طلوع قهرمانان گمنام / دیپلماسی به توان قدرت

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه قدس در صفحه اول امروز خود با تیتر «نهضت علمی باقرالعلوم (ع) برای نظام‌مند کردن شیعه» نوشت: امام باقر (ع) مظهر علم و دانش بودند و علم ایشان همچون دیگر خاندان عصمت و طهارت (ع) از منبع وحی سرچشمه می‌گرفت. لقب باقرالعلوم هم توسط جد بزرگوارشان، حضرت محمد (ص) به ایشان داده شده است. در روایتی از قول جابر بن عبدالله انصاری، از اصحاب رسول خدا (ص)، نقل شده پیامبر (ص) به من فرمودند: تو عمری طولانی می‌کنی تا زمانی که فرزند من از نسل علی بن الحسین را می‌بینی. نامش محمد است و علم دین را می‌شکافد، چه شکافتنی. سلام مرا به او برسان. این روایت در صفحه ۲۲۲ از جلد ۴۶ کتاب معتبر بحارالانوار آمده است. در روایتی دیگر آمده: از امام صادق (ع) سؤال شد چرا لقب پدرشان باقر است؟ امام با توجه به فرمایش جدشان رسول خدا (ص) فرمودند: برای اینکه پدرم علم را شکافت، چه شکافتنی: «بقر العلم بقرا».

مقام علمی امام باقر (ع) به حدی بالا بود که همه مورخان مسلمان و غیرمسلمان حتی مخالفان اهل بیت (ع) در کتاب‌های خود به آن اعتراف کرده‌اند. ابن حجر هیثمی، فقیه و عالم شافعی مذهب درباره علم آن حضرت می‌گوید: «محمد باقر (ع) به اندازه‌ای گنج‌های پنهان معارف و حقایق علم و حکمت را آشکار کرده که جز بر عناصر بی‌بصیرت یا بد سیرت پوشیده نیست و از همین جا است که وی را شکافنده و جامع علوم و برافرازنده پرچم دانش خوانده‌اند». درباره حیات علمی امام باقر (ع) آنچه اهمیت دارد این است آن حضرت بنیان‌گذار نهضت علمی عصر خود بودند.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شاهچراغی که خاموش نمی‌شود» نوشت: ابتدای راه آدم بودن آن است که جناب سعدی شیرین سخن برایمان گفت که، بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی؛ برتر و بهتر از آن همان است که امیرالمؤمنین در ماجرای گستاخی عوامل معاویه در تجاوز به سرحدات مسلمین و باز کردن خلخال از پای دخترکی فرمود که اگر جوانمردی از این غصه دق کند، نباید ملامتش کرد.

در اینجا سخن از مقایسه این دوران با دوران امیرالمؤمنین نیست. آن زمان، مؤمنین در مضیقه و قِلّت بودند و امیرالمؤمنین ما که سلام خدا و خوبان نثارش، تنها بود، ولی اکنون هرگز این‌گونه نیست. مؤمنین در عزت و قدرت هستند و امام جامعه در حلقه بیکران مؤمنین و مخلصین، مشغول هدایت امت و نظارت بر امور است. وقتی امام راحلمان که روحش غریق رحمت باد، چهل سال پیش فرمود: من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی (ع) هستند.

اکنون چندین نسل دیگر فراتر رفته و رشد کرده و قدرتمند شده و به قول سردار سلامی، به قدرت و توانایی تولید قدرت دست یافته است و دعای خیر خمینی و خامنه‌ای را پشتوانه داریم و آزادی‌خواهان جهان را با خود همراه کرده‌ایم.

ما نرم‌افزار مغناطیس معارف و معرفت و مردانگی را به جهان اثبات و معرفی کردیم و برای ظهور ولایت عظمی و تمدن مهدوی که خدا روزگارش را با شکوه و جلال و برکتش برساند، آماده می‌شویم. انقلاب اسلامی ما مستضعفین را برای به ارث بردن زمین مهیا می‌کند و هرچقدر که بزرگ می‌شویم، سطح برخورد سخت ما با دشمنان بیشتر می‌شود و از لقمه‌ای گلوگیر، به هماوردی نفس‌گیر تبدیل شده‌ایم. انقلاب اسلامی، دل‌های جهانیان را مجذوب خود کرده و کانون توجه جوانمردان و جلب توجه جوانان جهان شده است.

مؤمنان انقلاب اسلامی، تمرین مردمی‌سازی را پس از دفاع مقدس و جهاد سازندگی به پیاده‌روی اربعین و دفاع از حرم‌های مقدس رساندند و در نیمه شعبان و غدیر به فرمانده ما سلام می‌کنند. امروزه خونخواهان عدالت، در شهرهای آمریکا پیاده‌روی می‌کنند و مثل قم تا جمکران و نجف تا کربلا با دود کردن اسفند و نصب پرچم و سیاهی، برای عدل ستمدیده و حق سربریده عزاداری می‌کنند.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه فرهیختگان در صفحه اول امروز خود با تیتر «دخل و خرج تلویزیون جور نیست» نوشت: آن‌هایی که مافیا بازی کرده‌اند با این قاعده آشنا هستند که نقش مافیا، نباید حرف یا کنشی داشته باشد که خودش و نیت گروهش را لو دهد و هستند کسانی که واقعاً استعداد عجیبی در مافیا شدن و پنهان کردن واقعیت دارند. استعدادی که به‌طور قطع پیمان جبلی، رئیس صداوسیما ندارد و از دل مصاحبه‌هایش می‌شود نکته‌های قابل‌توجهی پیدا کرد که واقعیت امروز تلویزیون را بهتر نشان می‌دهد.

او در گفت‌وگویی که هفته پیش با خبرگزاری تسنیم داشت و می‌خواست منظورش را از عبارت «مدیر باج‌بده و باج‌بگیر» توضیح بدهد یک جمله کلیدی گفت: «به بهانه‌ای که بخواهند برای ما منابع مالی تأمین کنند، نه ما زیر بار باج دادن می‌رویم، نه زیر بار باج گرفتن» به‌نظر می‌رسد که حرف اصلی همین‌جا است نه آن دعوای کذایی بر سر آمدن یا نیامدن دو چهره سلبریتی! صداوسیما درگیر مسائل مالی است و حالا مدیران در بین پیشنهادهایشان برای حل این مسائل، به‌سراغ آوردن چهره‌های مشهور رفتند.

مدیران تلویزیون می‌دانند این قابی که در اختیارشان است، اگر از جذابیت‌های بصری و سرگرمی‌ساز خالی شود، مخاطبش هم کم خواهد شد و دیگر جذابیتی برای بخش‌های بازرگانی نخواهد داشت و در آینده نزدیک، بحران ورشکستگی بر سر سازمان چاق صداوسیما آوار خواهد شد.

تلویزیون در چند سال اخیر، بنابر دلایلی که گفتنش شرح مستوفایی دارد، آرام‌آرام روند کاهش کیفیت و به‌تبع آن کاهش مخاطب را در پیش گرفته است و حالا مثل گذشته‌های نه‌چندان دور، بستر وسوسه‌کننده‌ای برای تبلیغ بنگاه‌ها و برندهایی اقتصادی نیست.

آن تأمین منابع مالی که پیمان جبلی به آن اشاره دارد هم از همین‌جا می‌آید. جبلی به‌خاطر پایبندی به همان ایده‌های برنامه‌سازی تیمش، می‌گوید برای جذاب شدن آنتن حاضر نیست به کسی باج بدهد اما از سوی دیگر واقعیتی هم پیش روی او و سازمانش قرار دارد که تأمین منابع مالی به این سادگی‌ها نیست و با خیال‌پردازی محقق نمی‌شود.

تا دو، سه‌سال قبل، تلویزیون برنامه‌های متنوع و پرمخاطبی داشت و فارغ از نقدها و ایرادهای محتوایی به هرکدامشان، محلی معتبر برای جذب سرمایه بودند. این برنامه‌ها امکان مناسبی برای پر کردن خزانه تلویزیون فراهم می‌کرد، اما حالا کدام برنامه تلویزیون را سراغ دارید که قدر و اندازه جذابیتی همچون عصر جدید، خندوانه یا دورهمی را داشته باشد. تنها چیزی که برای تلویزیون باقی‌مانده، پخش فوتبال است!

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تحرک پاستور علیه آسیب‌های اجتماعی» نوشت: در پی دغدغه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در سال‌های ۹۴و ۹۵، با تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ارتقای نقش شورای اجتماعی کشور و ایجاد سازمانی مستقل برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن، سرانجام این موضوع محقق و سال ۹۵، این سازمان ذیل وزارت کشور تأسیس شد.

با تأسیس این سازمان مواردی همچون ارتقای سلامت، سرمایه، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت، پیشگیری، مدیریت، کنترل، کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان مهم‌ترین وظایف آن تعیین شد. اما اکنون و پس از حدود ۷ سال از تأسیس این سازمان باید این پرسش را مطرح کرد که سازمان امور اجتماعی تاکنون چه نقش مؤثری در هدایت و راهبری دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرده است؟

آیا همان‌طور که در اهداف اولیه تشکیل این سازمان به عنوان «سازمانی چابک و کارآمد» آمده، توانسته است نقش نظارتی و پیگیری بر دستگاه‌های مسئول را به درستی ایفا کند؟ اجازه دهید این سوال را هم مطرح کنیم که تأسیس این سازمان در ۷ سال گذشته، چه تأثیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی امروز داشته است؟

آمار نگران‌کننده نسبت طلاق و ازدواج

در عین حال سازمان امور اجتماعی چه نقش مؤثری ایفا کرده چه نکرده باشد، آمارها در اغلب معضلات اجتماعی روی خوشی به جامعه نشان نمی‌دهد.برای نمونه در موضوع طلاق، آمارهای منتشرشده توسط سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در فصل بهار امسال حدود ۸۰ هزار مورد ازدواج و حدود ۳۸ هزار فقره طلاق در کشور ثبت شده است. بر اساس همین آمار، اتفاق کم‌سابقه‌ای رخ داده و در ١٢ استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک فقره طلاق ثبت شده است.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «طلوع قهرمانان گمنام» نوشت: خورشید بیست‌ودومین روز مردادماه ۱۴۰۲ غروب کرده بود که انتشار خبر حمله تروریست‌های داعشی به حرم‌مطهر احمدبن موسی (ع) موجی از بهت و حیرت را در افکار عمومی ایجاد کرد. خبرها از حمله ناکام تروریست‌ها حکایت داشت و اینکه نیروهای امنیتی حاضر در حرم طی کمتر از یک دقیقه موفق به مهار مهاجم داعشی شدند.

در شرایطی که خبر این حمله تروریستی به سرعت به سرخط اصلی خبرها تبدیل شده بود، مردم با دل‌نگرانی ویژه‌ای تصاویر و فیلم‌هایی که در نخستین لحظات حمله تروریستی در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شد را پیگیری می‌کردند. در میان انبوه فیلم‌ها و تصاویر، اما فیلم اقدام شجاعانه یکی از افراد حاضر در حرم‌مطهر در خلع سلاح تروریست داعشی توجه بسیاری را به‌خود جلب کرد.

نسخه اولیه فیلم منتشرشده وضوح کافی نداشت و مشخص نبود این حرکت شجاعانه از سوی نیروهای امنیتی انجام شده یا زائران دست به چنین کار متهورانه‌ای زده‌اند. صبح روز پس از حادثه و به‌دنبال انتشار فیلم‌های باکیفیت‌تر از این اقدام، مشخص شد یکی از خادمان حرم، به نام فرزاد بادپا دست به چنین کار شجاعانه‌ای زده‌است؛ جوانی که جزو نیروهای خدماتی حرم بوده است.

از آن روز به بعد این جوان گمنام به قهرمانی پرآوازه برای مردم ایران تبدیل شد که روایت دلاوری‌اش نقل هر محفلی است و این روزها مراسم، پشت مراسم برای قدردانی از او برگزار می‌شود. روایت فرزاد از شب حادثه اما شنیدنی است؛ اینکه فداکاری بر حس غریزی ترس غلبه و نام او را برای همیشه در فهرست قهرمانان ایران ثبت می‌کند.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه وطن امروز در صفحه اول امروز خود با تیتر «دیپلماسی به توان قدرت» نوشت: فرمانده کل سپاه در بیست‌وچهارمین مجمع فرماندهان و مسؤولان با بیان اینکه مقام معظم رهبری روحیه جهادی را در بین مسلمانان عالم تقویت کردند، گفت: حاکمیت جهان اسلام قدرت می‌خواهد و اگر مسلمانان ضعیف باشند، حذف خواهند شد. جهان اسلام امروز یک مفهوم اساسی است؛ حال آن که در گذشته به صورت دقیق این مفهوم محقق نشده بود.

سرلشکر حسین سلامی با اشاره به شرارت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در سراسر جهان افزود: امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری رو به زوال است و دشمن امروز در اوج ضعف قرار دارد. اگر به تاریخ ۴۵ ساله اخیر نگاهی بیندازیم، می‌بینیم هر چه پیش می‌رویم، دشمنان ما ضعیف‌تر می‌شود و ما و محور مقاومت قوی‌تر می‌شویم.

وی ادامه داد: آمریکا در افغانستان ستونی از تجهیزات نظامی را بر جا گذاشت و فرار کرد و این نشان می‌دهد استکبار جهانی در طول زمان ضعیف‌تر شده است. اسرائیل هم نسبت به سال ۱۹۶۷ ضعیف‌تر و حزب‌الله از آن زمان قوی‌تر و تجهیزات و ادواتش بهتر و به‌روزتر شده است. سلامی با تاکید بر اینکه هر چند گزینه برتر، دیپلماسی است اما دیپلماسی بدون محتوای قدرت کارساز نیست، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی و محور مقاومت در مقابل آمریکا، اسرائیل غاصب و هم‌پیمانانش در منطقه دست برتر را در اختیار دارند و این مهم با تدبیر و درایت رهبری معظم انقلاب و مجاهدت و استقامت امت اسلامی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه امروز ساختن جغرافیای سیاسی در جهان سخت‌ترین کارها است که ایران اسلامی این امر را محقق کرده است، گفت: انقلاب اسلامی استکبار را فرسوده کرده و استخوان‌های آمریکا از درون تهی شده است. فرمانده کل سپاه با تاکید بر نقش ممتاز مقام معظم رهبری در قرار دادن آمریکا در یک بن‌بست راهبردی اظهار کرد: امروز دشمن بخوبی می‌داند اگر جمهوری اسلامی را تحریم کند، شکست می‌خورد و اگر جمهوری اسلامی را تحریم نکند، باز هم شکست می‌خورد.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تعداد گردشگران در ایران افزایش می‌یابد» نوشت: فعالیت کنسولگری عربستان به صورت رسمی در یکی از هتل‌های مشهد آغاز شد. افتتاح این کنسولگری بیش از هر چیز با استقبال دست‌اندرکاران صنعت زیارتی و سیاحتی در مشهد روبه‌رو شده است. شهروندان عربستانی خانوادگی به ایران سفر می‌کنند.

از ۱۰ روز در ایران می‌مانند و خوب خرج می‌کنند. مقصد اول آنها مشهد است. اما مشهد تنها مقصد آنها نیست. آنها عدد تأثیرگذاری هم در آمار گردشگری ورودی سلامت به ایران دارند که باز هم یکی از مقاصد آنها مشهد است. گردشگران عرب معمولاً بعد از زیارت و درمان، برای استراحت به مناطق شمالی ایران سفر می‌کنند.

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در گفت‌وگو با «ایران»، شهروندان عربستان را زائران امام رضا (ع) می‌داند که ممکن است در کنار سفر به مشهد به دیدار شهرهای شیراز، اصفهان یا حتی تهران هم بروند.

او اعتقاد دارد حضور گردشگران عربستانی به اقتصاد خراسان رضوی و دیگر شهرهای ایران کمک می‌کند. به گفته او، حضور هر زائر به ایجاد ۱۸۰ شغل منجر می‌شود. وقتی عربستان شهروندان خود را از حضور در ایران منع کرد شهروندان کشورهای عربی دیگری مثل بحرین و کویت هم از عربستانی‌ها تبعیت کردند.

فعالان گردشگری اعتقاد دارند که حضور دوباره عربستانی‌ها در شهرهای مذهبی و فرهنگی ایران به بازگشت گردشگر این دو کشور و افزایش گردشگر کشورهای عربی منطقه منجر می‌شود.

گردشگران این سه کشور از پولدارترین گردشگران منطقه هستند که کشورهای اطراف سعی در جذب آنها دارند. به گفته فعالان، محیط امنی که ایران می‌تواند برای خانواده مسلمان این کشورهای عربی ایجاد کند باعث شده حتی آنها در زمانی هم که دولتشان ورود به ایران را منع کرده بود به ایران سفر کنند.

مادرشاهیان اعتقاد دارد حضور دوباره این گردشگران می‌تواند به سطح اشغال هتل‌ها و واحدهای اقامتی که در سال‌های گذشته خالی مانده بود، کمک کند. از نظر این فعال هتلداری، بهترین گردشگران مشهد از کشورهای عربستان، کویت و بحرین هستند.

به گفته مادرشاهیان به محض آن که در رسانه‌های دو کشور اعلام شد که فعالیت کنسولگری‌ها در دو کشور از سر گرفته می‌شود، شهروندان عربستانی با آژانس‌ها و هتل‌ها برای برنامه‌ریزی سفر تماس گرفته‌اند.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خرید طلایی ۱۰ میلیون تنی» نوشت: با وجود اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رقم مورد انتظار گندمکاران نبود، اما خبرهای رسیده حاکی است خرید تضمینی گندم تاکنون از ۹/۷ میلیون تن عبور کرده و تا پایان فصل برداشت میزان خرید به ۱۰ میلیون تن می‌رسد. برای ادامه این روند صعودی در سال‌های آتی گندمکاران به مشوقی برای افزایش تولید و فروش گندم به دولت نیاز دارند؛ مشوقی که با محاسبه منطقی قیمت تمام‌شده تولید در مهر ماه همزمان با آغاز فصل کاشت باید اعلام شود، البته برخی گندمکاران همچنان از تأخیر چندماهه دولت در پرداخت مطالبات‌شان گله‌مند هستند و توقع دارند با دریافت به‌موقع پول‌شان برای سال زراعی آتی برنامه‌ریزی کنند.

دولت سیزدهم در سال آغازین شروع به کارش نرخ گندم را اعلام کرد و در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به دلیل وقوع جنگ اوکراین و افزایش هزینه‌های تولید گندم نرخ خرید تضمینی را از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد، اما در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به دلایل نامعلومی در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم تعلل کرد، به‌طوری که با گذشت ۱۵ روز از آغاز برداشت گندم در فروردین امسال هنوز نرخ‌های جدید اعلام نشده بود.

هم‌زمان با تأخیر دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، دلالان دست‌به‌کار شدند و با سوءاستفاده از عدم‌اعلام نرخ خرید تضمینی، گندم کشاورزان را اندکی بالاتر از سال گذشته پیش‌خرید کردند. در آن زمان نرخ این کالای استراتژیک در عراق به ۳۰ هزار تومان رسیده بود.

هرگاه که رسانه‌ها به این موضوع می‌پرداختند، ساداتی‌نژاد، وزیر سابق وزارت جهاد کشاورزی وعده می‌داد موضوع در حال بررسی در شورای سیاست‌گذاری دولت است و مقرر شده نرخ جدید به ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کند. در نهایت پس از فرازونشیب بسیار نرخ خرید تضمینی گندم ۳ هزار تومان کمتر از قیمت تمام‌شده آن یعنی حدود ۱۵ هزار تومان اعلام شد.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه رسالت در صفحه اول امروز خود با تیتر «سرکشی بازار اجاره» نوشت: رحمت‌الله فیروزی‌پوربادی، نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح سیاست‌های اثربخش در بازار مسکن پرداخت و در این باره اظهار کرد: شروط موفقیت سیاست‌گذاری در بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره‌بها شناسایی جمعیت مستأجران و صاحبان ملک در کشور می‌باشد. افزون بر این ضرورت دارد تا خانه‌های خالی را شناسایی کنیم و جامع آماری دقیقی نسبت به میزان و تعدادشان به دست آوریم.

وی با تأکید بر ضرورت اعمال نرخ گذاری با دفاتر اجاره بها و خدمات بخش مسکن افزود: باید اقدامات و بررسی‌های کارشناسانه را دردستورکار قرار دهیم و مطابق شرایط روز برای دفاتر اجاره‌بها و خدمات بخش مسکن نرخ‌گذاری کنیم؛ به‌طور مثال باید تعیین شود که نرخ اجاره‌بهای یک خانه ۶۰ متری در کلان‌شهر یا روستا چقدر است؛ برای اجاره خانه ۷۰ متری چه میزان پول پیش و اجاره‌بها نیاز است. بی‌شک اگر معاملات در بستر نرخ‌گذاری قانونی صورت بگیرد، نتایج خوبی را رقم خواهند زد.

فیروزی‌پوربادی با بیان اینکه باید از افزایش قیمت در حوزه اجاره‌بها جلوگیری کنیم، تصریح کرد: به سبب نرخ‌گذاری برای دفاتر مشاورین املاک و تعیین اعداد و ارقام اجاره‌بها می‌توانیم از افزایش قیمت در این بازار جلوگیری کنیم. بر این اساس دیگر مشاوران املاک نیز قادر به ثبت نرخ اجاره با قیمت بیشتر نخواهند بود و قانونمندی شکل خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح الگوی تعیین سقف اجاره بها بر اساس تورم سال گذشته همچنین خاطرنشان کرد: بی‌شک افزایش نظارت و تعیین نرخ اثرگذار خواهد بود. مادامی که چارچوب مشخص تعیین شود، مبادی ذی‌ربط موظف به رعایت قوانین خواهند شد و به این ترتیب التهابات نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

او با تأکید بر لزوم همکاری دولت در تعیین چارچوب و الزامات قانونی برای کنترل بازار مسکن متذکر شد: دولت باید برای تثبیت قیمت‌ها تصمیم‌گیری کند. ضرورت دارد تا از رشد نابسامان قیمت‌ها در بازارهای مالی کشور جلوگیری شود. مادامی که یک بازار دچار افزایش قیمت غیرمعقول شود، سایر بازارها نیز تأثیر خواهند پذیرفت و به ترتیب سایر امور نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

روزنامه سیاست روز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جولان پرستاران قاتل نوزادان در بیمارستان‌های انگلیس» نوشت: تجاوز و قتل بیماران از جمله نوزادان در بیمارستان‌های انگلیس مدعی حقوق بشر در سایه سکوت دولتمردان همچنان ادامه دارد که یادآور زنده به گور کردن ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادایی در مدارس شبانه‌روزی است، چنان‌که در ادامه این فاجعه انسانی، یک پرستار انگلیسی در ارتباط با کشتن هفت نوزاد با تزریق هوا و روش‌های دیگر در بیمارستانی در شمال این کشور مجرم شناخته شد.

قتل در روز روشن آن هم با قربانیانی که نوزادانی مظلوم و بی‌پناه می‌باشند گویی برای انگلیسی‌ها به یک امر عادی مبدل شده است چنان‌که در طول چند دهه این جنایت‌ها همچنان بدون هیچ رسیدگی و مقابله‌ای در بیمارستان‌های این کشور ادامه دارد. جنایتی که البته مشابه آن را در نسل کشی ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادایی به دست دولتمردان انگلیس و کانادا در مدارس شبانه‌روزی می‌تون مشاهده کرد.

در طول ۱۰۰ سال تا سال ۱۹۹۷ در حالی که کانادا مستعمره و سپس تحت سلطه انگلیس بوده با ادعای آموزش، کودکان بومی به مراکز شبانه‌روزی (به اصطلاح مدارس دینی) به زور منتقل می‌شوند، در حالی که هرگز به خانه‌های خود بازنگشتند و گورهای دسته‌جمعی، آثار اجساد ۱۵۰ هزار کودک بومی را نشان می‌دهد، در حالی که تا ب امروز نه چارلز پادشاه و نه دولتمردان انگلیس در این زمینه عذرخواهی نکرده‌اند.

طلوع قهرمانان گمنام/ دیپلماسی به توان قدرت

کد خبر 680525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.