راه‌اندازی استراتژی شهر دیجیتال در دبی

دبی به راه‌اندازی یک استراتژی دیجیتال جدید مبتنی بر چشم‌اندازی برای دیجیتالی کردن تمام جنبه‌های زندگی در شهر و ایجاد یک سیستم دیجیتال قابل اعتماد و قوی اقدام کرده است که اقتصاد دیجیتالی را تقویت و جامعه دیجیتالی را توانمند می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دبی آخرین استراتژی دیجیتال خود را بر اساس هفت رکن کلیدی شهر دیجیتال، اقتصاد دیجیتال، داده‌ها و آمار، استعدادهای دیجیتال، زیرساخت‌های دیجیتال، امنیت سایبری و رقابت دیجیتال راه‌اندازی کرد. این استراتژی به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمینه را برای عصر جدیدی از تحولات دیجیتال در راستای چشم‌انداز رهبری شهر برای قرار دادن دبی به‌عنوان یک الگوی جهانی در این بخش فراهم کند.

استراتژی دیجیتال جدید دبی مبتنی بر چشم‌اندازی برای دیجیتالی کردن تمام جنبه‌های زندگی در شهر و ایجاد یک سیستم دیجیتال قابل اعتماد و قوی است که اقتصاد دیجیتال را تقویت و جامعه دیجیتالی را توانمند می‌کند، چراکه دوران پیش روی دبی مستلزم تشدید تلاش‌ها، تقویت همکاری‌ها و ترویج تفکر فعال و نوآوری برای دستیابی به اهداف اصلی شهر است.

هدف کلی استراتژی دیجیتال دبی افزایش خروجی‌های اقتصاد دیجیتال و تأثیر مثبت رفاه دیجیتال تا ۹۰ درصد، دستیابی به رتبه‌های برتر در فهرست خدمات برخط محلی سازمان ملل، راه‌اندازی ۵۰ تجربه شهری دیجیتال یکپارچه، به‌هم‌پیوسته، فعال، قابل پیش‌بینی و تأثیرگذار و تجهیز بیش از ۵۰ هزار نیروی حرفه‌ای با مدارک دیجیتال پیشرفته معرفی شده است.

راه‌اندازی استراتژی دیجیتال و ابتکار شهر دیجیتال در دبی

دبی ضمن تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای بقا در دنیای امروز مطرح کرد که هوش مصنوعی و فناوری‌های آن فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای سرمایه‌گذاری و توسعه خدمات پیشگیرانه فراهم می‌کند که ریشه در بینش و درک عمیق‌تر کاربران دارد. لازم است پتانسیل این فناوری‌ها بررسی و از آن‌ها برای افزایش کارایی، اثربخشی و بهره‌وری استفاده شود.

دبی در کنار این استراتژی دیجیتال چندین پروژه دیجیتال از جمله ابتکار تجربیات شهر دیجیتال با هدف توسعه شهری یکپارچه، متصل و ارائه تجربیات دیجیتالی ثابت به شهروندان، ساکنان، بازدیدکنندگان و کارآفرینان راه‌اندازی کرده است که به‌دنبال متصل و یکپارچه کردن خدمات دیجیتالی پراکنده در این شهر است و ضمن این اقدام، حریم خصوصی کاربران را نیز مد نظر قرار می‌دهد. این ابتکار همچنین تجربیاتی را از طریق کانال‌های دیجیتالی یکپارچه ارائه می‌کند که در آن کاربران از جمله شهروندان، بازدیدکنندگان و شرکت‌ها در دبی می‌توانند از تجربه‌ای آسان و یکپارچه بهره‌مند شوند که در زمان و صرف نیروی آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند. این رویکرد سنگ بنای تمام سیستم‌های ارائه خدمات دیجیتال شهر است که کیفیت زندگی دیجیتال آن را به بالاترین سطوح خود ارتقا می‌دهد.

دولت دبی ادعا دارد در شرایطی که هدف سیاست بدون کاغذ شهر به‌طور کامل محقق شده است، نرخ دیجیتالی شدن خدمات دولتی آن ۹۹.۵ درصد است. تراکنش‌های دیجیتال دبی ۸۷ درصد از کل تراکنش‌های خدمات دولتی را تشکیل می‌دهد و بیش از ۱۲۰ برنامه کاربردی تلفن هوشمند دولتی در این شهر توسعه پیدا کرده است. نرخ انطباق نهادهای دولتی با شاخص‌های امنیت سایبری نیز بیش از ۸۰ درصد و با قانون داده‌های دبی ۱۰۰ درصد است.

راه‌اندازی استراتژی دیجیتال و ابتکار شهر دیجیتال در دبی

کد خبر 671719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.