شکوفایی بسیج در زمان فرماندهی شهید حجازی رخ داد

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: دوران سردار حجازی در سازمان بسیج، دوره شکوفایی این مجموعه بزرگ مردمی و انقلابی بود و در این دوره شرایط کشور به نحوی بود که از ظرفیت بسیج به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

سردار مجتبی فداء در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی‌های سردار سید محمد حجازی، اظهار کرد: سردار حجازی از چهره‌ها و الگوهای درخشان مجموعه سپاه در استان اصفهان بود، شخصیتی که قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم طاغوت نقش مؤثری داشت.

وی خاطر نشان کرد: شهید حجازی جزو نخستین افرادی بود که در تشکیل و تأسیس سپاه در استان اصفهان نقش داشت و همان ابتدای کار وارد سپاه شد. از همان زمان این نیروی مقدس جوانان پرشور، انقلابی و مجاهد را به کار گرفت و استخدام کرد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان افزود: امکان و ظرفیت خدمت به انقلاب برای جوانان و رزمندگان در همه ابعاد در دوران دفاع مقدس و قبل از آن وجود داشت. سردار حجازی نیز در اوایل سال ۵۸ به مناطق امنیتی و سخت کردستان رفتند و پس از آغاز جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی ادامه داد: شهید حجازی در طول سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های مختلف جنوب حاضر بودند. در سپاه منطقه اصفهان و ناحیه دو سیدالشهدا (ع) در واحد نیروی انسانی وظیفه جذب، گزینش و استخدام پاسداران جدید را بر عهده داشتند.

به گفته سردار فداء، سردار حجازی مدت زیادی در تهران و در نیروی مقاومت و سمت‌های کلیدی سازمان بسیج از جمله واحد نیروی انسانی، جانشینی و فرماندهی خدمت کرد. در طول یک دهه فرماندهی در سازمان بسیج مستضعفین ستاد راهبردی این مجموعه مردمی بسیار قوی کار کرد و پیگیر مأموریت‌های مختلفی بود که از سوی رهبر حکیم انقلاب به مجموعه بسیج ابلاغ می‌شد.

وی با بیان اینکه سردار حجازی در امر تقویت، جذب، سازماندهی، انعطاف پذیری، کمک به دولت و نهادهای دولتی در بحران‌ها و حوادث همچون ریشه کنی فلج اطفال نقش مؤثری داشت، اظهار کرد: راه اندازی و فعال کردن بسیج سازندگی، پس از انحلال وزارت جهاد سازندگی از دیگر فعالیت‌های این شهید والامقام بود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، با اشاره به نقش مؤثر بسیج سازندگی در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق دورافتاده و محروم تصریح کرد: دوران سردار حجازی در سازمان بسیج، دوره شکوفایی این مجموعه بزرگ مردمی و انقلابی بود.

وی تاکید کرد: در دوره فرماندهی سردار حجازی در سازمان بسیج، شرایط کشور به نحوی بود که از ظرفیت و توان بسیج و بسیجیان به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

سردار فداء خاطر نشان کرد: سردار حجازی بعد از سازمان بسیج به‌عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب معرفی شدند و بعد از آن به معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح رفتند. این مجموعه وظیفه توسعه و تقویت صنعت دفاعی را بر عهده دارد که در این بخش هم منشأ خیر و برکات زیادی بودند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب سردار حجازی در فرماندهی سپاه در لبنان، اظهار کرد: در جنوب لبنان برنامه‌ریزی درازمدت سازماندهی حزب‌الله، فراهم کردن ظرفیت‌های مختلف برای ادامه کار حزب‌الله و تعامل خوب ایران با حزب‌الله در تقویت و توانمندسازی نیروها در عرصه‌های آموزش، مدیریت و توانمندسازی دفاعی از جمله فعالیت‌های آن شهید عزیز بود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان گفت: تا زمانی که شهید حجازی در سپاه لبنان بودند سیدحسن نصرالله و رزمندگان از وجود ایشان استفاده کردند و پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی به عنوان جانشین سپاه قدس ایران معرفی شدند و پس از یک دوره کار و تلاش شبانه روزی و بی وقفه، در سال ۱۴۰۰ به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه سردار سیدمحمد حجازی انسانی دور اندیش، صبور و با برنامه بود افزود: آن شهید بزرگوار در موضوع توانمندسازی سپاه اصفهان تاکید ویژه‌ای داشت و بر بهره گیری از ظرفیت مدیران و نیروهای جوان در مجموعه سپاه، بویژه در نیروی قدس اهتمام ورزید.

کد خبر 656003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.