ثبت ۱۰۰ هزار گروه در اطلس جهادی کشور

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور از ثبت ۱۰۰ هزار گروه جهادی در قالب بسیج سازندگی در اطلس جهادی خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محسن درستکار امروز -پنجشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه- در آئین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در مجتمع لاله شهرکرد با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و تعداد اندکی گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی فعال شد، افزود: در سال ۸۶ قانون بسیج سازندگی وارد مجلس شد و به تصویب رسید و تشکیل گروه‌های ادامه پیدا کرد.

وی افزود: تا سال ۹۸ در ابتدای شیوع کرونا ۱۱ هزار گروه جهادی ثبت اطلس بسیج سازندگی شده بود، که با حرکت‌های جهادی کار خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف در آن سال شروع شد و جریان جهادی به جریان خدمت‌رسان با وظیفه مبارزه با فقر و فساد و بی‌عدالتی تبدیل شد.

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور تصریح کرد: در سال ۹۸ مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با اقشار مختلف بسیجی از جمله بسیج دانشجویی و جهادگران بسیجی بر فعالیت کار جهادی تاکید کردند و فرمان ۹ بندی را صادر کردند که این فرمان خطاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امروز سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی هیئت‌های مذهبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان متولی مراکز نیکوکاری است و سمن‌های خیریه نیز در مجلس شورای اسلامی قانون دارند، گفت: گروه‌های جهادی که به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شدند نیازمند حمایت هستند.

دستکار اظهار کرد: در این دو دهه فعالیت گروه‌های جهادی ۵۸ نیروی جهادگر به درجه شهادت نائل شدند.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج سازندگی کشور، گفت: هم اینک ۹۵ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه و همسو با این قانون هستند و امید است به فضل الهی این قانون محقق شود تا عزیزان بسیجی به حق و حقوق خود برسند.

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور تصریح کرد: بسیج مردمی‌ترین نهاد در کشور است و امروز وظیفه ذاتی بسیج، تربیت نیروی تراز انقلاب است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نیروهای بسیجی باید مسئله‌محور و منطقه محور فعالیت کنند، افزود: نیروهای جهادی باید با نقطه‌زنی خود کار جهادی انجام دهند و با دشمن‌شناسی هدفمند، منطقه محور و مساله محور باید حرکت کنند.

درستکار با اشاره به آغاز دور دوم فعالیت مجمع عالی جهاد کشور، گفت: تاکنون در ۵۴۳ نقطه کشور شورای جهادی فعال شده و در ۳۲ نقطه نیز هیأت رئیسه مجمع جهادگران با ۱۲ کارگروه تخصصی فعال شده و مجمع عالی با رویکرد جدید، دقیق و منظم با حفظ انسجام به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری به عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های بسیج، اظهار کرد: هم‌اینک مجمع عالی جهادگران کشور به دنبال تهیه تجهیزات و امکانات از جمله بیل و کلنگ نیستند و اندیشه‌ورزی و استفاده از ظرفیت فکری و مطالبه‌گری مورد تاکید است.

مسئول مجمع عالی جهادگران کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار نخبه در قالب کارگروه تخصصی با بسیج فعالیت دارند و در سال جاری تعمیق بخشی در خصوص کیفیت گروه‌های جهادی به خصوص قرارگاه را در دستورکار قرار دارند.

وی اظهار کرد: امروز تنها راه برون رفت از تمام مشکلات کشور مانند سال‌های دفاع مقدس استفاده از ظرفیت کار قرارگاهی است که از کار کردن به صورت جزیره‌ای جلوگیری شود و زیرچتر قرارگاه باعث حفظ انسجام بیشتر در کارها شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 662049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.