تلاش برای تسریع انتقال به حمل‌ونقل "صفر انتشار" در اقتصادهای نوظهور

شورای جهانی تجارت برای توسعه پایدار در همکاری با دولت‌های ایالات‌متحده‌آمریکا و بریتانیا به‌منظور افزایش تلاش‌ها در مسیر انتقال به وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی در بازارهای نوظهور، به اجرای طرحی ابتکاری برای حمایت از کسب‌وکارها و دولت‌ها اقدام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای جهانی تجارت برای توسعه پایدار (WBCSD)، وزارت امور خارجه ایالات‌متحده‌آمریکا و وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی بریتانیا ابتکار جدیدی را برای افزایش همکاری میان شرکت‌ها و دولت‌های بازارهای نوظهور به‌سمت خودروهای بدون آلایندگی (ZEV) راه‌اندازی کردند. این ابتکار با تقویت چارچوب گسترده‌تر شورای انتقال با ریاست مشترک دولت‌های ایالات‌متحده و بریتانیا، از فعالیت‌های مرتبط برای انتقال سریع و عادلانه‌تر جهانی به‌سمت خودروهای بدون آلایندگی حمایت می‌کند.

ابتکار جدید برای تسریع انتقال به حمل‌ونقل صفر انتشار در اقتصادهای نوظهور در کنار مجموعه‌ای جامع از طرح‌های حمایتی توسط دولت بریتانیا برای بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه اقتصادی طی برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم به COP ۲۷ راه‌اندازی شد و هدف آن تشویق گفت‌وگو میان دولت‌ها در بازارهای نوظهور و شرکت‌های بزرگ برای تسریع سرمایه‌گذاری خصوصی و حمایت از سیاست‌های عمومی انتقال سبز است. این ابتکار شرکت‌ها و دولت‌ها را قادر می‌سازد تا هر چه سریع‌تر به اهداف بلندپروازانه خود در استقرار خودروهای بدون آلایندگی برسند.

تلاش برای تسریع انتقال به حمل‌ونقل "صفر انتشار" در اقتصادهای نوظهور

شورای جهانی تجارت برای توسعه پایدار و شورای انتقال به‌منظور دستیابی سریع‌تر به این هدف در تمام سال ۲۰۲۳ به برگزاری و سازماندهی جلسات گفت‌وگو و مشاوره میان شرکت‌ها و دولت‌هایی خواهد پرداخت که آماده سرمایه‌گذاری در استقرار خودروهای بدون آلایندگی و قادر به اعمال و اجرای سیاست‌های توانمند در این زمینه هستند. تاکنون چندین شرکت اعلام کرده‌اند که برای انتقال به‌سمت خودروهای بدون آلایندگی بیش از ۵۰ میلیارد دلار در عملیات خود سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این شرکت‌ها به جایگزینی بیش از دو میلیون وسیله‌نقلیه برقی متعهد شده‌اند.

شورای انتقال در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نخستین مجمع سیاسی در جهان تشکیل شد که از طریق آن وزرا و نمایندگان دولت‌های ملی و محلی از بزرگترین و مترقی‌ترین بازارهای خودرو در جهان توانستند بیش از نیمی از کل بازارهای فروش خودروهای جدید در سطح جهانی را تشکیل دهند. از آن‌جا که کشورها و شرکت‌های سراسر جهان در حال معرفی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای استقرار خودروهای بدون آلایندگی در بازارهای نوظهور هستند، این شورا در کنار برگزاری جلسات مباحثه درباره چگونگی سرعت بخشیدن به روند انتقال جهانی به خودروهای بدون آلایندگی، فرصتی برای توسعه مشارکت‌هایی فراهم می‌آورد که می‌تواند این انتقال را در راستای اهداف توافق‌نامه پاریس تسریع کند، چراکه دستیابی به اهداف کربن‌زدایی مستلزم استقرار خودروهای بدون آلایندگی نه‌تنها در اقتصادهای توسعه یافته، بلکه در بازارهای نوظهور است.

ابتکار جدید برای تسریع انتقال به حمل‌ونقل صفر انتشار در اقتصادهای نوظهور به مدت یک سال اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود با تسهیل انعقاد توافق‌نامه‌های عمومی و خصوصی همراه باشد که قرار است در COP ۲۸ اعلام شود.

کد خبر 670923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.