آیا رژیم غذایی کتوژنیک به درمان میگرن کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند به درمان میگرن کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعات اخیر انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بعضی از مواد غذایی و پیروی کردن از بعضی از رژیم‌های غذایی به بهبود علائم حملات میگرن کمک می‌کند. یکی از این رژیم‌های غذایی، کتوژنیک است که سرشار از چربی، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است.

میگرن به سردردهای شدید و ضربان‌دار گفته می‏‌شود که معمولاً یک طرف سر را درگیر می‌کند. این بیماری ممکن است با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ و حساسیت به نور بروز پیدا کند. گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک بر درمان میگرن، ۲۵۸۲ مورد را مطالعه و ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود و تسکین علائم میگرن کمک می‌کند. به نظر می‌رسد افرادی که با استفاده از رژیم کتوژنیک وزن خود را کاهش می‌دهند، بسیار کمتر از افرادی که با رژیم محدود از کالری لاغر می‏‌شوند، میگرن را تجربه می‌کنند. محققان معتقدند رژیم کتوژنیک شاید نتواند بیماری میگرن را به صورت کامل درمان کند، اما در کاهش حملات میگرن، طول سردردها و شدت آن‌ها اثرگذار است و باعث کاهش آن‌ها می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 671180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.