از همان نوجوانی در کوچه‌ها فوتبال بازی می‌کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۷ در ۱۳ سالگی در رده سنی جوانان در تست باشگاه پیکان حضور پیدا کرد و از میان ۴۰۰ نفر در این تست قبول شد و به پیکان پیوست. این اتفاق در کنار قهرمانی جوانان تهران در همان سال برای پیام آغاز یک راه خوب بود و سبب شد خیلی زود به تیم ملی جوانان دعوت شود. وی دو سال زیر نظر دوستی مهر در تیم ملی جوانان حضور داشت و در تیم امید هم در چند اردو شاگرد خاکپور بود. از سال ۱۳۸۷ با رده‌های پایه پیکان بالا آمد و در سال ۱۳۹۵ زیر نظر داوود فنایی مربی دروازه‌بان های پیکان کار کرد و آنقدر خوب عمل کرد که جای رحمان احمدی را درون دروازه پیکان گرفت و روزهای اوج خود را آغاز کرد. او در اولین فصل خود با ۲۲ بازی و ۱۹۸۰ دقیقه حضور در ترکیب پیکان ۸ کلین شیت به نام خود ثبت کرد. همین امر سبب شد امیر قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان در خرداد ۱۳۹۷ به عنوان اولین خرید خود پیام را به نصف جهان بیاورد. حضور در تیم بزرگ سپاهان و زیر نظر قلعه نویی در ۲۳ سالگی برای پیام روزهای خوبی را نوید می‌داد. نیازمند در سال ۱۳۹۹ و برای جام ملت‌های آسیا در لیست نهایی کی‌روش قرار گرفت و به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و تا امروز نیز در اردوهای تیم ملی همیشه حاضر بوده است. اگرچه در بسیاری از موارد او دروازه‌بان دوم تیم ملی است اما این فرصت برای او به پایان نرسیده و شاید در جام جهانی ۲۰۲۶ به عنوان سنگربان اول ایران حضور داشته باشد.

پیام نیازمند در پرتغال

پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان در سال ۱۴۰۰ و پس از سه فصل حضور در سپاهان که نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود به تیم پورتیموندزه پرتغال پیوست و به عنوان دروازه‌بان لژیونر شد. شاید در میان تمام این دوران اوج نیازمند، زمان حضور او در پرتغال روزهای آنچنان روشنی برای او نبود، اگرچه در یک بازی جام حذفی پرتغال در ضربات پنالتی مهارهای او باعث صعود تیمش شد اما روزهای کم فروغی را به نسبت زمان حضورش در سپاهان گذراند. همین امر باعث شد در سال ۱۴۰۱ این بازیکن به صورت قرضی بار دیگر به جمع طلایی پوشان بازگردد و آغاز دوران محبوبیت خود نزد هواداران سپاهان را کلید بزند. پیام که به سبب سابقه حضور خود به کاپیتانی سپاهان نیز رسیده بود با همکاری مدیریت سپاهان محمدرضا ساکت موفق شد قرارداد قرضی خود را با سپاهان در سال ۱۴۰۲ برای سه فصل قطعی کند تا به نوعی جاودانه‌ترین دروازه‌بان طلایی پوشان اصفهان شود. ادب و منش و فوتبال حرفه‌ای او باعث شده تا بسیار در بین مردم اصفهان و البته ایران محبوب شود، به طوری که در روزهای سخت از دست دادن پدرش بسیار مورد محبت اهالی فوتبال اصفهان و حتی ملی قرار گرفت.

بیوگرافی پیام نیازمند سنگربان ملی پوش سپاهان اصفهان

رکوردشکنی پیام نیازمند

نیازمند پس از گلی که در دقیقه ۴ هفته بیست و نهم لیگ هجدهم در مقابل پدیده دریافت کرد، موفق شد تا دقیقه ۴۵ هفته نهم لیگ نوزدهم در برابر پارس جنوبی دروازه خود را بسته نگه دارد و با ثبت رکورد ۹۴۰ دقیقه گل نخوردن متوالی از کنار نام بزرگانی چون احمدرضا عابدزاده، مرحوم ناصر حجازی، بهرام مودت، آرمناک پطروسیان، علیرضا بیرانوند و حسین حسینی عبور کرده و رکوردار گل نخوردن در لیگ فوتبال مردان ایران شود.

افتخارات دروازه‌بان تیم سپاهان

  • نایب قهرمان در سال‌های ۱۳۹۸–۱۳۹۷، ۱۴۰۰–۱۳۹۹، ۱۴۰۲–۱۴۰۱
  • قهرمان مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی ۲۰۲۳
  • بهترین دروازه‌بان سال ۱۳۹۸ نوروز فوتبالی
کد خبر 682586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.