آغاز فعالیت تاکسی‌های بدون راننده در سان‌فرانسیسکو

اپراتورهای تاکسی بدون راننده در سان‌فرانسیسکو به‌زودی خدمات خود را در این شهر آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرعت رشد خودروهای بدون راننده در سراسر جهان به‌حدی زیاد است که بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند این وسایل نقلیه، بخش اعظم آینده تردد در شهرها را از آن خود کند. از سوی دیگر، با وجود چالش‌هایی که در تأمین ایمنی مسافران پیش روی تردد از طریق این خودروها وجود دارد، اما پیشرفت روزانه فناوری همواره به تولید نمونه‌های بهتر و ایمن‌تر این وسایل نقلیه منجر خواهد شد و مدیران را با اطمینان بیشتری به خرید آن‌ها برای بخش حمل‌ونقل عمومی سوق خواهد داد.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا پس از برگزاری جلسات مختلف و با وجود مخالفت‌هایی که در مورد تأمین ایمنی شهروندان وجود داشت، بالاخره اجازه تردد تاکسی‌های بدون راننده را در بخش حمل‌ونقل عمومی صادر کرد که به دنبال آن، به‌زودی اپراتورها فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهند کرد. تاکسی‌های بدون راننده جدید شهر، در آینده نزدیک و بدون هیچ محدودیتی عبور و مرور خود را در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو آغاز خواهد کرد و شهروندان را با ایمنی کامل به مقصد خواهد رساند.

آغاز فعالیت تاکسی‌های بدون راننده در سان‌فرانسیسکو

لاندن برید، شهردار سان‌فرانسیسکو اگرچه به گرمی از طرح تردد تاکسی‌های بدون راننده استقبال کرده، اما اعمال این اقدام را نیز با چالش‌هایی همراه دانسته و البته از تلاش برای حل آن‌ها خبر داده است.

برنامه‌ریزان سان‌فرانسیسکو ادعا کرده‌اند که اگرچه هنوز داده‌های دقیقی در مورد ارزیابی عملکرد تاکسی‌های بدون راننده شهر در دست ندارند، با این حال بر این باور هستند که پیشرفت تکنولوژی در کمپانی‌های تولیدکننده این خودروها، تردد وسایل نقلیه‌ای با سطح ایمنی بسیار بالا را به شهر به دنبال خواهد داشت. اپراتورهای طرف قرارداد مدیران شهر پیش از این از تولید ۵۰۰ تاکسی بدون راننده برای شهر خبر داده بودند، اما تا هفته گذشته مجوز ورود آن‌ها به معابر سان‌فرانسیسکو را دریافت نکرده بودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم سان‌فرانسیسکو، برای تردد از طریق تاکسی‌های بدون راننده جدید اعلام آمادگی کرده‌اند و به همین دلیل، اپراتورهای تولیدکننده این خودروها مدعی وارد کردن تاکسی‌های بیشتر به شهر، در صورت موافقت مدیران، شده‌اند.

آغاز فعالیت تاکسی‌های بدون راننده در سان‌فرانسیسکو

کد خبر 679993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.