بحران‌ کم‌آبی نیازمند مدیریت جهادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راه عبور از بحران کم آبی، کار و مدیریت جهادی است. در این راستا آبرسانی به روستاها امروز توسط سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا سردار غلامرضا سلیمانی امروز پنجشنبه-نوزدهم مردادماه- در اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در اصفهان، اظهار کرد: رویکردی که جهادگران در میهن اسلامی آغاز کرده‌اند، مبنایی و راهگشا است.

به گفته وی، استقرار نظام جمهوری اسلامی تحول بزرگی بود که با شکوفایی انقلاب شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: الگوی مدیریت در نظام مقدس اسلامی الگوی خدمت صادقانه و کار جهادی است. امروز برای حل مسائل و مشکلات کشور و همچنین نقش آفرینی بیشتر مردم، ضرورت دارد از این الگو بهره بگیریم.

وی با اشاره به دو بحران کم آبی و جمعیت در کشور، اظهار کرد: راه عبور از بحران کم آبی، کار و مدیریت جهادی است. در این راستا آبرسانی به روستاها امروز توسط سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است و بر همین اساس اگر نزولات جوی مدیریت شود می‌توان از این بحران هم عبور کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در حال حاضر میزان آب کل کشور ناشی از نزولات جوی در سال‌های عادی ۴۵۰ میلیارد مترمکعب است، تنها ۱۲۰ میلیارد مترمکعب از این میزان کنترل می‌شود و مابقی مدیریت نمی‌شود.

به گفته وی، امروز از ۱۲۰ میلیارد متر مکعب آب حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب آن را مدیریت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج خاطر نشان کرد: شیوه آبیاری در ایران همچنان در بخش کشاورزی غیر اصولی است در این راستا ضرورت دارد این شیوه آبیاری در روستاها اصلاح شود.

وی افزود: باید با رویکرد جهادی این مشکلات را حل کرد و هر استان و شهرستانی باید برای این مهم طرح داشته باشد.

سردار سلیمانی بحران کاهش جمعیت ناشی از نقشه دشمن دانست، اظهار کرد: دشمن نمی‌خواهد ایران قوی بوده و در جهان ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کشور، طی یک برنامه چندین ساله متاثر از سازمان‌های بین‌المللی در ایران اجرا شد و امروز آثار منفی آن را می‌بینیم و باید با کار جهادی در این بخش هم فعال شویم.

رئیس سازمان بسیج کشور تاکید کرد: برخی کشورهای اروپایی خالی از جمعیت شده‌اند و خودشان را چه در عرصه‌های تفکری و چه اشتغال، به مهاجران متکی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه این روند کشورمان پیر خواهد شد اظهار کرد: طرح ازدواج آسان در سازمان بسیج در دست اقدام است؛ همچنین پیشنهاد ساخت شهرک‌های ارزان قیمت برای زوج‌های جوان هم مطرح شده که بسیار به جا و ارزشمند است.
سردار سلیمانی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که سن ازدواج کاهش یابد. این موارد هم با کار جهادی و تحول فرهنگی که گروه‌های جهادی پرچمدار آن هستند، محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای همه این مسائل طرح و برنامه داشته باشیم، خاطر نشان کرد: مسؤولان سازمان سیا به هیئت حاکمه گفته‌اند، روند منفی شدن نرخ جمعیت، ایران را به سمت ضعف و ناتوانی می‌برد بنابراین همه باید بکوشیم تا این باید این بحران حل شود
فرمانده بسیج کشورمان ادامه داد: طرح‌هایی در دو موضوع فرزندآوری و ازدواج آسان تعریف شده است. غیر از این دو مورد بحران دیگری در ایران نداریم. اقتصاد و معیشت هم‌کلان مسئله هستند که باید با کار جهادی حل و فصل شوند.
وی با اشاره به اینکه ایرانیان تروریسم اقتصادی نظام سلطه را فراموش نمی‌کنند، افزود: ملت ما توانست در برابر همه این فشارها مقاومت کنند و به موفقیت‌های بزرگی در بخش‌های متخلف دست یابند.

سردار سلیمانی گفت: اقتصاد مقاومتی مردم سالار، نسخه شفابخش ما در جنگ اقتصادی است و امروز افزایش رونق و جهش اقتصادی از طریق نقش آفرینی مردم در مشاغل خرد و خانگی رخ داده است.

وی کشور ایران را ثروتمند، گسترده و در موقعیت ژئوپلیتیک و قدرتمند عنوان کرد و افزود: امروز در همه رویکردها باید کمترین تکیه را به دیوان سالاری داشته و انقلابی عمل کنیم.

به گفته این فرمانده ارشد در سپاه، فتح خرمشهرها که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند با اقتصاد مقاومتی در دوره معاصر محقق می‌شود و این روند باید در مراحل مختلف ادامه یابد و این مکتب در بین مردم ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: دیروز شهدای استان اصفهان و رزمندگان جبهه مقاومت راهبردهای دفاع مقدس را در جبهه‌های مقاومت پیاده کردند و امروز مگر ممکن است ملت ایران با این اداره‌ها، نتواند مسائل اقتصادی را حل کند.

وی تصریح کرد: راه حل مشکلات امروز، اقتصاد مقاومتی و نه اقتصاد سرمایه داری است و تنها در یک مورد بدهی ۵۰۰ میلیارد دلار ترکیه نشان از ضعف‌های اقتصادی لیبرالیستی دارد.

سردار سلیمانی خطاب به جهادگران، گفت: جنگ امروز ما اقتصادی است. دشمن ظرفیت رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی هم دارد اما تمرکز او بر اقتصاد است. این رزمایش‌ها برای تحقق الگوهایی دیروز در دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل تامین برق برنامه داریم و یکهزار مگاوات را برای اصفهان برنامه ریزی کرده‌ایم. همچنین راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک راهکار خوبی برای این موضوع است که اقتصاد خانوار و محیط زیست را کمک می‌کند و خدمات اشتغال را هم فعال‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: امروزه تولید برق خورشیدی از برق هسته‌ای به صرفه تر است؛ همه ما باید دست به دست بدهیم و در جنگ اقتصادی فتح و ظفر را برای ایران اسلامی رقم بزنیم

به گزارش ایمنا، همایش جهادگران فاطمی ۳ با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان و بسیجیان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

کد خبر 678888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.