ضرورت افزایش تعامل یزد و شهرهای خواهرخوانده در حوزه شهر هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد با اشاره به دستاوردهای یزد در حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان، بر ضرورت افزایش تعامل یزد و شهرهای خواهرخوانده در حوزه شهر هوشمند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید بیکی امروز _شنبه هفدهم تیرماه_ در نشست مشترک مدیران شهرداری، شورای اسلامی شهر و پارک علم و فناوری یزد با هیئت اعزامی شهرهای یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اشاره به اینکه شهرداری یزد همکاری‌های گسترده‌ای با پارک علم و فناوری دارد، اظهار کرد: پنجره واحد خدمات شهری با عنوان یزد من و قابلیت‌هایی از جمله حساب شهروندی و احراز هویت متمرکز از جمله اقداماتی است که در حوزه همکاری‌های فی‌مابین انجام شده است.

وی افزود: همچنین سامانه جامع کنترل متحرک‌ها، سامانه ITS و مانیتورینگ حمل‌ونقل و مرکز کنترل ترافیک، سامانه شهربین، ویدئو مپینگ، سامانه SDI، مبحث RFPهای تهیه شده از نیازهای شهرداری در حوزه نوآوری هم از جمله دیگر مباحثی است که در این حوزه پیگیری شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: یزد اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف علمی و دانش‌بنیان دارد که می‌تواند در اختیار شهرهای خواهرخوانده خود قرار دهد.

وی به کامپیوتری کردن علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از جمله تکنولوژی‌های ایجاد شده در شهرداری یزد، ساخت و تولید کلاه آتش‌نشانی است که قابلیت ارتباط آتش‌نشانان داخل فضاهای خاص از جمله چاه را تا عمق ۱۰۰ متر و پس از آن تا عرض پنج متر فراهم می‌کند.

بیکی خاطرنشان کرد: به این وسیله آتش‌نشانان می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا درصورتی‌که نیاز به کمک یا خدمات بیشتر هستند، بتوانند به‌راحتی این ارتباط را برقرار کنند. یکی دیگر از تکنولوژی‌های ایجاد شده در مجموعه شهرداری یزد رنگ‌های آب‌پایه است که برای جداول و بلوارها استفاده می‌شود و ماندگاری و مقاومت بیشتری دارد.

وی گفت: مرکز خلاقیت شهرداری یزد این دستاوردها را در اختیار شهرهای خواهرخوانده یزد قرار می‌دهد تا بتوانیم در حوزه انتقال تکنولوژی بیش از پیش همکاری داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد تصریح کرد: با توجه به تجربه‌ای که شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد دارند، این قابلیت وجود دارد که همکاری این شرکت‌ها هم بیش از پیش با گیومری و یاسبرین ایجاد شود. یزد در حوزه انرژی‌های خورشیدی هم ظرفیت بسیار بالایی دارد، اما با توجه به گرانی سخت‌افزار نیازمند انتقال تکنولوژی در این حوزه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که شهر یزد به سمت آن حرکت کرده و علاقه‌مند به استفاده از تجربیات دیگر شهرها برای آن است، حوزه هوشمندسازی شهر است.

کد خبر 672077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.