۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
قیمت روز خودرو / کوئیک ارزان شد

قیمت خودرو آخرین روز از مرداد را نیز با روند نزولی به پایان رساند و میتوان امیدوار بود با افزایش تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرک باز هم قیمت خودرو به ویژه خودروهای مونتاژی کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار خودرو آخرین روز از مرداد را با روند کاهشی سپری کرد به طوری که بیشتر محصولات تولید داخل و خودروهای مونتاژی شاهد ریزش قیمت بودیم، این ریزش قیمت را می‌توان ناشی از خبر آزادی سازی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی هیوندای النترا از گمرک شهید باهنر که در روز شنبه منتشر شد دانست. به نوعی بازار نسبت به واردات خودرو واکنش مثبتی نشان داد باعث شد تا بازار خودرو کمی از سردرگمی قیمت‌ها فاصله بگیرد.

قیمت خودرو همچنان روند کاهشی خود را تا ۳۱ مرداد حفظ کرد و می‌توان انتظار داشت که این روند افت قیمت‌ها با اخباری مانند این خبر که آئین نامه واردات خودروهای کارکرده از چین فرصت در مراحل پایانی اداری قرار دارد، بازهم ادامه پیدا کند، همچنین انتشار اخباری مانند واردات حضور سدان الکتریکی هونگچی E-QM۵ در ایران در ادامه تأکید علی آبادی، وزیر صمت، بر لزوم واردات و عرضه خودروهای برقی نیز می‌تواند به روند ریزش قیمت‌ها در بازار کمک کند.

تغییر قیمت خودروهای داخلی

وانت آریسان ۲ که در اولین روز هفته به قیمت ۳۸۱ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده بود با سه میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به اول هفته به قیمت ۳۷۸ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

علاوه بر این خودرو کوییک S که یکی از پر فروش‌ترین محصولات سایپا به حساب می‌آید با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز شنبه به قیمت ۳۴۳ میلیون تومان نزدیک شد. سورن پلاس که فیس‌لیفتی از سورن محسوب می‌شود با ۱۰ میلیون تومان افت قیمت نسبت به روز شنبه به قیمت ۵۴۶ میلیون تومان رسید.

قیمت روز خودرو / کوئیک ارزان شد

تغییر قیمت خودروهای مونتاژی

خودروهای مونتاژی نیز که قیمتشان در این هفته شکسته شد و شاهد کاهش قیمت قابل توجهی در قیمت خودروهای مونتاژی بودیم. برای مثال جک افت قیمت ۱۰ میلیون تومانی را نسبت به اول هفته تجربه کرد و به قیمت ۷۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

ام وی ام x ۲۲ دنده‌ای که از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی به شمار می‌رود نسبت به روز شنبه این هفته ۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشت و به قیمت ۷۱۰ میلیون تومان رسید. لاماری ایما نیز که کراس‌اووری جوان پسند و اسپرت به حساب می‌آید، در رأس ریزش قیمت خودروهای مونتاژی در این هفته قرار داشت و به محدوده قیمت یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومانی در بازار آزاد نزدیک شد.

قیمت روز خودرو / کوئیک ارزان شد

کد خبر 682029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.