بهینه‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر برزیلی با هوش مصنوعی

تمام اپراتورهای حمل‌ونقل پورتو آلگره در برزیل به‌زودی از نرم‌افزار جدیدی، مجهز به هوش مصنوعی، برای طراحی سفرها برخوردار خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای طراحی و برنامه‌ریزی سفر اپتی‌باس (Optibus) از بهبود خدمات خود در بخش حمل‌ونقل عمومی پورتو آلگره خبر داده و مدعی شده است نرم‌افزارهای طراحی سفر خود را در اختیار ۱۱ اپراتور شهر قرار خواهد داد. مدیران شهر ادعا کرده‌اند که به دنبال این اقدام عملکرد صددرصدی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود که به دنبال آن، کارآمدی و ایمنی بیش از دو میلیون و هشتصد هزار سفر از طریق اتوبوس‌های عمومی شهر در هر سال، بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. انجام تمام مراحل سفر از طریق اتوبوس‌های عمومی نظیر طراحی و زمان‌بندی عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی، ارائه خدمات شهر را با سرعت بالاتری ممکن می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند شهروندان بیشتری را به استفاده از این خودروها برای انجام امور روزمره خود سوق دهد.

اپراتورهای حمل‌ونقل

نرم‌افزار طراحی و برنامه‌ریزی اپتی‌باس شامل قابلیت عملکرد به موقع آن، در تمام ۱۱ اپراتور حمل‌ونقل عمومی پورتو آلگره در چهار بخش اصلی اجرا خواهد شد. این بخش‌ها شبکه اصلی اتوبوس‌رانی پورتو آلگره را تشکیل می‌دهد و هر سال امکان انجام سفر برای ۱۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار شهروند و گردشگر را در سراسر شهر فراهم می‌آورد.

بهینه‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر برزیلی با هوش مصنوعی

کمپانی اپتی‌باس از طریق بستر نرم‌افزار خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است فرآیندهای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی سفرهای اپراتورهای پورتو آلگره را تسهیل خواهد کرد و از این طریق، کارآمدی و کیفیت ارائه خدمات حمل‌ونقل را در سامانه اتوبوس‌رانی شهر بهبود خواهد بخشید.

مدیران شهر برزیلی تشویق مردم به اتخاذ تردد سبز را یکی از مهم‌ترین اهداف خود برای توسعه طرح جدید معرفی کرده و مدعی شده‌اند که هرچه شرایط سفر از طریق اتوبوس‌های عمومی تسهیل شود، افراد بیشتری به عبور و مرور از طریق آن‌ها روی خواهند آورد که این امر به سهم خود می‌تواند مزایای پایداری بی‌شماری را برای پورتو آلگره به دنبال داشته باشد.

کد خبر 682083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.