مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انقلاب دولت سیزدهم در حوزه سلامت» نوشت: دولت سیزدهم در دوران همه‌گیری کرونا سکان مدیریت کشور را به دست گرفت و با ارائه خدمات ارزنده از جمله واکسیناسیون گسترده در کنترل این بیماری اهتمام ویژه‌ای داشت و می‌توان در حوزه بهداشت و درمان نیز همچنان بزرگترین دستاورد وزارت بهداشت در دوره جدید با مدیریت بهرام عین‌اللهی را همین مسئله دانست؛ به طوری که عین‌اللهی در جدیدترین نشست خبری نیز بار دیگر بر شرایط روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره کرده و گفت: «با روی کار آمدن این دولت روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، روزانه بیش از ۷۰۰ مرگ‌ومیر داشتیم و کسب و کار مراکز آموزشی متوقف بود، نزدیک به ۵۰ همت بدهی و ۷۰۰ میلیون یورو تعهد وزارت بهداشت وجود داشت.» با تلاش‌های دولت همه این مسائل برطرف شد و به گفته وزیر بهداشت با ایجاد صندوقی با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان به حمایت از بیماران صعب‌العلاج برخاست.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اتمام ۵۰ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام دوره قبل» نوشت: صبح روز گذشته نشست خبری علیرضا زاکانی، شهردار تهران پیرامون حوزه فنی و عمرانی شهرداری و در یکی از مهم‌ترین کلان‌پروژه‌های شهر، یعنی بزرگراه شهید بروجردی برگزار شد. از این‌رو شاید بتوان گفت که دومین نشست خبری-میدانی شهردار تهران در مدیریت شهری ششم رقم خورده است. پیش از این نشست تخصصی‌ای با موضوع حمل‌ونقل عمومی در کارخانه واگن‌سازی برگزار شده بود.

در ابتدای این نشست، علیرضا زاکانی گفت: حوزه فنی و عمرانی مسئولیت‌های مشخصی دارد که طراحی و توسعه ابنیه و زیرساخت‌های شهری تا نگهداشت و مقاوم‌سازی شهر را شامل می‌شود و امیدواریم شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببرد که به سمت نگهداشت صحیح آنچه داریم و همچنین هدایت و کنترل مناسب پروژه‌ها حرکت کنیم.

او با اشاره به فعالیت یک‌سال و ۱۰ ماه و ۲۰ روزه خود در شهرداری تهران، ادامه داد: ما میراث‌دار حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در حوزه فنی و عمرانی هستیم که تا به امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان آن تکمیل و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده، پروژه‌های جدیدی نیز آغاز شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر یک آزادراه، ۲ بزرگراه و ۴ کیلومتر مسیرهای کنار گذر بزرگراهی در دست اجراست، گفت: تکمیل کندروهای بزرگراه آزادگان نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بادگیرهای یزد، نماد معماری اقلیم محور در دنیا» نوشت: یورونیوز در گزارشی به بررسی این شگفتی مهندسی که مبتنی بر اقلیم است و با کمک کاریزها، باعث ایجاد سرمایی مطبوع می‌شود، پرداخته است.

این روزها هوا حسابی گرم شده است، کولرهای آبی در بسیاری از مواقع جوابگوی این میزان از گرما نیستند و کولرهای گازی هم گران و پرمصرف هستند. اما بادگیرهای معروف شهر یزد با شهرت جهانی‌شان، دشمن هوای گرم بوده و هستند. کاربرد این بادگیرها چنان مهم و جذاب است که «یورونیوز» به‌تازگی در گزارشی به آن‌ها پرداخته است که با هم می‌خوانیم.

به‌گزارش «یورونیوز» بادگیرهای باستانی یزد، در کنار قنات‌های هزارساله، از دیرباز نقشی مهم در تهویه هوای خانه‌های ساکنان این شهر کویری داشته‌اند. شهرسازی مدرن و مصرف بی‌رویه منابع اما رفته‌رفته این خنک‌کننده‌های طبیعی را به حاشیه رانده است.

بادگیرهای بلند و دودکش مانند از خانه‌های خشتی چند صد ساله در شهر کویری ایران، یزد، نسیم دلپذیری را به منزلگاه ساکنان یکی از گرم‌ترین شهرهای روی زمین هدایت می‌کنند. این برج‌های بلند، تنها یکی از شگفتی‌های مهندسی است که ساکنان در این شهر باستانی در مرکز ایران ایجاد کرده‌اند، جایی که دمای هوا در تابستان به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بادگیرهای یزد برخلاف کولرها و دستگاه‌های تهویه هوا، نیازی به انرژی برق یا فسیلی ندارند و بدون هزینه هستند.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه رسالت در صفحه اول امروز خود با تیتر «پزشک خانواده زیرتیغ نقد» نوشت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ۲۰ سالی می‌شود که در کشور مطرح است. دولت‌های مختلف نسخه‌های متفاوتی برایش پیچیده‌اند و درنهایت نیز به شکل نصفه‌ونیمه اجرا شده و همچنان نیز در انواع بلاتکلیفی‌ها دست‌وپا می‌زند. برنامه‌ای که ابتدا در روستاها آغاز و سپس سال ۹۱ اجرای نسخه شهری آن در فارس و مازندران کلید خورد، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و مشخص نبودن منابع به نتیجه مطلوب نرسید.

تعاریف و شیوه‌های مختلفی برای اجرای برنامه پزشک خانواده وجود دارد. برخی از این برنامه‌ها نیز بسیار مفصل، تخصصی و دارای جزئیات فراوان است اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت که پزشکی خانواده نوعی از طبابت است که در آن پزشکان به‌صورت مستقیم با خانواده‌ها در تماس هستند. آن‌ها مسئولیت مراقبت‌های اولیه بهداشتی را بر عهده دارند و عموماً در صورت بیماری یا حوادث ناگوار با خانواده‌ها در ارتباط هستند.

این پزشکان به دلیل شناخت دقیق از افراد تحت پوشش خود و آشنایی با تاریخچه بیماری آن‌ها، قادرند به‌عنوان یک مشاور امین و مطلع زودتر به ناخوشی‌های بیمار پی برده و به درمانش به‌صورت مداوم بپردازند و فقط در صورت نیاز به خدمات گسترده‌تر، فرد را به پزشک متخصص یا فوق تخصص ارجاع می‌دهند. پزشکان خانواده با اهمیت دادن به جمعیت هدف، همیشه در دسترس بوده و حضور مستمر دارند.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «در فروپاشی کامل قرار داریم و با سرعت به سمت پرتگاه می‌رویم» نوشت: «ما نمی‌خواهیم توسط تندروها محاصره شویم و دیگر نخواهیم جنگید.» این بخشی از نامه ۱۱۴۲ نفر از افسران ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که روز گذشته با انتشار نامه خود، کناره‌گیری و جدایی‌شان از ارتش در صورت اجرای طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی را اعلام کردند.

اقدامات نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی باعث شده که تاکنون هزاران نظامی نسبت به جدایی‌شان از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دهند، اما نامه استعفای اخیر بیش از ۱۱۰۰ افسر نیروی هوایی از نظر تعداد بی‌سابقه است. این نامه همچنین از نظر جایگاه امضاءکنندگان برای ارتش رژیم اسرائیل به مثابه یک شوک بزرگ است.

آن‌گونه که تایمز اسرائیل گزارش داده است، این افسران نیروی هوایی در نامه خود گفته‌اند که اگر قرار است تل‌آویو با اقدامات نتانیاهو تبدیل به یک رژیم دیکتاتوری و شخصی شود، ما دیگر برای چنین جامعه‌ای نخواهیم جنگید.

این هشدار ضربه بزرگی به توان ارتش رژیم صهیونیستی خواهد زد و نشان می‌دهد که اگر همین امروز جنگی علیه رژیم صهیونیستی به راه افتد، این رژیم به هیچ عنوان توانایی و آمادگی حفظ خود را نخواهد داشت و چه بسا زودتر از آنکه تصور شود، فرو خواهد پاشید.

این فروپاشی را یک ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار داده و در هشداری بی‌سابقه گفته است که با سرعت به لبه پرتگاه می‌رویم. این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با نام «تال روسو» در گفت‌وگو با رسانه عبری‌زبان کان گفته است که ما در یک وضعیت فروپاشی کامل به سر می‌بریم.

این هشدار همزمان با آن عنوان شده که قرار است به‌زودی لایحه جنجالی نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی برای مرحله سوم و نهایی به رأی گذاشته شود. کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هفته گذشته لایحه تغییرات قضائی را در مرحله دوم تصویب کرد و تصویب نهایی این لایحه نیاز به رأی آوردن در مرحله سوم دارد.

کنست قرار است دوشنبه این هفته برای این منظور تشکیل جلسه دهد و همین امر باعث شده که معترضان بر شدت اعتراضات و هشدارهای خود بیفزایند. معترضان معتقدند که تصویب طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضائی و حذف نظارت دیوان عالی تیر پایان بر پیکره تل‌آویو خواهد بود و اگر نظارت دیوان عالی حذف شود، بعد از این نتانیاهو به‌عنوان نخست‌وزیر هر کاری که بخواهد بدون نظارت مرجع بالاتر انجام خواهد داد.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آرایش جنگی غرب مقابل اسلام» نوشت: حمله غرب وحشی به قرآن و مقدسات اسلامی که این روزها با هتک حرمت به قرآن در سوئد و دانمارک به‌روزرسانی شده است، قدمتی طولانی دارد. افکار عمومی جهان اسلام از یاد نبرده است که ۳۵ سال پیش در چنین روزهایی کتاب موهن آیات شیطانی با حمایت دولت انگلیس در این کشور اجازه نشر گرفت و یک سال بعد در آمریکا بازنشر شد. کتابی که در آن ضمن هجمه به قرآن و باورهای اسلامی به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اهانت شد.

یا چند سال پیش در دانمارک و چند کشور دیگر اروپایی، در اقدامی توهین‌آمیز تصاویری کاریکاتوری از پیامبر به مسابقه گذاشتند؛ و البته در پس همه این توهین و هتاکی‌های نفرت‌انگیز، بهانه مضحک «آزادی بیان» نهفته است. اما کیست که نداند به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آنچه در غرب در جریان است، آرایش جنگی در برابر دنیای اسلام است تا مانع درخشش روزافزون قرآن شوند، که صد البته راه به جایی نخواهند برد و شوکت قرآن روز به روز افزون‌تر خواهد شد. اما پشتیبانان این رفتار وقیح قرون وسطایی بدانند که هتاکان به ساحت قرآن کریم، سزای اعمال ننگین خود را دیر یا زود خواهند دید.

چنان‌که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی تصریح کرده است: دیر یا زود دست انتقام مجاهدان مؤمن، گریبان سیاستمداران و صحنه‌گردانان این‌گونه جنایت‌ها را خواهد گرفت و برای عامل این جنایت نیز اشد مجازات را مقدر می‌کند.

دیروز پس از سوئد، دانمارک نیز هتک قرآن کریم کرد. شاید این آغازی بر یک راهبرد غربی-صهیونیستی برای فروکاستن از جهانی‌شدن روزافزون اسلام و مسلمانان باشد.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه وطن امروز در صفحه اول امروز خود با تیتر «نان اوکراین برای بایدن‌ها» نوشت: در پی انتشار سندی از «اف‌بی‌آی» که از حالت محرمانه خارج شده و حاکی از دست داشتن جو بایدن و پسرش در رشوه‌خواری از طریق شرکت اوکراینی بوریسما است، جمهوری‌خواهان با انتقاد شدید از رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار استیضاح او شدند.

چاک گرسلی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا پنجشنبه گذشته سندی از اف‌بی‌آی تحت عنوان سند FD-۱۰۲۳ را منتشر کرد که شرح می‌داد چطور بایدن به همراه پسرش، هانتر، میکولا زلوچفسکی، مدیرعامل شرکت گازی اوکراینی بوریسما را تحت فشار گذاشته تا به آنها میلیون‌ها دلار رشوه بابت کمک‌شان به برکناری یک دادستان اوکراینی مشغول تحقیقات درباره این شرکت دهد. لوران بوبرت، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این سند در توئیتر توصیه کرد این سند را بخوانید و بفهمید عمق فساد چقدر است. بایدن باید به خاطر این موضوع از ریاست‌جمهوری برکنار شود.

او را استیضاح کنید. جیم بنکس، نماینده جمهوری‌خواه دیگری هم در واکنش به این افشاگری در توئیتر نوشت: این خانواده (بایدن) فاسدترین خانواده‌ای است که تاکنون در کاخ سفید زندگی کرده است! او را استیضاح کنید. کری لیک، نامزد سابق فرمانداری ایالت آریزونا و از چهره‌های محافظه‌کار مشهور آمریکا نیز با حمله به بایدن گفت او علاوه بر ارتشا، متهم به «اخاذی» و «خیانت» است و ادعا کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سبب «جرایم» بایدن استیضاح شد.

مارجوری تیلورگرین، نماینده جنجالی حزب جمهوری‌خواه هم در توئیتی در واکنش به اتهامات مطرح‌شده علیه بایدن نوشت: «آیا بایدن به همین دلیل آمریکا را در جنگ اوکراین درگیر ساخت؟ جو بایدن یک مجرم است که دستش رو شده! او دارد ما را به سمت جنگ سوم جهانی می‌برد چون زلنسکی سند و مدرک‌های ارتکاب جرایم بیشتری توسط بایدن را دارد.»

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه قدس در صفحه اول امروز خود با تیتر «مأموریت؛ نابودی بشریت!» نوشت: در حالی که اتهام‌زنی‌های متقابل چین و آمریکا به یکدیگر در خصوص همه‌گیری کرونا هنوز ادامه دارد، ایالات متحده در راستای آماده‌سازی برای رویارویی با همه‌گیری‌ها و سایر «تهدیدهای بیولوژیکی»، سازمانی جدید تأسیس کرد.

به گزارش گاردین، «اداره سیاست آماد و واکنش به بیماری‌های همه‌گیر» در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور خواهد بود و مسئولیت هدایت، هماهنگی و اجرای تدابیر مرتبط با آمادگی و واکنش به تهدیدهای بیولوژیکی و پاتوژن‌های شناخته شده و نشده یا عوامل بیماری‌زا را برعهده دارد. بنا به اعلام کاخ‌سفید یک نظامی ارشد با نام پل فردریکس، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا رئیس این اداره خواهد بود.

توطئه کاهش جمعیت جهان

فرشید باقریان، تحلیلگر مسائل بین‌الملل و متخصص فرقه‌شناسی مسیحی‌بنیان و استراتژی جنگ در گفت‌وگو با قدس درباره اهداف پشت پرده واشنگتن از تأسیس این نهاد جدید گفت: ۲۶ نهاد و سازمان در سازمان ملل متعلق به گلوبالیست‌ها (جهان‌گرایان) حضور دارند که با وجود نداشتن حق رأی، بر سازمان ملل نفوذ کامل دارند؛ یکی از نهادهایی که تحت نفوذ این نهادها قرار دارد سازمان بهداشت جهانی است.

باقریان افزود: درواقع گلوبالیست‌ها با این تفکر که باید جمعیت جهان کاهش پیدا کند سیاست‌های موردنظر خود در این زمینه را به سازمان‌های تصمیم‌گیر همچون سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت آمریکا تحمیل می‌کنند.

ایجاد و انتشار بیماری‌های واگیر، استفاده از تغییرات اقلیمی، ایجاد بحران مواد غذایی، ایجاد جنگ‌ها و تولید مواد غذایی تراریخته و گسترش آن‌ها در سراسر جهان همچون نمونه کووید ۱۹ درواقع برای رسیدن به آمال و آرزوهای گلوبالیست‌ها یعنی رساندن جمعیت جهان به حدود ۵۰۰ میلیون نفر صورت می‌گیرد. آن‌ها بر این اعتقادند جمعیت جهان که به واسطه دو کشور چین و هند و کشورهای اسلامی در حال ازدیاد است، می‌تواند مخاطرات فراوانی برای اروپا و آمریکا داشته باشد.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

روزنامه فرهیختگان در صفحه اول امروز خود با تیتر «سوره حسین (ع)» نوشت: فصل اول برنامه «حسینیه معلی» برای اولین بار محرم سال گذشته و با حضور سعید حدادیان، سیدمجید بنی‌فاطمه، محمد صمیمی و مهدی رسولی به‌عنوان کارشناس روی آنتن شبکه سه رفت. چهره‌هایی محبوب که تا به حال در چنین جایگاه و قامتی جلوی دوربین نرفته بودند.

این برنامه آن‌قدر برای مخاطبان تلویزیون جدید و ناشناخته بود که عموماً آن را یک «عصر جدید» مذهبی پیش‌بینی می‌کردند. «معلی» رفته‌رفته نشان داد که یک مسابقه استعدادیابی نیست و بیشتر ویترینی است برای معرفی بهتر چهره‌ها و منش و رفتار در مداحی و عزاداری برای امام حسین (ع). این برنامه در نیمه شعبان سال گذشته با تغییر ترکیب میزبانان یک بار دیگر پخش شد.

اضافه شدن حاج احمد واعظی و عبدالرضا هلالی همچنین مصطفی کرمی و جایگزینی احمد اکبرنژاد به‌جای حامد سلطانی در مقام مجری، نشان داد که این برنامه اصرار دارد بگوید مختص عزاداری نیست و برای اوقات شادی و عزای مخاطبان، همزمان برنامه دارد. «معلی» سال گذشته یکی از معدود برنامه‌های موفق تلویزیون بود و قابل پیش‌بینی بود که در سال جدید هم ادامه پیدا کند.

مخاطبانی که عادت کرده بودند برنامه‌های معارفی را با حداقل هزینه و سلیقه و امکانات ببینند می‌توانستند چشمان‌شان را بدوزند به صفحه تلویزیونی که برای چشم و وقت آنها احترام قائل بود. موفقیت تک‌ستاره‌ای مانند معلی آن‌قدر چشمگیر بود که در ماه رمضان هم برنامه‌ای با همان شکل و شمایل و تحت عنوان «محفل» روی آنتن شبکه سه رفت.

حالا معلی در کنار ضعف‌هایی که حتماً دارد تبدیل شده به یک الگوی موفق، دشوار و البته پرهزینه برای برنامه‌سازان. برنامه‌ای که به‌ظاهر امسال هم به کمک اسپانسر، خودش را سرپا نگه داشته است. قسمت‌های پخش‌شده فصل دوم معلی تاکنون نشان می‌دهد که تغییراتِ میز کارشناسان، مجری همچنین افزایش تعداد حاضران در استودیو مثبت بوده است. یکی دیگر از تفاوت‌های امسال نسبت به سال قبل، موضوعی شدن هر قسمت از این برنامه است. مواردی مانند حافظان امنیت، پدران و دختران، جانبازان و شیعه‌های خارج از ایران از موضوعاتی هستند که در این برنامه به آنها پرداخته شده و حضور داشته‌اند.

نکته‌ای که البته توسط عده‌ای مورد انتقاد هم قرار گرفت و معتقد بودند موضوعی کردن برنامه از حوصله مخاطب خارج است و تقسیم آن در تمام قسمت‌ها می‌توانست گزینه بهتری باشد.

نکته بعدی درباره معلی، مخاطبان هدف آن است. این برنامه برخلاف برنامه‌های مشابه معارفی و مذهبی برای قشر یا نگاه خاصی ساخته نشده است. زمان پخش اول این برنامه، تقریباً همزمان با ساعات شروع هیئت‌های مذهبی است. کسانی که به هر دلیلی شرایط حضور در این هیئت‌ها را ندارند، فارغ از دسته‌بندی‌های رایج در این ماه‌ها و روزگار، خودشان را شریک در عزاداری امام حسین (ع) می‌کنند.

مأموریت؛ نابودی بشریت! / آرایش جنگی غرب مقابل اسلام

کد خبر 674349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.